Gjest Aldri mere Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hei, jeg er en mann på 48 år, gift, og vi har en gutt og en jente som er på vei ut av redet. Her er min historie: Jeg jobber offshore. 2 uker på jobb og 4 uker fri. I 2009 forelsket jeg meg i en kollega. Det viste seg etterhvert å være gjensidig, og vi innledet et forhold. I løpet av månedene utviklet dette forholdet seg slik at jeg ville forlate min kone. Våren 2010 ble dette forholdet kjent for min kone, og jeg sa jeg ville skilles. Etter noen terapitimer hos en familiterapeut sa jeg meg villig til å prøve å fortsette ekteskapet med min kone. Etterhvert begynte jeg å få varme følelser for min kone igjen, og jeg kunne si at jeg elsket henne. Samtidig ble følelsene for den andre kvinnen svakere, og svakere, men jeg opprettholdt kontakt med henne etter at jeg sa meg villig til å fortsette forholdet til min kone. Dette var kontakt i form av SMS og mail på et dagligdags og overfladisk plan. Min kone fant jo selvfølgelig ut dette etterhvert og forlangte at denne kontakten måtte opphøre. Jeg kuttet da kontakt med henne, og i løpet av de to årene som er gått har jeg oppdaget min kone "på nytt". Hun er i mine øyne det mest fantastiske menneske som finnes. Og jeg har veldig, veldig sterke følelser for henne. Hun er en intelligent jente som byr på seg selv. Hun er den beste reisepartner jeg kan tenke meg. Hun har en flott humor, og ler lett. Hun er også temperamentsfull. (noe jeg liker) Og hun er en fantastisk sengepartner. Det er vel kanskje hun som er den mest ivrige av oss i så måte. Dette er bakteppet for å si det sånn. Det som kom opp nå var mailkontakt mellom meg og en annen tidligere kollega. Jeg jobbet sammen med henne et års tid 93-94. Det skjedde ikke noe da, men vi fikk en god tone. Hun sluttet på denne arbeidsplassen og flyttet til en annen installasjon. Vi hadde ingen kontakt før vi igjen møttes tilfeldig i forbindelse med et møte for 4-5 år siden. Der ble det litt søt musikk i fylla som utviklet seg til at vi havnet i senga. Vi var vel begge for fulle til at vi kunne gjennomføre noe samleie, men det ble endel klining og beføling før vi sovnet. Det ble heller ikke mere kontakt med henne etter denne episoden. Jeg er ikke sikker men for et års tid siden kom vi kontakt igjen. Jeg husker ikke om første kontakt var at hun ringte meg på jobb, eller sendte mail til meg. Det var iallefall en telefonsamtale inne i bildet. Siden ble det pr mail som utartet til mailer av erotisk karakter, og hentydninger/forslag om å møtes igjen. Et slikt møte ble det heldigvis ikke noe av. Denne mail-vekslingen fant tilfeldigvis min kone på min iPhone. Hun pleier å låne den når jeg er på jobb for å høre på bla podcast. Sett i lys av hva jeg føler for min kone er det for meg helt ubegripelig at jeg havner i et sånt uføre igjen, og enda mere ubegripelig for henne sikkert. Fremtiden vår så jo så lys ut. Jeg fatter det bare ikke. Hva er i veien med meg? Er det andre som har opplevd noe lignende, eller er jeg alene om å være så til de grader idiotisk?? Jeg føler et stort ubehag ved å dele dette med noen, og det sitter langt inne å fortelle hvilken drittsekk jeg har vært og er. Men jeg tror jeg trenger noen gode råd videre på veien i livet. Jeg ser bare mørkt på fremtiden nå som jeg mister min store kjærlighet og klippe i livet. Hun er så storhjerta at selv om hun er drit forbanna på meg evner hun også å trøste meg oppi sin egen fortvilelse og sorg. Makan til menneske skal du lete lenge etter. Og dette greier altså jeg å spolere. Gudene vet hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BraveM Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Først og fremst så vil jeg berømme deg for å dele din historie så åpent og ærlig som du gjør, for du gir innblikk i et tema som er svært aktuelt og som mange søker å forstå; hvorfor utroskap? For min del har jeg vært den andre kvinnen, som mannen oppsøkte og ønsket et forhold med, til tross for et tilsynelatende velfungerende forhold hjemme. Jeg falt for han, han ønsket spenning og sex, ganske ulike forutsetninger så jeg brøt med han. Enda så sliter jeg med at jeg innlot meg med en person som kun var opptatt av seg selv og sine behov, at han var villig til å sette familielivet sitt på spill. Ut fra det du skriver så hadde det i første omgang med at du faktisk fikk følelser for en annen dame, og holdt på å gå, men at du fant tilbake til din kone igjen, og ikke minst følelsene for henne. Så fantastisk! Men enda så leker du med ilden, og det er vel her dette med spenningen kommer inn, kanskje? Du har vært der før, du har krysset en grense, og det spenningen lar seg fort pirre ved kontakt med tidligere fristelser... For det er jo ikke til å stikke under en stol at det er kvinner der ute som er tilgjengelige for menn som er gift, så fristelser vil det alltid være. Dette er nok noe du må jobbe med, om så kontinuerlig, altså bekjempe fristelsene, og være åpen hele veien overfor din kone. Hvorfor ikke vise henne innlegget du har skrevet her? Stå på og kjemt for henne, kjemp mot fristelsene - det lar seg gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/#findComment-3391400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aldri mere Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Først og fremst så vil jeg berømme deg for å dele din historie så åpent og ærlig som du gjør, for du gir innblikk i et tema som er svært aktuelt og som mange søker å forstå; hvorfor utroskap? For min