Gjest kaster bort livet Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg har flere ganger skrevet inn her ang forholdet mitt til kjæresten som har ME. Han har vært utro, utnyttet meg og oppført seg som en drittsekk store deler av tiden vi har vært sammen. Dere har skrevet at jeg må gjøre det slutt flere ganger, og jeg har tenkt på det flere ganger og prøvd flere ganger, men hver gang kommer han med de fine ordene sine og jeg klarer ikke å gjøre det slutt fordi jeg er så forbaska forelsket. Og jeg har klamret meg til håpet om at jeg skulle få se mer og mer av de fantastiske sidene hans hvis han ble friskere. Jeg har stilt opp og hjulpet han så utrolig mye i denne perioden. I dag gjorde han det slutt, helt plutselig. For noen dager siden betydde jeg alt for han, og han ville planlegge sydentur med meg. Han han er i en dårlig periode nå pga mye gjøremål som ligger fremfor han og av erfaring vet jeg at i sånne perioder sier han ting som han angrer på. Så jeg spurte hvorfor han ville gjøre det slutt nå, om han var helt sikker osv, det var han ikke, men han klarte ikke å ha et forhold nå. Han sa at det var slutt på en utrolig frekk måte, og når jeg spurte disse få spørsmålene skrek han at jeg forstår like lite som NAV. Da begynte jeg å gråte mens jeg sa at dette fortjente jeg ikke. Da hermet han etter meg og " gråt" mens han sa " herregud, skal du ha noe som helst håp om oss så lar du meg være i fred no." Ja for han tror vel at jeg blir sittende og vente til han angrer igjen. Han var så stygg i telefonen at jeg fikk helt sjokk. Jeg fikk en sms iste hvor han skrev beklager for at han hadde hermet etter meg, men han var syk. Så nå sitter jeg her, og har det helt forferdelig, er så rasende på meg selv og på han og for at jeg har blitt utnyttet og har latt meg bli utnyttet. Senest i formiddag tok jeg en telefon for han til kiropraktor. Jeg har kjærlighetssorg over en drittsekk. .Og på toppen av alt skal jeg i bryllup i helgen. Hva skal jeg gjøre for å komme over dette fortest mulig, jeg er så såret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Du kommer over ham, det garanterer jeg, men det er ikke sikkert det er gjort i en håndvending. Tillat deg selv å sørge litt, det er lov, selv om han var en drittsekk, men se fremover og kjenn på friheten og det at ingen har lov til å kjefte på deg og være grinete når du faktisk gjør ditt beste for at personen skal ha det bra. Snart dukker det nok opp en skikkelig kar som vet å sette pris på en flott jente som deg! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Anse deg som HELDIG! Du er jo FRI! :0D Hva kan vel være bedre enn det? Når du treffer en normal mann som behandler deg pent, så kommer du til å sitte og klaske deg i hodet og si "hva i herrens skapte navn var det jeg tenkte på??!" Vent å se. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg synes dette var den beste måten dette kunne ende på for din del. Nå ser du jo hvordan han var og at han ikke var noe for deg å satse på. Du slipper i tillegg å ha dårlig samvittighet for at DU gjorde det slutt med en som var syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 ''Så nå sitter jeg her, og har det helt forferdelig'' Kjære deg, du burde feire! Du er kvitt en dårlig kjæreste og de er ikke nødvendigvis lette å bli kvitt uten at det er en annen inne i bildet. Ring en venninne, behold raseriet du retter mot typsen og unn deg en aldri så liten feiring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaster bort livet Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Du kommer over ham, det garanterer jeg, men det er ikke sikkert det er gjort i en håndvending. Tillat deg selv å sørge litt, det er lov, selv om han var en drittsekk, men se fremover og kjenn på friheten og det at ingen har lov til å kjefte på deg og være grinete når du faktisk gjør ditt beste for at personen skal ha det bra. Snart dukker det nok opp en skikkelig kar som vet å sette pris på en flott jente som deg! ) Tusen takk for svar fra dere, det hjelper meg veldig mye. Ja jeg bør heller prøve å være glad istedenfor å være så trist, for jeg VET at jeg får det så mye bedre uten han. Jeg har fått enda en sms fra han hvor han skriver "Tenker på deg. Grusomt trist. Har det helt jævlig, hva skal vi gjøre?" Jeg har ikke svart han. Jeg visste at han kom til å sende flere meldinger enda han ba meg om å la han være i fred, og at vi kunne snakkes om noen dager (noe jeg sa jeg ikke var interessert i, at han skulle liksom holde meg der noen dager) Denne gangen får han meg hvertfall ikke tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
