Gjest Hulderen Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Etter å ha lest opp og ned denne tråden noen ganger nå skal jeg prøve meg på en oppsummering. Jeg tror jeg ser klarere nå hva som ikke har funket, og hvorfor det kanskje har gått som det gikk. Derfor vil jeg liste opp noen punkter som jeg skal forholde meg til for å unngå utroskap i fremtiden. #Jeg skal fortelle min partner mest mulig om mine kolleger, spesielt kvinnelige kolleger for at jeg skal føle at hun kjenner dem, og derigjennom gjøre dem mere "utilgjengelig" og ufarlige for meg. Kanskje klønete forklart, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener. #Skulle jeg eventuelt få behov for å snakke i fortrolighet med en kvinnelig bekjent eller kollega vil jeg velge en som jeg stoler på, fremfor en som jeg liker ekstra godt. #Jeg skal også tenke over min generelle omgangstone og væremåte med andre mennesker. Tenke over hva jeg "utstråler". #Jeg skal også være obs på hvordan jeg uttrykker meg. Både muntlig og i skrifts form. #Ta inn over meg at hvis det er noen damer som vekker spesiell interesse så er det i seg selv en varselklokke. Da skal jeg tenke på hvor fint jeg har det i mitt eksisterende forhold. Dette er tanker som har kommet til meg så langt. Noen som har noen kommentarer? mvh Som din kone ville jeg ikke ønsket å høre mest mulig om dine kvinnelige kollegaer. Da ville du virket opphengt i dem, og jeg ville følt at det invaderte vårt privatliv. Men jeg ville likt å møte dem og danne mitt eget inntrykk. Gjerne via arrangement på jobben din. Men at du omtalte dem på "normal" måte når du forteller om hendelser på jobben er positivt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3390799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Veldig godt poeng. Har ikke tenkt slik på det, men du har selvfølgelig helt rett. Ta med i betrakting at mange kvinner tenner på fortrolig prat. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3390871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Etter å ha lest opp og ned denne tråden noen ganger nå skal jeg prøve meg på en oppsummering. Jeg tror jeg ser klarere nå hva som ikke har funket, og hvorfor det kanskje har gått som det gikk. Derfor vil jeg liste opp noen punkter som jeg skal forholde meg til for å unngå utroskap i fremtiden. #Jeg skal fortelle min partner mest mulig om mine kolleger, spesielt kvinnelige kolleger for at jeg skal føle at hun kjenner dem, og derigjennom gjøre dem mere "utilgjengelig" og ufarlige for meg. Kanskje klønete forklart, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener. #Skulle jeg eventuelt få behov for å snakke i fortrolighet med en kvinnelig bekjent eller kollega vil jeg velge en som jeg stoler på, fremfor en som jeg liker ekstra godt. #Jeg skal også tenke over min generelle omgangstone og væremåte med andre mennesker. Tenke over hva jeg "utstråler". #Jeg skal også være obs på hvordan jeg uttrykker meg. Både muntlig og i skrifts form. #Ta inn over meg at hvis det er noen damer som vekker spesiell interesse så er det i seg selv en varselklokke. Da skal jeg tenke på hvor fint jeg har det i mitt eksisterende forhold. Dette er tanker som har kommet til meg så langt. Noen som har noen kommentarer? mvh Bra plan. Men la som Kayia foreslår din kone være din nærmeste fortrolige eller betro deg til en mann. Legg til listen at du skal snakke mye om din kone. Nevn henne i en hver sammenheng det er naturlig. Snakk pent om henne. Det kan være trivielle ting som at den filmen likte virkelig kona. Noen hun er flink til. Man hun lager som du liker. Ting som er naturlige å si. Snakk også om ungene på lignende måte. Legg et bilde av kona i pengeboken. Flett gjerne inn et på dataskjermen og sett et bilde av henne på skrivebordet. Bilde av ungene er også fint å ha. Gjør de viktigste personene i livet ditt godt synlig. Vær tydelig på at de har førsteplassen hos deg. Å snakke om ektefelle og evt. barn er veldig effektivt både som signal til omgivelsene og påminnelse til seg selv. På samme måte kan man spørre andre om partner og barn. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3390874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Nå jobber jeg ikke offshore, men jobber i en industrien. Har jobbet meg opp fra bunnen til mellomleder stilling. Alle stedene jeg har jobbet, har jeg enten vært en av veldig få, eller til og med eneste jenta blant alle mennene. Har alltid jobbet turnus og gjør det fremdeles. Mannen min er akademiker og slik det har blitt de siste årene, er det jo stadig flere jenter som studerer videre, og dermed er han en av få menn på jobben hans. Først og fremst for egen del. Jeg vet hvordan det er å jobbe turnus og tett innpå andre mennesker. Spesielt når man tilbringer mange timer i et kontrollrom. På mange måter lærer man da å kjenne sine kolleger nesten bedre enn den partneren man har hjemme. Rett og slett fordi jobben fører til at man er våken til alle døgnets tider og jobben kan fremtvinge mange følelser. Tenker da for eksempel på havari av maskineri osv... Man ser tydelig hvordan