Gå til innhold

Mistet negl på finger

Anbefalte innlegg

Hei

For ca 4 måneder siden begynte jeg å få en betennelse i fingeren like over neglen. Det var til å begynne med bare litt ubehagelig, men ble verre og verre.

Etter å ha gått et par uker med dette tok jeg turen på legevakten for å få legen til å se på det. Sykepleieren jeg snakket med først omtalte det som neglerotsbetennelse, men fikk ikke noen diagnose av legen når jeg kom inn til han.

Legen satte bedøvelse i fingeren og brukte en skalpell til å stikke/skjære inn i det betente området, men uten å lage hull på huden, samt at jeg fikk antibiotika som jeg ikke husker navnet på. Etter dette gikk jeg ca 2 uker der såret væsket mye og jeg byttet bandasje ganske ofte. Neglen løsnet da fra fingeren og kom lengre og lengre frem på fingeren. Neglen hengte seg etterhvert opp i alt mulig og ble til slutt revet av. Dette skjedde for ca 4 uker siden.

Jeg har mistet negler flere gange før etter å ha klemt neglen, men da har det alltid vokst ut en ny negl under den gamle før den datt av. Nå er neglenvekke uten at det er antydning til en ny negl på fingeren.

Er neglen borte for godt, eller vil det komme en ny med tid og stunder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383774-mistet-negl-p%C3%A5-finger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...