Gå til innhold

Jeg er usikker på kjæresten min

Anbefalte innlegg

Det er lett å være etterpåklok i forhold til nick. Jeg har grunn til å være redd for å røpe identiteten min. Når noen vrir hjernene sine i nysgjerrighet så er det ikke greit for meg.

Du har mye rett i det du skriver, og jeg har ikke skrevet noe om utviklingen de siste dagene. Jeg skulle kanskje sagt at du kan ha mye rett i det du skriver for ingen av oss kan vite hva som er rett eller ikke. Det gjør meg godt å se at noen forstår eller prøver å forstå en liten bit av det som foregår.

Etter det du forteller tror jeg denne mannen er glad i deg, og jeg håper du kan finne en slags ro ved å fokusere på det.

Han har tydeligvis en del å slite med, og har nok piggene ute og er sårbar. Dermed sitter krangelen løst, når du også er sårbar og føler deg ydmyket.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

17

• trollemor;o)

14

• PieLill

10

• Mary Poppins

10

Gjest veldig anonym i dag

Etter det du forteller tror jeg denne mannen er glad i deg, og jeg håper du kan finne en slags ro ved å fokusere på det.

Han har tydeligvis en del å slite med, og har nok piggene ute og er sårbar. Dermed sitter krangelen løst, når du også er sårbar og føler deg ydmyket.

Du er innpå de mest vesentlige poengene og nå spretter tårene frem.

''Det er smartere å kalle seg anna54 enn "vil ikke røpe nicket mitt", for å si det sånn.''

Jepp. Jeg aner forøvrig ikke hvem trådstarter er - prøver å vri hjernen litt, men kommer ikke på det.

Men du som følger med: Jeg leser ikke så ofte her for tida, men tenkte å svare i en tråd om en mor med to tenåringer (17 og 19) som ikke kom så godt ut av det med hennes nye kjæreste.

Men nå finner jeg den ikke, er den borte?

Ehhm. Har du tenkt på at mange her, som i RL, kan ha nokså like liv, problemer, måter å diskutere på etc...???? En kan jo bli aldeles paranoid av slike påstander som du og opptil flere her kommer med. PINLIG å være en del av dette DOLsamfunnet, når man ser hvilke ting som tydeligvis betyr noe for enkelte. Hvorfor i alle dager gidder dere å kverulere? Ja, DERE kverulerer, ikke trådstarter.

Til trådstarter; jeg har dessverre ingen løsning på problemene du er oppi, men jeg håper at ting ordner seg til det beste for deg. Hvorfor ikke ta et prøveår - ta fri fra alt hjemme, og reis med ham!! God reise, på alle måter.

''En kan jo bli aldeles paranoid av slike påstander som du og opptil flere her kommer med. PINLIG å være en del av dette DOLsamfunnet, når man ser hvilke ting som tydeligvis betyr noe for enkelte.''

Ja, kanskje du er paranoid, og ikke burde være en del av dette DOL-samfunnet?

''Hvorfor i alle dager gidder dere å kverulere? Ja, DERE kverulerer, ikke trådstarter.''

Selv om du skriver det aldri så mange ganger, betyr ikke det at du har rett i at det er vi som kverulerer og ikke trådstarter.

Jeg leser dette og lurer på om du synes det har noe å si at mannen er 66 år og jeg er 54. Hans sexuallyst har dabbet veldig av de siste tre årene, noe jeg merker veldig godt og som kan være og har til tider vært et problem for meg.

Jeg har ikke tenkt å bli gravid til å holde på han av naturlige årsaker, men jeg tror årsakene til at han vil beholde meg som venninne er mer kompliserte enn ungdomsgjengen på dol forstår.

Et problem er hans vanvittige redsel for å bli gammel. Det tror jeg man må bli i hvert fall femti til å ha mulighetene til å sette seg inn i. Kanskje seksti så langt er jeg ikke kommet.

Alder, utseende, personlighet, profesjon, nasjonalitet, hvor mange barn og barnebarn, hvor mange ekteskap/samboerforhold og andre kjærlighetsforhold osv. har alle de jeg snakker med i RL i tankene når de svarer meg. Prøv å regne ut hvor mange år vi antageligvis har vært sexuelt aktive,

Kan ikke huske å ha lest noe sted at dere var "så gamle".... Kanskje en litt viktig detalj??

Gjest multiplemeoryou

Dette skrev jeg nederst i innlegget der første del var til Mandolaika, men poster det direkte til deg også.

''Til trådstarter; jeg har dessverre ingen løsning på problemene du er oppi, men jeg håper at ting ordner seg til det beste for deg. Hvorfor ikke ta et prøveår - ta fri fra alt hjemme, og reis med ham!! God reise, på alle måter.''

