Gå til innhold

Jeg er usikker på kjæresten min

Anbefalte innlegg

Det hender at forhold starter uten at en har tenkt det svært forpliktende - mer avventende, men at relasjonen viser seg så verdifull at kjærlighet oppstår.

Ikke alle starter forhold med en fjern kiming av kirkeklokker :-)

Det er jeg helt enig med deg i, og har inntrykk av at det er en økende utfordring med økende alder også?

Det jeg har basert mine råd på i denne tråden er ikke først og fremst eksens oppførsel, men det at trådstarter bruker mye energi og ikke minst blir såret over hans manglende vilje/ ønske (?) til forpliktelse. Dersom hun hadde gitt uttrykk av å leve helt greit med hans gjøren og laden hadde mitt råd vært annerledes :)

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

17

• trollemor;o)

14

• PieLill

10

• Mary Poppins

10

Det hender at forhold starter uten at en har tenkt det svært forpliktende - mer avventende, men at relasjonen viser seg så verdifull at kjærlighet oppstår.

Ikke alle starter forhold med en fjern kiming av kirkeklokker :-)

''Det hender at forhold starter uten at en har tenkt det svært forpliktende - mer avventende, men at relasjonen viser seg så verdifull at kjærlighet oppstår.''

Dette forholdet har vært på og av i noen år. Og iht ts er det ganske åpenbart at de har motstridende ønsker og forventninger til hva det er og hvordan ting skal være.

I praksis ser det ut til at til-og-fra-elskeren får det han vil, mens ts sitter skuffet og såret tilbake.

Da kan det være på tide og parkere opplegget.

mvh

Han har lovet meg at det ikke er andre kvinner i hans liv og det var et ultimatum fra min side for å date han igjen.

Dere dater ikke, dere ligger sammen.

Uansett, jeg skjønner at du føler deg mistenksom og såret men jeg tror du bare rett og slett må spørre han. Når dere ikke er sammen kan du ikke forvente å ha full kontroll på hans selv om han sier at det ikke er noen andre.

Personlig mener jeg du bør avslutte dette opplegget da det er tydelig at du er mer keen enn han, og vil mest sannsynlig sitte igjen med å bli såret når han ikke gidder/vil mer, evnt har truffet en annen.

Gjest veldig anonym i dag

Han er som fanten; Går når han er mett.

Selvfølgelig kommer han. Han får det han vil når han vil. Så kan han stikke av og gjøre som det passer ham til neste gang han får lyst.

mvh

Han tigger og ber om at vi fortsetter vennskapet uten sex. Er ikke helt sikker på at du har rett.

Unngå sex da, og se om han fortsetter komme løpende.

Dersom du ikke vil ha slikt "forhold" du beskriver her, så må jo det tas grep.

Han kryper på sine knær nå til å få meg til å fortsette vennskapet uten sex. Han viser enorme følelser nå når jeg sier at jeg vil avslutte hele kontakten. Han nekter for at det var noe mellom han og eksen i dette selskapet, men at han var kun hyggelig mot henne. I så fall må søsteren ha plassert dem side ved side på bildene og eksen viser tydelig at hun har følelser for han.

Annonse

Han kryper på sine knær nå til å få meg til å fortsette vennskapet uten sex. Han viser enorme følelser nå når jeg sier at jeg vil avslutte hele kontakten. Han nekter for at det var noe mellom han og eksen i dette selskapet, men at han var kun hyggelig mot henne. I så fall må søsteren ha plassert dem side ved side på bildene og eksen viser tydelig at hun har følelser for han.

Hvis han ønsker et vennskap med deg uten sex, så kan du jo ikke forlange at han ikke skal ha sex med andre?

Dere dater ikke, dere ligger sammen.

Uansett, jeg skjønner at du føler deg mistenksom og såret men jeg tror du bare rett og slett må spørre han. Når dere ikke er sammen kan du ikke forvente å ha full kontroll på hans selv om han sier at det ikke er noen andre.

Personlig mener jeg du bør avslutte dette opplegget da det er tydelig at du er mer keen enn han, og vil mest sannsynlig sitte igjen med å bli såret når han ikke gidder/vil mer, evnt har truffet en annen.

Vi datet i begynnelsen og vi datet en stund på våren før vi lå sammen. Holder det. Jeg har prøvd å gjøre det slutt og det har vært enorm krangling som før. Han tigger og ber om at vi blir venner uten sex. Han viser enorme følelser og utholdenhet. Dette holder på å slite meg i tusen biter siden jeg har sterke følelser for han.

Dette med vennskap uten sex har vært tema før, men hver gang vi er alene blir det sex. I så fall er vi nødt til å møtes kun på byen og jeg vet ikke om jeg orker det heller. Jeg greier ikke å være i nærheten av han og vite at jeg ikke kan røre han.

Hvis han ønsker et vennskap med deg uten sex, så kan du jo ikke forlange at han ikke skal ha sex med andre?

Det har jeg heller aldri sagt at jeg skal, men jeg har sagt at vennskap med sex er kun aktuelt hvis han ikke er sammen med andre og det var utgangspunktet da jeg startet tråden.

Hvorfor har dere sex hvis han ønsker å ha et vennskap uten sex?

Fordi det er enorm tiltrekning mellom oss og jeg elsker denne mannen mer enn jeg var klar over at jeg kunne elske.

Han ber om vennskap uten sex heller enn ingenting.

Vi datet i begynnelsen og vi datet en stund på våren før vi lå sammen. Holder det. Jeg har prøvd å gjøre det slutt og det har vært enorm krangling som før. Han tigger og ber om at vi blir venner uten sex. Han viser enorme følelser og utholdenhet. Dette holder på å slite meg i tusen biter siden jeg har sterke følelser for han.