del har jeg vært den andre kvinnen, som mannen oppsøkte og ønsket et forhold med, til tross for et tilsynelatende velfungerende forhold hjemme. Jeg falt for han, han ønsket spenning og sex, ganske ulike forutsetninger så jeg brøt med han. Enda så sliter jeg med at jeg innlot meg med en person som kun var opptatt av seg selv og sine behov, at han var villig til å sette familielivet sitt på spill. Ut fra det du skriver så hadde det i første omgang med at du faktisk fikk følelser for en annen dame, og holdt på å gå, men at du fant tilbake til din kone igjen, og ikke minst følelsene for henne. Så fantastisk! Men enda så leker du med ilden, og det er vel her dette med spenningen kommer inn, kanskje? Du har vært der før, du har krysset en grense, og det spenningen lar seg fort pirre ved kontakt med tidligere fristelser... For det er jo ikke til å stikke under en stol at det er kvinner der ute som er tilgjengelige for menn som er gift, så fristelser vil det alltid være. Dette er nok noe du må jobbe med, om så kontinuerlig, altså bekjempe fristelsene, og være åpen hele veien overfor din kone. Hvorfor ikke vise henne innlegget du har skrevet her? Stå på og kjemt for henne, kjemp mot fristelsene - det lar seg gjøre! Takk for oppmuntrende ord. Jeg trenger det. Ja, jeg skal kjempe på for å få beholde min kone. Hun er tross alt min drømmekvinne, mitt livs kjærlighet og mor til mine barn. Det er en vei å gå før jeg eventuelt får bygget tillit igjen, men jeg håper jeg skal greie det. Håper bare det ikke er for sent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/#findComment-3391450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia27 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Først og fremst så vil jeg berømme deg for å dele din historie så åpent og ærlig som du gjør, for du gir innblikk i et tema som er svært aktuelt og som mange søker å forstå; hvorfor utroskap? For min del har jeg vært den andre kvinnen, som mannen oppsøkte og ønsket et forhold med, til tross for et tilsynelatende velfungerende forhold hjemme. Jeg falt for han, han ønsket spenning og sex, ganske ulike forutsetninger så jeg brøt med han. Enda så sliter jeg med at jeg innlot meg med en person som kun var opptatt av seg selv og sine behov, at han var villig til å sette familielivet sitt på spill. Ut fra det du skriver så hadde det i første omgang med at du faktisk fikk følelser for en annen dame, og holdt på å gå, men at du fant tilbake til din kone igjen, og ikke minst følelsene for henne. Så fantastisk! Men enda så leker du med ilden, og det er vel her dette med spenningen kommer inn, kanskje? Du har vært der før, du har krysset en grense, og det spenningen lar seg fort pirre ved kontakt med tidligere fristelser... For det er jo ikke til å stikke under en stol at det er kvinner der ute som er tilgjengelige for menn som er gift, så fristelser vil det alltid være. Dette er nok noe du må jobbe med, om så kontinuerlig, altså bekjempe fristelsene, og være åpen hele veien overfor din kone. Hvorfor ikke vise henne innlegget du har skrevet her? Stå på og kjemt for henne, kjemp mot fristelsene - det lar seg gjøre! Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å fortsette et forhold om man må kjempe med seg selv for å holde seg på matta. Et forhold som er riktig skal gjøre det enkelt å holde seg til sin kjære. Om jeg til stadighet måtte ta meg selv i nakken for å ikke havne i uføre hos det motsatte kjønn ville jeg nok stille meg det spørsmål om det ikke er på tide å kaste inn håndkleet. Jeg syns du skal la din kone gå før du sårer henne igjen. Hun kan ikke være den rette for deg når du til stadighet tråkker i salaten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/#findComment-3394885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å fortsette et forhold om man må kjempe med seg selv for å holde seg på matta. Et forhold som er riktig skal gjøre det enkelt å holde seg til sin kjære. Om jeg til stadighet måtte ta meg selv i nakken for å ikke havne i uføre hos det motsatte kjønn ville jeg nok stille meg det spørsmål om det ikke er på tide å kaste inn håndkleet. Jeg syns du skal la din kone gå før du sårer henne igjen. Hun kan ikke være den rette for deg når du til stadighet tråkker i salaten. Jeg også sliter med å forstå hvordan det kan være en kamp å være tro mot den man elsker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/#findComment-3394888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Nei, du er ikke alene om å gjøre noe så til de grader idiotisk og ofrer hele hverdagslykken for noen søte spenningsfylte timers skyld. Og de elektroniske mediene gjør slik kontakt så altfor lettvint. Det er nok også en fordel at du finner ut hvorfor du går bak ryggen på kona di, gang etter gang. Hva slags behov er det du forsøker å dekke? Er det bekreftelse på deg som mann? Har du en seksuell preferanse du aldri får dekket sammen med henne? Eller er det bare spenningen? Andre alternativer? Finn ut nøyaktig hva som skjer når du sender mailer av erotisk karakter? Hva trigger at du stadig tar kontakt? Slikt er en fordel å vite slik at du kan unngå slike situasjoner i framtiden. Det er nok også en fordel at du lærer deg impulskontroll og å tenke konsekvenser før du hiver deg ut i kontakt via de elektroniske mediene, evt. møter noen etter god hjelp fra alkohol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383752-utroskap/#findComment-3397783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.