Annonse

Hvorfor forventer du at jeg oppgir alle opplysninger med en gang? Vil du ha personnummeret mitt også?

Du trenger ikke å svare meg. Det hjelper ikke at du begynner å angripe meg selvom du føler deg angrepet. Det er da krangling starter.

Alderen har en del å si slik jeg ser det.... du er voksen og har livserfaring. Jeg trodde du var ei ung jente i 20 årene slik jeg var den gangen.

Du kunne jo starta innlegget ditt med: Jeg er en dame i 50 årene som har et komplisert forhold til en mann i midten av 60 årene...

Men du som følger med: Jeg leser ikke så ofte her for tida, men tenkte å svare i en tråd om en mor med to tenåringer (17 og 19) som ikke kom så godt ut av det med hennes nye kjæreste.

Men nå finner jeg den ikke, er den borte?

Jeg husker tråden, men husker ikke hva den het, hvilket forum den lå på eller hva trådstarter het. Og ikke gidder jeg lete heller. *hehe*

Ehhm. Har du tenkt på at mange her, som i RL, kan ha nokså like liv, problemer, måter å diskutere på etc...???? En kan jo bli aldeles paranoid av slike påstander som du og opptil flere her kommer med. PINLIG å være en del av dette DOLsamfunnet, når man ser hvilke ting som tydeligvis betyr noe for enkelte. Hvorfor i alle dager gidder dere å kverulere? Ja, DERE kverulerer, ikke trådstarter.

Til trådstarter; jeg har dessverre ingen løsning på problemene du er oppi, men jeg håper at ting ordner seg til det beste for deg. Hvorfor ikke ta et prøveår - ta fri fra alt hjemme, og reis med ham!! God reise, på alle måter.

hehehe.............

Gjest multiplemeoryou

''En kan jo bli aldeles paranoid av slike påstander som du og opptil flere her kommer med. PINLIG å være en del av dette DOLsamfunnet, når man ser hvilke ting som tydeligvis betyr noe for enkelte.''

Ja, kanskje du er paranoid, og ikke burde være en del av dette DOL-samfunnet?

''Hvorfor i alle dager gidder dere å kverulere? Ja, DERE kverulerer, ikke trådstarter.''

Selv om du skriver det aldri så mange ganger, betyr ikke det at du har rett i at det er vi som kverulerer og ikke trådstarter.

''Ja, kanskje du er paranoid, og ikke burde være en del av dette DOL-samfunnet?''

Du er ikke sann.... Dette handlet overhodet ikke om meg, bortsett fra at jeg skjemmes over at enkelte i dette samfunnet er så spydige. Du fortsetter i samme sjanger, ser jeg, bare enda frekkere. Jeg skrev til deg for å forsvare trådstarter sine argument mot deg, og du svarer med å forsøke å nedverdige både meg og henne. Har du det godt med deg selv når du tror du greier å sverte andre?

''Selv om du skriver det aldri så mange ganger, betyr ikke det at du har rett i at det er vi som kverulerer og ikke trådstarter.''

Jeg er ikke så opptatt av å ha rett som deg, Mandolaika. Takk og pris.

Du og flere har greid å gjøre meg usikker og engstelig. Håper dere nyter det etter at jeg har logget av.

Hvorfor må du absolutt bruke min smerte til å hugge enda fastere i såret? Forstår du ikke hvor viktig det er for meg å ikke bli gjenkjent i RL etter de opplysningene jeg har gitt?

Hvorfor i himmelens navn spør du om råd her inne da??????

Gjest Nickløsheletida

''Mannen er 66 år og jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye over om han har sex med andre.''

Tror du sexlivet er borte når man nærmer seg pensjonsalder? Jeg vet om et tilfelleder en dame på rundt 80 år stakk av med venninnens mann og ble hans elskerinne. :o) Selv om det var stygt gjort må man nesten bli litt imponert også på en måte.

''Tror du sexlivet er borte når man nærmer seg pensjonsalder?''

Det er individuelt selvsagt, men når det gjelder 66-åringen til ts, ser du som det begynner å skorte på evnen og jeg tror ikke det er unormalt i den alderen. Tror det er mer vanlig enn uvanlig.

''Ja, kanskje du er paranoid, og ikke burde være en del av dette DOL-samfunnet?''

Du er ikke sann.... Dette handlet overhodet ikke om meg, bortsett fra at jeg skjemmes over at enkelte i dette samfunnet er så spydige. Du fortsetter i samme sjanger, ser jeg, bare enda frekkere. Jeg skrev til deg for å forsvare trådstarter sine argument mot deg, og du svarer med å forsøke å nedverdige både meg og henne. Har du det godt med deg selv når du tror du greier å sverte andre?

