Gå til innhold

Jeg er usikker på kjæresten min

Anbefalte innlegg

Gjest veldig anonym i dag

Jeg traff kjæresten min for tre år siden og vi hadde et forhold frem til sommeren 2010, da gjorde vi det slutt. Jeg angret og kontaktet han igjen rundt månedsskiftet september/oktober samme høst og ville ta opp tråden igjen. Han sa at vi gjerne kunne møtes engang i blant og kose oss sammen. Jeg nektet fullstendig og sa at jeg ville aldri dele en sexualpartner med andre kvinner. Vi har sendt hverandre jule- og bursdagshilsen på mail, men så dukket han opp på samme sted nå på våren og da tok vi opp tråden igjen.

Vi hadde klare planer for sommeren og jobbet begge to og ferierte utenlands så vi så ikke hverandre på ca. tre måneder, men hadde mye kontakt på tlf, email og sms. Det har vært en del krangling og usikkerhet både elektronisk og når vi har vært sammen.

For en tilfeldighet oppdaget jeg i dag at hans søster (jeg har aldri møtt søstrene hans, men har møtt hans sønn og svigerdatter) har felles venninne på facebook. Jeg klikket på profilen hennes og bildene hennes er ikke stengt for venners venner. Jeg så der et album fra hennes bursdag i september 2010 og øverste bildet er av han hvor han holder rundt sin "eks"kjæreste. Dette er et lite selskap med 8 par og det er ca. 20 bilder og det er ikke vanskelig å se at de er par.

Vi var ikke sammen på denne tiden så den delen er grei, men vondt var det å se de bildene. Det som gjør meg usikker er dette med at han ville ha uforpliktende forhold til meg på samme tid.

Han har vært gift en gang og samboer med to damer til. Han er nå klar på at han vil ikke at definerer oss som kjærester, men som venner. Vi har likevel sexuelt forhold så jeg greier ikke helt å si at han kun er min venn.

Han jobber mye utenlands og er veldig opptatt også når han er i Norge. I tillegg reiser jeg også mye så vi ses ikke særlig ofte. Dette har gjort det vanskelig å bli kjent, og vi er veldig usikre på hverandre som har gjort at vi krangler en del.

Jeg har nå skrevet en mail til han og sendte han sms og ba han lese mailen. Han svarte med engang 'ok', men har ikke tatt kontakt. Jeg er først og fremst usikker på om han holder på med flere enn meg, noe jeg har vært helt sikker på at han ikke gjorde og har trodd han på det.

Er det like mye kvinner som jobb som gjør at han er så opptatt?

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

17

• trollemor;o)

14

• PieLill

10

• Mary Poppins

10

''Er det like mye kvinner som jobb som gjør at han er så opptatt?

''

Det vet jeg ikke, men det virker dessverre som at han ikke er tilstrekkelig opptatt av deg til å bygge det forholdet du antakelig ønsker. Kanskje har han ikke evnen.

Gjest Nickløsheletida

For meg virker det som om han mener det samme nå som han gjorde i 2010." Vi kan gjerne møtes en gang i blant for å kose oss sammen"

Jeg ser ikke noe som tyder på at det er noe annet han vil nå. Han sier rett ut at dere ikke skal definere dere som kjærester, men som venner. Da må du regne med at du kanskje ikke er den eneste, eller at han ihvertfall er åpen for andre muligheter.

For meg virker det som om han mener det samme nå som han gjorde i 2010." Vi kan gjerne møtes en gang i blant for å kose oss sammen"

Jeg ser ikke noe som tyder på at det er noe annet han vil nå. Han sier rett ut at dere ikke skal definere dere som kjærester, men som venner. Da må du regne med at du kanskje ikke er den eneste, eller at han ihvertfall er åpen for andre muligheter.

Han har lovet meg at det ikke er andre kvinner i hans liv og det var et ultimatum fra min side for å date han igjen.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Han har lovet meg at det ikke er andre kvinner i hans liv og det var et ultimatum fra min side for å date han igjen.

Det er det ikke sikkert at det er heller, men så lenge dere bare er venner, kan det fort bli det.

Men kjære deg, han er jo ikke kjæresten din?

Nei han er min venn og elsker, og jeg sa klart i fra at for slikt forhold ville jeg være den eneste kvinnen i hans liv. Det har han lovet meg.

Vi har meget forskjellige definisjoner av ordet kjæreste, men det gidder jeg ikke ta opp her.

Det er det ikke sikkert at det er heller, men så lenge dere bare er venner, kan det fort bli det.

Han kommer fra en annen kultur og dette med å være bare venner har mer å gjøre med og slippe plikter i forhold til min og hans familie. Jeg gidder ikke gå innpå den pakken her. Jeg er nokså sikker på det nå at han har vært sammen med henne hele tiden og jeg har vært elskerinnen.

Han er ikke en ung mann lenger og er en god del eldre enn meg. Desverre føler jeg meg lurt nå og har følelsen av at han har lurt sin ekskjæreste også.

''Han er nå klar på at han vil ikke at definerer oss som kjærester, men som venner. Vi har likevel sexuelt forhold så jeg greier ikke helt å si at han kun er min venn.''

I forhold der den ene vil mye mer enn den andre blir vanligvis den som vil mest sittende med svarteper.

