Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du reagert hvis din samboer sier til deg: "Det er så mye av deg, hvis du går ned noen kilo, så kanskje du ikke har så mange smerter i musklene dine"

Til info: Jeg har diagnosen fibromyalgi, er 163 cm høy og veier 65,5 kg

Bare lurer jeg...for jeg ble nemlig dyyypt skuffa , lei meg og SINT

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383784-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som kan bedømme det uten å vite mye mer om din samboer og deg, og forholdet deres. En slik setning kan tas ut av sammenheng, misforstås, og mye annet.

Det kan være god grunn til at du ble sint, eller han kan ha ordlagt seg tåpelig.

Hvorfor ikke spørre ham?

Med vennlig hilsen

Det er ingen som kan bedømme det uten å vite mye mer om din samboer og deg, og forholdet deres. En slik setning kan tas ut av sammenheng, misforstås, og mye annet.

Det kan være god grunn til at du ble sint, eller han kan ha ordlagt seg tåpelig.

Hvorfor ikke spørre ham?

Med vennlig hilsen

Misforstå? Han mener jeg er for tykk, det kan da ikke misforstås?

Jeg vet han liker best radmagre kvinner, og det var jeg når vi ble sammen.

Grunnen til at jeg var radmager da, var et tungt samlivsbrudd og dårlig økonomi.

Nå er jeg over eksen og økonomien har bedret seg, og min familie og venner er glade for å se at jeg er den jeg var før igjen dvs at jeg har fått igjen litt kjøtt/fett på kroppen.

så da hadde jeg ikke noe annet svar til han enn dette: "Jeg er ikke overvektig, bruker str 38, noe som er helt normalt for meg og mange andre kvinner på 163, mine smerter kommer ikke av disse kiloene, smertene har alltid vært der, jeg har fått skryt av venner og famile fordi jeg endelig ser frisk og opplagt ut igjen.

Du trenger ikke å ha noe som helst med kroppen min å gjøre lenger. Jeg er fornøyd og ferdig med det!"

Jeg fikk ikke noe svar, bare taushet og beskjed om at han ikke kom hjem til middag...

Jeg synes dette er en veeeldig dustete oppførsel på en mann på 53 år...men meg om det. :)

Skjønner godt at den svei.

På en annen side kan det være en uheldig formulering i et oppriktig forsøk på å komme med noe konstruktivt.

Personlig håper jeg min mann forteller meg det, om jeg blir for omfangsrik. Dette handler jo om helse og det å holde seg friskest mulig.

Annonse

''Din BMI er:

24.66

Normal vekt''

BMI er et hjelpemiddel, men man må ikke se seg blind på det.

BMI tar ikke hensyn til mengde fett versus muskler. Fett tar større plass, men veier mindre. Muskler tar mindre plass, men veier mer.

Eks Yngvar Andersen, http://aktivtrening.com/trening/slik-trener-yngvar-andersen , har uttalt at i følge BMI er han overvektig.

Personlig var jeg litt lubben ved BMI på 25.

BMI er et hjelpemiddel, men man må ikke se seg blind på det.

BMI tar ikke hensyn til mengde fett versus muskler. Fett tar større plass, men veier mindre. Muskler tar mindre plass, men veier mer.

Eks Yngvar Andersen, http://aktivtrening.com/trening/slik-trener-yngvar-andersen , har uttalt at i følge BMI er han overvektig.

Personlig var jeg litt lubben ved BMI på 25.

BMI på 25 = overvektig

Skjønner godt at den svei.

På en annen side kan det være en uheldig formulering i et oppriktig forsøk på å komme med noe konstruktivt.

Personlig håper jeg min mann forteller meg det, om jeg blir for omfangsrik. Dette handler jo om helse og det å holde seg friskest mulig.

Jeg er ikke for omgangsrik...jeg er fast i fisken, har pupper str 75 c cup, er smal om midjen, dvs 73 cm, er 78 over hoftene rundt det tykkeste på skinkene er jeg 89 cm

Dvs jeg har formene på rett sted.

Noen vil ha radmagre damer uten former, men ikke angrip meg fordi jeg har former.

Jeg føler meg fin nå:)) Sånn skal jeg være, sunn og frisk!

Vil han ha en sånn dame, får han finne seg en sånn dame, ikke forlange at jeg skal gå ned...

Skal jeg virkelig sette han på plass og rakke ned på det som ikke jeg synes er "perfekt" med han.

Nei, det kunne ikke falle meg inn en gang...

Ja, jeg vil også få en beskjed hvis jeg blir overvektig, men det er jeg IKKE idag.

Jeg er ikke for omgangsrik...jeg er fast i fisken, har pupper str 75 c cup, er smal om midjen, dvs 73 cm, er 78 over hoftene rundt det tykkeste på skinkene er jeg 89 cm

Dvs jeg har formene på rett sted.

Noen vil ha radmagre damer uten former, men ikke angrip meg fordi jeg har former.

Jeg føler meg fin nå:)) Sånn skal jeg være, sunn og frisk!

Vil han ha en sånn dame, får han finne seg en sånn dame, ikke forlange at jeg skal gå ned...

Skal jeg virkelig sette han på plass og rakke ned på det som ikke jeg synes er "perfekt" med han.

Nei, det kunne ikke falle meg inn en gang...

Ja, jeg vil også få en beskjed hvis jeg blir overvektig, men det er jeg IKKE idag.

OK. Du høres både sunn og fin ut :-)

Ja, da skjønner jeg godt du reagerer.

Annonse

Driver han på slik med andre ting også; hakking og fullstendig usaklig kritikk?

Det han sier er selvfølgelig direkte imbisilt, både mhp overvekt og helse/smerter.

Vanligvis forsøker jeg unngå å spekulere og analysere, men noe slikt kunne fått meg til å fundere på hva som ligger bak. Hva i hele vide verden ønsker han å oppnå med å si noe så nolldis?

mvh

Driver han på slik med andre ting også; hakking og fullstendig usaklig kritikk?

Det han sier er selvfølgelig direkte imbisilt, både mhp overvekt og helse/smerter.

Vanligvis forsøker jeg unngå å spekulere og analysere, men noe slikt kunne fått meg til å fundere på hva som ligger bak. Hva i hele vide verden ønsker han å oppnå med å si noe så nolldis?

mvh

Tja han har mange rare meninger...men har aldri kommet med noe så idiotisk før...

Hau...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...