Gå til innhold

Barn og supermat

Anbefalte innlegg

Gjest Superfood

Hei, Jeg er en av dem som utforsker ernæringsverden og gjerne tester annen type mat enn det vi finner i dagligvarebutikkene. Jeg er på ingen måte "frelst" i noen spesiell retning, men er opptatt av å få i meg riktig og god næring. Derfor har jeg kjøpt inn noen få produkter fra helsekosten; chiafrø, hampfrø, spirulina og gojibær. Jeg har lest at disse produktene er rike på mineraler og vitaminer, samt omega 3,6 og 9, og GLA fettsyrer. Dette putter jeg i smoothien min eller yoghurten min. Jeg har en datter på 15 mnd og ønsker at hun også skal få spise sunt. Det går mye i brødmat i barnehagen og derfor vil jeg lage en god frokost, for å gi henne en fin start på dagen. Jeg har derfor puttet litt av de ovennevnte produktene i hennes yoghurt. Så kommer mitt spørsmål til deg: jeg har forstått at barn kan få for mye mineraler og vitaminer i seg (det gjelder sikkert også oss voksne). Hvordan kan jeg sikre meg mot dette, når produktene over inneholder så mye av næringsstoffene? Er det ok å putte i små mengder i frokosten hennes, eller skal jeg holde meg helt unna? Til info spiser hun mye yoghurt, brød, ris, fisk og litt kjøtt, men vi sliter med å få i henne nok frukt og grønt, der er hun mer sær og holder seg til 3-4 varianter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383838-barn-og-supermat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Barn har ofte et stort behov for vitaminer og mineraler da de er i sterkt vekst og det skal mye til å få i seg for store mengder gjennom mat. Det er en utfordring å få i barn nok grønnsaker og da kan en beriket smothie eller bruk av "greens" som er tørkede grønnsaker være en god ide. Jeg synes du trygt kan fortsette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383838-barn-og-supermat/#findComment-3392434
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...