Dette med vennskap uten sex har vært tema før, men hver gang vi er alene blir det sex. I så fall er vi nødt til å møtes kun på byen og jeg vet ikke om jeg orker det heller. Jeg greier ikke å være i nærheten av han og vite at jeg ikke kan røre han.

Det skjønner jeg veldig godt er vanskelig.

Jeg tror desverre at det eneste du kan gjøre er å si at dersom han ikke ønsker å forplikte seg så må dere ha en pause i kontakten, kanskje 6 mnd, kanskje et år, for å gi deg tid til å komme over han.

Er han en ordentlig god venn vil ha forstå det.

Det skjønner jeg veldig godt er vanskelig.

Jeg tror desverre at det eneste du kan gjøre er å si at dersom han ikke ønsker å forplikte seg så må dere ha en pause i kontakten, kanskje 6 mnd, kanskje et år, for å gi deg tid til å komme over han.

Er han en ordentlig god venn vil ha forstå det.

Vi har hatt pause i nesten to år, og jeg greide ikke å legge vekk følelsene. Tror ikke det hjelper nå heller.

Vi har hatt pause i nesten to år, og jeg greide ikke å legge vekk følelsene. Tror ikke det hjelper nå heller.

Joda etterhvert vil følelsene bli svakere.

Jeg tror ikke du kommer til å klare å bare være venn med han, og så lenge han ikke kan gi deg det du vil ha så tror jeg ikke du har så mye annet valg hvis du vil komme deg videre.

Annonse

Joda etterhvert vil følelsene bli svakere.

Jeg tror ikke du kommer til å klare å bare være venn med han, og så lenge han ikke kan gi deg det du vil ha så tror jeg ikke du har så mye annet valg hvis du vil komme deg videre.

Jeg klarer ikke å være bare venn med han og det har jeg sagt til han nå. Jeg har sagt at det må bli helt slutt mellom oss. Problemet er at han sier ja og at han respekterer mitt valg, men jeg er nokså sikker på at han kommer igjen.

Jeg kommer til å møte han på torsdag f.eks. og jeg akter ikke å forandre mine planer og mitt liv til å rygge unna ham.

Jeg klarer ikke å være bare venn med han og det har jeg sagt til han nå. Jeg har sagt at det må bli helt slutt mellom oss. Problemet er at han sier ja og at han respekterer mitt valg, men jeg er nokså sikker på at han kommer igjen.

Jeg kommer til å møte han på torsdag f.eks. og jeg akter ikke å forandre mine planer og mitt liv til å rygge unna ham.

Som sagt, er han en virkelig god venn av deg vil han respektere at du trenger tid til å komme deg videre. Gjør han ikke det er han faktisk ikke noe å samle på.

Som sagt, er han en virkelig god venn av deg vil han respektere at du trenger tid til å komme deg videre. Gjør han ikke det er han faktisk ikke noe å samle på.

Jeg er ikke så sikker på at det er så enkelt. Jeg forstår ikke det enorme engasjementet og følelsene han har vist i de voldsomme kranglingene som har vært mellom oss i flere måneder. Hva kan det komme av? Han kan godt la meg være i fred i en stund som sist, men så er jeg sikker på at han er her igjen og da blusser følelsene opp. Dette har spist meg opp og gjort at jeg holder helt på å gå i oppløsning. I dag tidlig tenkte jeg over om livet var verdt å leve.

Nå er jeg først og fremst nummen og opplever en enorm sorgfølelse, usikkerhet og lengsel.

Jeg er ikke så sikker på at det er så enkelt. Jeg forstår ikke det enorme engasjementet og følelsene han har vist i de voldsomme kranglingene som har vært mellom oss i flere måneder. Hva kan det komme av? Han kan godt la meg være i fred i en stund som sist, men så er jeg sikker på at han er her igjen og da blusser følelsene opp. Dette har spist meg opp og gjort at jeg holder helt på å gå i oppløsning. I dag tidlig tenkte jeg over om livet var verdt å leve.

Nå er jeg først og fremst nummen og opplever en enorm sorgfølelse, usikkerhet og lengsel.

Den følelsen du sitter med er helt normal kjærlighetssorg. Du har insett at det aldri vil bli et par av dere. Det beste er å ta konsekvnsen av det og kutte kontakten helt. På dn måten nærer du ikke følelsene dine og vil komme raskere over ham.

Jeg er enig med Hulderen. Du gir følelsene dine næring, spesielt når du tenker ting som at kranglingen deres må bety at han bryr seg osv. Det er typisk oss jenter å se etter alle mulige tegn på at personen egentlig må være interessert, når det ofte ikke trenger å være tegn på det i det hele tatt.

Kjærlighetssorg er dritvondt! Og de følelsene du opplever nå er helt normalt, og VIL gå over hvis du ikke gir dem næring.

Han tigger og ber om at vi fortsetter vennskapet uten sex. Er ikke helt sikker på at du har rett.

Likevel kommer han og går som han vil, gjør han ikke? Og sex vet han at det blir okke som? Ha i bakhode hvordan enkelte menn kan si nøyaktig det som skal til for å få det som de vil. - Og virke ganse oppriktige mens de gjøre det.

I praksiss virker dere å ha motstridende ønsker for denne relasjonen. Du ser ut til å være i taperenden.

mvh

'Han kryper på sine knær nå til å få meg til å fortsette vennskapet uten sex. Han viser enorme følelser nå når jeg sier at jeg vil avslutte hele kontakten.''

Jo sterkere følelser som legges for dagen, jo minder er ofte oppriktigheten. Er det denne metoden som pleier å funke på deg?

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...