høstvind Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg fikk et råd en gang for lenge siden da det ble slutt med meg og kjæresten. Prøv å tenke på alle de "vonde dagene" istedet for alt det fine. Det er jo liksom en gang sånn at man i en slik situasjon kun tenker på alt det fine man hadde sammen,og det er ofte slik at det er disse følelsene som dukker opp i sorgen etter et brudd. Jeg var så nedfor etter mitt brudd den gangen,at jeg til slutt måtte begynne fokusere på alt det negative i forholdet. Heller tenke på det,slik at jeg på denne måten minnet meg selv på hvorfor det tross alt hadde blitt som det ble. Og det hjalp faktisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Tusen takk for svar fra dere, det hjelper meg veldig mye. Ja jeg bør heller prøve å være glad istedenfor å være så trist, for jeg VET at jeg får det så mye bedre uten han. Jeg har fått enda en sms fra han hvor han skriver "Tenker på deg. Grusomt trist. Har det helt jævlig, hva skal vi gjøre?" Jeg har ikke svart han. Jeg visste at han kom til å sende flere meldinger enda han ba meg om å la han være i fred, og at vi kunne snakkes om noen dager (noe jeg sa jeg ikke var interessert i, at han skulle liksom holde meg der noen dager) Denne gangen får han meg hvertfall ikke tilbake. ''Jeg har ikke svart han. Jeg visste at han kom til å sende flere meldinger enda han ba meg om å la han være i fred, og at vi kunne snakkes om noen dager (noe jeg sa jeg ikke var interessert i, at han skulle liksom holde meg der noen dager) Denne gangen får han meg hvertfall ikke tilbake.'' Hold fast ved det. Blokker nummeret hans på telefonen din om det går. Gi ham null respons som i absolutt ingen ting. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Den fyren høres ut som et Afrika-brev. Du vet slike svindlerbrev man får der man loves gull og grønne skoger om man bare investerer litt først. Faller man for fristelsen, oppdager man snart at ting ikke blir helt som forespeilet. Men løsningen er alltid å gi enda mer. Den store gevinsten er rett rundt hjørne, skjønner du. Og man føler man må fortsette å investere for å ha mulighet til å vinne tilbake det tapte. Dessuten er det tungt å innrømme at man blir utnyttet og holdt for narr... Nå har du avslørt svindelen. Tungt å bokføre feilinvesteringen. Husk at tapet ikke er at du miste ham, men at du ble belemret med sutrekoppen. Nå er du fri til å bygge egne verdier i eget liv. Fantastisk, selv om det kanskje ikke føles slik. Tillat deg selv å ha og kjenne på de vonde følelsene. Men la dem ikke bli altoppslukende. Og definer for all del ikke virkeligheten ut fra følelsene. Det du oppfatter som kjærlighetssorg er sannsynligvis en blanding av sårhet pga krenkelse over lang tid, skam over å ha latt seg lure og utnytte, sorg over alt du hadde ønsket av dette forholdet og denne mannen som bare var luftslott, sinne, og litt kjærlighetssorg over selve fyren. Akkurat som man ved en 'Afrika-svindel' i det lengste forsøker og rasjonalisere, forsøker man å tviholde på forelskelsesideen i slike forhold. Det holder tapet og nederlaget fra livet. Vær obs på at trangen til unnskyldning og oppreisning fra den som utnyttet, såret og krenket deg, kan gjøre deg sårbar for hans gode ord igjen. Ikke fall for det. Oppreisning og ny verdighet finner du alle andre steder enn i nærheten av ham. Vær tiltrukket av hans fine ord som du lar deg friste av et eple som er flott på utsiden og fullt av råte og makk inni. Etter som du treffer redelige mennesker som vet å verdsette deg, kommer du til å savne ham som søla du skyldte av støvlene. Lykke til med nyvunnet frihet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3389987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 ''Så nå sitter jeg her, og har det helt forferdelig, er så rasende på meg selv og på han og for at jeg har blitt utnyttet og har latt meg bli utnyttet.'' Fint, ta fram de følelsene når han forsøker å spille på samvittigheten din senere. Med et slikt utgangspunkt er det mye lettere å komme videre, enn om _du_ hadde gjort det slutt fordi du ikke orket mer. Du har gitt ham mange nok sjanser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3390010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Tusen takk for svar fra dere, det hjelper meg veldig mye. Ja jeg bør heller prøve å være glad istedenfor å være så trist, for jeg VET at jeg får det så mye bedre uten han. Jeg har fått enda en sms fra han hvor han skriver "Tenker på deg. Grusomt trist. Har det helt jævlig, hva skal vi gjøre?" Jeg har ikke svart han. Jeg visste at han kom til å sende flere meldinger enda han ba meg om å la han være i fred, og at vi kunne snakkes om noen dager (noe jeg sa jeg ikke var interessert i, at han skulle liksom holde meg der noen dager) Denne gangen får han meg hvertfall ikke tilbake. Slett nye SMS fra ham ulest, og ikke ta telefonen om han ringer. Hold deg i aktivitet å du ikke blir sittende å gruble. Det er godt at det er slutt, selv om du ikke fikk gledn av å gjøre det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3390027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Vær bare lykkelig over og komme deg unna denne karen. Jeg har fulgt innleggene dine, og fatter ikke hvordan du har holdt ut. Du har ydmyket deg selv i dette forholdet. Jeg har selv levd i destruktive forhold, men dette tar kaka. Man ser det som regel ikke før man er ute av det, og får ting på avstand. Så hold ut, og hold deg langt unna og svare på sms'er og andre henvendelser. Han prøver bare og manipulere deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383703-jeg-burde-h%C3%B8rt-p%C3%A5-dere/#findComment-3390060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.