Gå til innhold

Kyssesyken ?

Anbefalte innlegg

Har vert syk på og av siden mars/april med influensa symptomer.Gikk til lege i sommer for å få pencilling og da fant legen tilfeldigvis en kul på halsen min.Han trodde først dette var struma. Fikk henvisning til ultralyd og ct hvor de fant ut at dette ikke var bukspyttkjertelen , men derimot lymfekjertelen som var blitt en lymfeknute. ca 2x4-5 cm.

Det er flere i familien/slekten som har hatt kyssesyke og cytamegalo virus så jeg ba de teste meg for dette. Ettersom jeg har hatt flere av symptomene på dette syntes det logisk om det var det , mente nå jeg.

Da svaret kom fra fast legen , viste den positiv på ebv igg og positiv igm. Derimot negativ på hurtigtesten (som jo er ganske vanlig har jeg forstått) Disse svarene fikk jeg sammen med et brev fra min fastlege der hun sier at jeg antagelig har hatt kyssesyken en gang og at det er derfor lymfekjertelen er såpass hoven.Fikk også henvisning til å ta vevspørve og dro på sykehuset , løå der på benken og ventet på å bli stukket , for så etter lang tid og mye tull å høre at de ikke skal stikke meg nå , for dette er pga kyssesyken. Så får jeg et brev fra Sykehuset , hvor det står at deres tester (som jeg ikke har sett noe til) viser ingen teng til moenoklose , heller tvert om..og at jeg bør komme dit for å ta biopsi .

Her er det mye forvirring og jeg holder rett og slett på å bli gal , fastlege og sykehus gir meg forskjellig informasjon og jeg er redd for at dette er lymfekreft. Dette tærer virkelig på og trenger råd . Hvordan tolker man en blodprøve som viser positiv både på igm og igg ? Kan det være at jeg har hatt kyssesyken og fått den igjen ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383812-kyssesyken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...