kollegaen er når han er trett, glad, stresset, fortvilet osv... I tillegg har man av og til tid til å fantasere. Om alt mellom himmel og jord. Og med tanke på dette, så vet jeg hvor lett det er å falle for en annen. Ser jeg overfladisk på det, kan jeg jo gå å sikle dagen lang om jeg ønsker det. Og jeg vet det fort kunne utviklet seg til andre ting, om jeg hadde tillatt meg selv dette. Med disse innrømmelser og tanker, har jeg alltid ført en streng linje overfor meg selv. Selv som singel, hadde jeg en grense som sa at jeg ikke skulle innvolvere meg med noen fra samme bedrift som meg. Og selv om jeg holdt en lystig tone til dem jeg jobbet sammen med, var det aldri snakk om flørting. Dette har også ført til at jeg aldri har opplevd verken sexpress eller trakassering. Har hatt andre jenter som har jobbet på samme avdeling i ettertid som har klaget til meg om de fæle guttene, men det har vært jenter som gjerne kan finne på å sette seg på fanget til en kollega i jobbsammenheng. Så mitt første råd til deg, er å sette klare grenser for deg selv. Ha det gøy på jobb, men ikke flørt. Så går det litt på hvordan du er som person. Mann her i huset er en person som utståler mye godhet og glede. Han er hyggelig og imøtekommende. Alle føler seg vel i hans nærvær, og man kan lett føle seg for vel. Folk kan snakke om en ting de har lyst til, og selv om jeg vet at han ikke liker den tingen, kan han snakke så bra om dette at selv jeg kan lure på om han har byttet mening. :-) Altså, prøv å se deg selv slik de andre ser deg. Kan det hende du sender signaler om flørt, selv om du ikke mener det? Jeg har selv blitt fristet av oppmerksomhet fra andre menn. Være seg sms eller mail. Så om jeg nå skulle få en mail fra andre menn enn min mann, som innledes med snuppa eller avsluttes med klem, svarer jeg alltid med et nøytralt "Hei navn," og avslutter med "Med vennlig hilsen". Dermed blir det ikke blåst luft på glørne. Jeg liker å høre mannen min snakke om dagligdagse ting på jobben. Helt fint at han snakker om sine kvinnelige kolleger, men jeg ønsker at han skal snakke om dem på samme måte som han snakker om sine mannlige kolleger. Kunne fort begynt å lure om han enten hadde snakket mer om de kvinnelige, eller snakket nedtalende eller ikke snakket om dem i det hele tatt. Når det gjelder julebord og liknende, har jeg stor sans for at partner skal få være med. Om man ikke får snakket så mye med alle, så synes jeg det er kjekt å se hans kolleger og på den måten få en person til et navn, og det samme for min del. Mye lettere å sankke om mine kolleger når han faktisk vet hvem jeg snakker om. Når det gjelder det å være fortrolig overfor andre, så er nok rådet du fikk om å heller snakke med en annen mann et godt råd. Selv om jeg kan snakke med mennene på jobb om alt, holder jeg de mest fortrolige samtalene borte fra jobben. Så bør man også være klar over hvilken situasjon man befinner seg i. Du tilhører den yrkesgruppen hvor det er mest skillsmisse. Selv om det har blitt ganske mye strengere de siste årene, kjenner jeg til tilfeller hvor folk hadde en ektefelle hjemme og en på jobb. Det er lett å komme seg unna med det. Men er man bevisst på hvilke farer som lurer forholdet, så kan man forebygge mye. Både ved å være ærlig på hjemmefronten. Være flinke til å prate sammen, leke sammen, men også ved å være bevisst på å unngå situasjoner hvor fristelser kan oppstå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3390892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aldri mere Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Bra plan. Men la som Kayia foreslår din kone være din nærmeste fortrolige eller betro deg til en mann. Legg til listen at du skal snakke mye om din kone. Nevn henne i en hver sammenheng det er naturlig. Snakk pent om henne. Det kan være trivielle ting som at den filmen likte virkelig kona. Noen hun er flink til. Man hun lager som du liker. Ting som er naturlige å si. Snakk også om ungene på lignende måte. Legg et bilde av kona i pengeboken. Flett gjerne inn et på dataskjermen og sett et bilde av henne på skrivebordet. Bilde av ungene er også fint å ha. Gjør de viktigste personene i livet ditt godt synlig. Vær tydelig på at de har førsteplassen hos deg. Å snakke om ektefelle og evt. barn er veldig effektivt både som signal til omgivelsene og påminnelse til seg selv. På samme måte kan man spørre andre om partner og barn. mvh Veldig gode poeng. Jeg tar det til meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3391062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aldri mere Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Nå jobber jeg ikke offshore, men jobber i en industrien. Har jobbet meg opp fra bunnen til mellomleder stilling. Alle stedene jeg har jobbet, har jeg enten vært en av veldig få, eller til og med eneste jenta blant alle mennene. Har alltid jobbet turnus og gjør det fremdeles. Mannen min er akademiker og slik det har blitt de siste årene, er det jo stadig flere jenter som studerer videre, og dermed er han en av få menn på jobben hans. Først og