Han er ikke interessert i et forpliktende forhold, kun uforpliktende vennskap og sex. Du vil alltid være i tigger- og maseposisjon i dette forholdet.

For ham er det sikkert kjempebekvemt å ha ei som står og logrer hver gang han finner for godt å ha kontakt.

Ønsker du et forpliktende og varig forhold, må du kutte ut denne eksen og finne en som ønsker det samme som deg.

mvh

Nei han er min venn og elsker, og jeg sa klart i fra at for slikt forhold ville jeg være den eneste kvinnen i hans liv. Det har han lovet meg.

Vi har meget forskjellige definisjoner av ordet kjæreste, men det gidder jeg ikke ta opp her.

Jeg bare stusset over overskriften siden du forteller at han har vært så tydelig på at han ikke ønsker å være kjæresten din.

Uansett: Jeg ville nok også følt meg usikker på om han var helt ærlig på det å kun ha én dame om jeg gikk i dine sko, iallefall ville jeg tenkt at jeg var foretrukket kun inntil han møtte en han likte bedre og ønsket å satse på.

Jeg bare stusset over overskriften siden du forteller at han har vært så tydelig på at han ikke ønsker å være kjæresten din.

Uansett: Jeg ville nok også følt meg usikker på om han var helt ærlig på det å kun ha én dame om jeg gikk i dine sko, iallefall ville jeg tenkt at jeg var foretrukket kun inntil han møtte en han likte bedre og ønsket å satse på.

Jeg tror ikke at han har tenkt å finne en å satse på. Han ønsker å ha en kvinne i sitt liv, men greier ikke forpliktelser.

Jeg har også vanskelige ekteskap/samboerforhold bak meg og ønsker ikke å involvere meg for mye i en mann, men jeg vil ikke bli bedratt slik jeg har følelsen av at skjer her.

Jeg synes det er merkelig at hun var sammen med han i et familieselskap en måned etter at det ble slutt mellom meg og han og en måned senere vil han gjerne ha uforpliktende sex og kos med meg. Det er noe her som ikke stemmer.

Annonse

''Er han oppriktig interessert i deg, så kommer han etter deg.''

Det har gjort, mange ganger.

Han er som fanten; Går når han er mett.

Selvfølgelig kommer han. Han får det han vil når han vil. Så kan han stikke av og gjøre som det passer ham til neste gang han får lyst.

mvh

Jeg tror ikke at han har tenkt å finne en å satse på. Han ønsker å ha en kvinne i sitt liv, men greier ikke forpliktelser.

Jeg har også vanskelige ekteskap/samboerforhold bak meg og ønsker ikke å involvere meg for mye i en mann, men jeg vil ikke bli bedratt slik jeg har følelsen av at skjer her.

Jeg synes det er merkelig at hun var sammen med han i et familieselskap en måned etter at det ble slutt mellom meg og han og en måned senere vil han gjerne ha uforpliktende sex og kos med meg. Det er noe her som ikke stemmer.

Jeg tenker nok som sangsol at du ikke kommer til å få det du ønsker i denne relasjonen. Jeg ville nok avsluttet dette om jeg gikk i dine sko.

Jeg tenker nok som sangsol at du ikke kommer til å få det du ønsker i denne relasjonen. Jeg ville nok avsluttet dette om jeg gikk i dine sko.

Det er bare så aldeles utrolig sårt å oppdage at han har holdt på med sin tidligere samboer på samme tid og meg, selvom det antageligvis er slutt mellom dem nå. Jeg har vondt for å tro at de møttes igjen dagen eller uken etter at jeg gjorde det slutt med han, og enda vanskeligere er det for meg å forstå at hun kom i selskap hos hans søster hvor de holder rundt hverandre hvis ikke de var ordentlig par igjen. Jeg lurer på om han kom tilbake til meg da hun greide endelig å kvitte seg med han.

Disse tankene er ikke noe gode.

Det er bare så aldeles utrolig sårt å oppdage at han har holdt på med sin tidligere samboer på samme tid og meg, selvom det antageligvis er slutt mellom dem nå. Jeg har vondt for å tro at de møttes igjen dagen eller uken etter at jeg gjorde det slutt med han, og enda vanskeligere er det for meg å forstå at hun kom i selskap hos hans søster hvor de holder rundt hverandre hvis ikke de var ordentlig par igjen. Jeg lurer på om han kom tilbake til meg da hun greide endelig å kvitte seg med han.

Disse tankene er ikke noe gode.

Det er ikke sikkert han har hatt sex med henne selv om de har møttes, men uansett er ikke dette det som er bakgrunn for mitt råd. Det jeg syns er mest essensielt er at dere ønsker ulike ting, og han kan ikke gi deg det du ønsker deg. Håper du kan bruke sinnet på å oppnå avstand fra han :)

Gjest privat nå

Det er ikke sikkert han har hatt sex med henne selv om de har møttes, men uansett er ikke dette det som er bakgrunn for mitt råd. Det jeg syns er mest essensielt er at dere ønsker ulike ting, og han kan ikke gi deg det du ønsker deg. Håper du kan bruke sinnet på å oppnå avstand fra han :)

Det hender at forhold starter uten at en har tenkt det svært forpliktende - mer avventende, men at relasjonen viser seg så verdifull at kjærlighet oppstår.

Ikke alle starter forhold med en fjern kiming av kirkeklokker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...