Gå til innhold

Jeg er usikker på kjæresten min

Anbefalte innlegg

Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.

''Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.''

Nå synes jeg du er veldig på hugget, det er unødvendig, og da leser du meg helt feil. For å forsvare meg selv? Nei, det er ikke for å forsvare meg selv, det er for å åpne opp dine øyne. Hva behøver jeg å forsvare meg i mot når det gjelder deg? Jeg tror ikke du vil komme noe lengre når du er så lite mottakelig, samtidig som du selv forbeholder deg retten til å komme med relevante opplysninger akkurat når det passer deg selv.

Ting kan også være relevante for de som svarer selv om du selv ikke mener de er det.

Du kan komme med minst mulig opplysninger og få et meget snevert svar, så kan du kritisere svarene etterpå fordi de ikke stemmer, for ting er jo slik og sånn?

Kanskje du ikke er så lett å ha en dialog med uten at det fort blir problemer og ting går i stå? Ett ord feil og hundreogett er ute?

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

17

• trollemor;o)

14

• PieLill

10

• Mary Poppins

10

Gjest veldig anonym i dag

''Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.''

Nå synes jeg du er veldig på hugget, det er unødvendig, og da leser du meg helt feil. For å forsvare meg selv? Nei, det er ikke for å forsvare meg selv, det er for å åpne opp dine øyne. Hva behøver jeg å forsvare meg i mot når det gjelder deg? Jeg tror ikke du vil komme noe lengre når du er så lite mottakelig, samtidig som du selv forbeholder deg retten til å komme med relevante opplysninger akkurat når det passer deg selv.

Ting kan også være relevante for de som svarer selv om du selv ikke mener de er det.

Du kan komme med minst mulig opplysninger og få et meget snevert svar, så kan du kritisere svarene etterpå fordi de ikke stemmer, for ting er jo slik og sånn?

Kanskje du ikke er så lett å ha en dialog med uten at det fort blir problemer og ting går i stå? Ett ord feil og hundreogett er ute?

''det er for å åpne opp dine øyne''

Hvorfor bruker du så mye energi på det hvis ikke for å forsvare deg selv?

Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.

''Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.

''

Det er også ganske unødvendig å bli støtt over at ikke alle svarer ved å stryke deg medhårs. Jeg oppfatter at mange forsøker å hjelpe ved å åpne opp øynene dine.

''det er for å åpne opp dine øyne''

Hvorfor bruker du så mye energi på det hvis ikke for å forsvare deg selv?

''Hvorfor bruker du så mye energi på det hvis ikke for å forsvare deg selv?''

Hvor har du det i fra? Jeg bruker ikke mye energi på å svare deg, jeg jobber ved siden av. :-)

Jeg ser du bare vil krangle istedenfor å ta til deg svar du får, så da sier jeg bare lykke til videre.

Vi datet i begynnelsen og vi datet en stund på våren før vi lå sammen. Holder det. Jeg har prøvd å gjøre det slutt og det har vært enorm krangling som før. Han tigger og ber om at vi blir venner uten sex. Han viser enorme følelser og utholdenhet. Dette holder på å slite meg i tusen biter siden jeg har sterke følelser for han.

Dette med vennskap uten sex har vært tema før, men hver gang vi er alene blir det sex. I så fall er vi nødt til å møtes kun på byen og jeg vet ikke om jeg orker det heller. Jeg greier ikke å være i nærheten av han og vite at jeg ikke kan røre han.

''Han tigger og ber om at vi blir venner uten sex. Han viser enorme følelser og utholdenhet. Dette holder på å slite meg i tusen biter siden jeg har sterke følelser for han.''

Det slår meg at dette bidrart til å ukonkurere dine følelser og hva du vil. Hva ville du valgt om ting var på samme måte minus disse kraftige følelsesytringene fra ham?

mvh

''Du har skrevet tre svar til meg siden sist for å forsvare deg selv. Det er unødvendig.

''

Det er også ganske unødvendig å bli støtt over at ikke alle svarer ved å stryke deg medhårs. Jeg oppfatter at mange forsøker å hjelpe ved å åpne opp øynene dine.

Velkommen i gjengen. Jeg har skrevet nok om hvor sårbar jeg er og hvorfor og at det gjør like vondt nå som for 35 år siden at jeg regner med at de fleste kan falle til ro med det, deg inkludert.

Annonse

Jeg vet ikke, men ettersom dere bare er venner med litt ved siden av har du da strengt tatt ikke noe med hva han er opptatt med, annet enn når dere to gjør noe sammen. Du må slutte å tenke på ham som en kjæreste når han er så klar på at han ikke vil at dere skal være et par. Det høres ut som et "forhold" som ikke er bra for deg. Det er sikkert ikke dumt å heller se deg om etter en annen.