fremst for egen del. Jeg vet hvordan det er å jobbe turnus og tett innpå andre mennesker. Spesielt når man tilbringer mange timer i et kontrollrom. På mange måter lærer man da å kjenne sine kolleger nesten bedre enn den partneren man har hjemme. Rett og slett fordi jobben fører til at man er våken til alle døgnets tider og jobben kan fremtvinge mange følelser. Tenker da for eksempel på havari av maskineri osv... Man ser tydelig hvordan kollegaen er når han er trett, glad, stresset, fortvilet osv... I tillegg har man av og til tid til å fantasere. Om alt mellom himmel og jord. Og med tanke på dette, så vet jeg hvor lett det er å falle for en annen. Ser jeg overfladisk på det, kan jeg jo gå å sikle dagen lang om jeg ønsker det. Og jeg vet det fort kunne utviklet seg til andre ting, om jeg hadde tillatt meg selv dette. Med disse innrømmelser og tanker, har jeg alltid ført en streng linje overfor meg selv. Selv som singel, hadde jeg en grense som sa at jeg ikke skulle innvolvere meg med noen fra samme bedrift som meg. Og selv om jeg holdt en lystig tone til dem jeg jobbet sammen med, var det aldri snakk om flørting. Dette har også ført til at jeg aldri har opplevd verken sexpress eller trakassering. Har hatt andre jenter som har jobbet på samme avdeling i ettertid som har klaget til meg om de fæle guttene, men det har vært jenter som gjerne kan finne på å sette seg på fanget til en kollega i jobbsammenheng. Så mitt første råd til deg, er å sette klare grenser for deg selv. Ha det gøy på jobb, men ikke flørt. Så går det litt på hvordan du er som person. Mann her i huset er en person som utståler mye godhet og glede. Han er hyggelig og imøtekommende. Alle føler seg vel i hans nærvær, og man kan lett føle seg for vel. Folk kan snakke om en ting de har lyst til, og selv om jeg vet at han ikke liker den tingen, kan han snakke så bra om dette at selv jeg kan lure på om han har byttet mening. :-) Altså, prøv å se deg selv slik de andre ser deg. Kan det hende du sender signaler om flørt, selv om du ikke mener det? Jeg har selv blitt fristet av oppmerksomhet fra andre menn. Være seg sms eller mail. Så om jeg nå skulle få en mail fra andre menn enn min mann, som innledes med snuppa eller avsluttes med klem, svarer jeg alltid med et nøytralt "Hei navn," og avslutter med "Med vennlig hilsen". Dermed blir det ikke blåst luft på glørne. Jeg liker å høre mannen min snakke om dagligdagse ting på jobben. Helt fint at han snakker om sine kvinnelige kolleger, men jeg ønsker at han skal snakke om dem på samme måte som han snakker om sine mannlige kolleger. Kunne fort begynt å lure om han enten hadde snakket mer om de kvinnelige, eller snakket nedtalende eller ikke snakket om dem i det hele tatt. Når det gjelder julebord og liknende, har jeg stor sans for at partner skal få være med. Om man ikke får snakket så mye med alle, så synes jeg det er kjekt å se hans kolleger og på den måten få en person til et navn, og det samme for min del. Mye lettere å sankke om mine kolleger når han faktisk vet hvem jeg snakker om. Når det gjelder det å være fortrolig overfor andre, så er nok rådet du fikk om å heller snakke med en annen mann et godt råd. Selv om jeg kan snakke med mennene på jobb om alt, holder jeg de mest fortrolige samtalene borte fra jobben. Så bør man også være klar over hvilken situasjon man befinner seg i. Du tilhører den yrkesgruppen hvor det er mest skillsmisse. Selv om det har blitt ganske mye strengere de siste årene, kjenner jeg til tilfeller hvor folk hadde en ektefelle hjemme og en på jobb. Det er lett å komme seg unna med det. Men er man bevisst på hvilke farer som lurer forholdet, så kan man forebygge mye. Både ved å være ærlig på hjemmefronten. Være flinke til å prate sammen, leke sammen, men også ved å være bevisst på å unngå situasjoner hvor fristelser kan oppstå. Takk for gode momenter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3391063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aldri mere Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Bra plan. Men la som Kayia foreslår din kone være din nærmeste fortrolige eller betro deg til en mann. Legg til listen at du skal snakke mye om din kone. Nevn henne i en hver sammenheng det er naturlig. Snakk pent om henne. Det kan være trivielle ting som at den filmen likte virkelig kona. Noen hun er flink til. Man hun lager som du liker. Ting som er naturlige å si. Snakk også om ungene på lignende måte. Legg et bilde av kona i pengeboken. Flett gjerne inn et på dataskjermen og sett et bilde av henne på skrivebordet. Bilde av ungene er også fint å ha. Gjør de viktigste personene i livet ditt godt synlig. Vær tydelig på at de har førsteplassen hos deg. Å snakke om ektefelle og evt. barn er veldig effektivt både som signal til omgivelsene og påminnelse til seg selv. På samme måte kan man spørre andre om partner og barn. mvh Mange gode forslag! Jeg skal legge meg det på minnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383750-utroskap/page/2/#findComment-3391196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.