''Selv om du skriver det aldri så mange ganger, betyr ikke det at du har rett i at det er vi som kverulerer og ikke trådstarter.''

å ja, er du sikker på at du og trådstarter er to forskjellige personer?

Annonse

Vet du, at jeg lar meg faktisk ikke herse med. Har gjort det altfor mye tidligere. Starter man å herse, så får man svar tilbake med samme mynt. Just as simple as that. Like it or not.

Gjest multiplemeoryou

å ja, er du sikker på at du og trådstarter er to forskjellige personer?

Jøss. Ja, det er jeg sikker på. Ellers ville nok Webmaster kommet med pekefingeren.

Jeg synes det er flere som har en svært dårlig holdning mot trådstarter, og sier i fra. Betyr det at jeg tar hennes parti angående "person"debatten, at jeg og trådstarter er en og samme person....?? Nå drar du den litt vel langt, trollemor.

Jøss. Ja, det er jeg sikker på. Ellers ville nok Webmaster kommet med pekefingeren.

Jeg synes det er flere som har en svært dårlig holdning mot trådstarter, og sier i fra. Betyr det at jeg tar hennes parti angående "person"debatten, at jeg og trådstarter er en og samme person....?? Nå drar du den litt vel langt, trollemor.

ok. men det er faktisk ingen som har gjort annet enn å gitt henne gode råd i denne tråden. Jeg hadde et forhold til en fyr i min ungdom og han ødela to år av mitt ungdomsliv. når jeg hører slike historier som trådstarter forteller, ja da sier jeg hva jeg mener. jeg unner ikke min verste fiende å ha det slik. Defor ville jeg råde trådstarter til å komme seg unna.

Senere i tården kommer det frem at hun ikke er ung, men midt i 50 årene og "kjæresten" er i midten av 60 årene...

Gjest multiplemeoryou

ok. men det er faktisk ingen som har gjort annet enn å gitt henne gode råd i denne tråden. Jeg hadde et forhold til en fyr i min ungdom og han ødela to år av mitt ungdomsliv. når jeg hører slike historier som trådstarter forteller, ja da sier jeg hva jeg mener. jeg unner ikke min verste fiende å ha det slik. Defor ville jeg råde trådstarter til å komme seg unna.

Senere i tården kommer det frem at hun ikke er ung, men midt i 50 årene og "kjæresten" er i midten av 60 årene...

Takk.

Joda, jeg er enig, jeg har også hatt det slik. Hun må nok gjøre sine egne erfaringer, selv om hun søker råd. Jeg unner henne det beste, selv om jeg altså skrev et helt annet forslag - å følge ham rundt i verden. Hvem vet, noe er riktig for noen, mens for andre.... Ja. Ingen fasit eller nødvendigvis riktig med et svart/hvitt-svar. Vanskelige greier.

Det er ikke de forskjellige rådene jeg reagerer på, det er bare flott at folk kommer med ulike vinklinger på et problem, det kan bidra til at også andre enn de tråden gjelder, kan få hjelp. Det er mer den vendingen tråden tok da flere begynte å kritisere henne for å ikke like rådene, så ble det mer og mer "person"angrep. Og da liker jeg ikke å se på lenger, uten å si i fra. Derfor støtteinnleggene.

Gjest veldig anonym i dag

Hvorfor i himmelens navn spør du om råd her inne da??????

Jeg er ikke sikker på hva jeg skrev som fikk deg til å svare slik. Alder har en del å si slik du skrev et annet sted, men ikke alt. Følelsene og fortvilelsen kan bli like dype og intense og da blir ikke alt som kommer ut like gjennomtenkt og fornuftig.

Det viktigste i samtaleterapi er å ha noen og snakke med som påpeker muligheter samtidig som en hører på sin egen stemme snakke om situasjoner. Det er noe annet å skrive og få svar enn å skrive helt for seg selv. Jeg antar at det er noe der som fikk meg til å skrive. Det å skrive hvor gammel jeg er og hvilket skonummer jeg bruker var ikke i tankene mine da jeg skrev første innlegget.

Jeg tror jeg forstår hvilken situasjon du var i, og jeg tror ikke at det er helt sammenlignbart med min situasjon selvom følelsene kan være sammenlignbare. Det er antageligvis lettere for meg å mene siden jeg kjenner mange sider av min egen sak som det ikke er plass til i en slik tråd og som jeg ikke vil ha frem.

I ettertid så angrer jeg ikke på første innlegget, men jeg angrer på at jeg skrev om alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...