''Hvorfor bruker du så mye energi på det hvis ikke for å forsvare deg selv?''

Hvor har du det i fra? Jeg bruker ikke mye energi på å svare deg, jeg jobber ved siden av. :-)

Jeg ser du bare vil krangle istedenfor å ta til deg svar du får, så da sier jeg bare lykke til videre.

Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.

''Han tigger og ber om at vi blir venner uten sex. Han viser enorme følelser og utholdenhet. Dette holder på å slite meg i tusen biter siden jeg har sterke følelser for han.''

Det slår meg at dette bidrart til å ukonkurere dine følelser og hva du vil. Hva ville du valgt om ting var på samme måte minus disse kraftige følelsesytringene fra ham?

mvh

dette føler ikke jeg for å svare på.

Jeg vet ikke, men ettersom dere bare er venner med litt ved siden av har du da strengt tatt ikke noe med hva han er opptatt med, annet enn når dere to gjør noe sammen. Du må slutte å tenke på ham som en kjæreste når han er så klar på at han ikke vil at dere skal være et par. Det høres ut som et "forhold" som ikke er bra for deg. Det er sikkert ikke dumt å heller se deg om etter en annen.

Det er letter å si enn gjøre at jeg skal finne meg en annen. Jeg har prøvd i åresvis.

Velkommen i gjengen. Jeg har skrevet nok om hvor sårbar jeg er og hvorfor og at det gjør like vondt nå som for 35 år siden at jeg regner med at de fleste kan falle til ro med det, deg inkludert.

''Velkommen i gjengen. Jeg har skrevet nok om hvor sårbar jeg er og hvorfor og at det gjør like vondt nå som for 35 år siden at jeg regner med at de fleste kan falle til ro med det, deg inkludert.

''

Alle vet at kjærlighetssorg er vondt, og det er hverken din eller vår skyld. Mange av oss har vært der og kjenner oss igjen i din beskrivelse av situasjonen. Antakelig har mange av oss også det til felles at vi skulle ønske vi hadde kommet oss ut av forholdet før.

Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.

''Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.

'''

Klarer ikke å la være: Din måte å kverulere på er lett gjenkjennelig.

Annonse

''Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.''

Ja, jeg tror du er kranglete, kanskje derfor det er så mye styr og drama mellom deg og kjæresten? Vanligvis pleier man ikke gidde sånt når man er over en viss alder, men det er bare meg.

Jeg kjenner igjen din skrivestil, jeg beklager.

dette føler ikke jeg for å svare på.

For meg er det ikke viktig hva du svarer meg. Hva du tenker og velger er det som teller.

Siden du spør her på DOL, har jeg forsøkt å komme med et mulig perspektiv på saken som du kanskje kan ha nytte av. Hva du gjør med det er selvsagt opp til deg.

Ville ikke svart deg annerledes om jeg visste alderen din fra starten av.

mvh

Jo det er bare hyggelig.

Det at du er 54 og han 66 synes jeg var relevant så du burde nok ha inkludert det i hovedinnlegget:) En mann på 66 er nok ikke umoden, redd for å forplikte seg og ute etter å bruke en dame for sex, slik vi kanskje alle tenkte til å begynne med.

Men det jeg fortsatt ikke helt forstår, er dersom han ikke er spesielt opptatt av sex, hvorfor tror du da han har en annen en han ligger med? Kanskje han bare har en annen venninne, som ikke behøver være like god venninne som deg men likevel en venninne?

''dersom han ikke er spesielt opptatt av sex, hvorfor tror du da han har en annen en han ligger med?'' Dette var et godt spørsmål syns jeg.

Du velger helt og holdent å ta ting i absolutt verste mening.

Lenge siden jeg har lest en tråd der noen er så til de grader opptatt av å se finender og finne grunner til å føle seg såret. Spesielt ikke når folk primært forsøker å være hjelpsomme.

mvh

''Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.''

Ja, jeg tror du er kranglete, kanskje derfor det er så mye styr og drama mellom deg og kjæresten? Vanligvis pleier man ikke gidde sånt når man er over en viss alder, men det er bare meg.

Jeg kjenner igjen din skrivestil, jeg beklager.

Om jeg er kranglete eller ikke er strengt tatt ikke din sak. Hvis du kjenner meg med navn og identitet håper jeg du sier ifra. Hvis du kun mener at du tror at du har lest noe jeg har skrevet før så er det greit.

Det er ikke greit hvis du vet hvem jeg er i RL.

''Hvis du oppfatter mine innlegg som krangling og dine som fornuftige så synes jeg du skal bruke kreftene dine på jobben din.

'''

Klarer ikke å la være: Din måte å kverulere på er lett gjenkjennelig.

Svaret til deg er det samme som til Mandolaika. Hvis du vet hvem jeg er i RL vil jeg vite det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...