Gjest Superfood Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hei, Jeg er en av dem som utforsker ernæringsverden og gjerne tester annen type mat enn det vi finner i dagligvarebutikkene. Jeg er på ingen måte "frelst" i noen spesiell retning, men er opptatt av å få i meg riktig og god næring. Derfor har jeg kjøpt inn noen få produkter fra helsekosten; chiafrø, hampfrø, spirulina og gojibær. Jeg har lest at disse produktene er rike på mineraler og vitaminer, samt omega 3,6 og 9, og GLA fettsyrer. Dette putter jeg i smoothien min eller yoghurten min. Jeg har en datter på 15 mnd og ønsker at hun også skal få spise sunt. Det går mye i brødmat i barnehagen og derfor vil jeg lage en god frokost, for å gi henne en fin start på dagen. Jeg har derfor puttet litt av de ovennevnte produktene i hennes yoghurt. Så kommer mitt spørsmål til deg: jeg har forstått at barn kan få for mye mineraler og vitaminer i seg (det gjelder sikkert også oss voksne). Hvordan kan jeg sikre meg mot dette, når produktene over inneholder så mye av næringsstoffene? Er det ok å putte i små mengder i frokosten hennes, eller skal jeg holde meg helt unna? Til info spiser hun mye yoghurt, brød, ris, fisk og litt kjøtt, men vi sliter med å få i henne nok frukt og grønt, der er hun mer sær og holder seg til 3-4 varianter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383838-barn-og-supermat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Barn har ofte et stort behov for vitaminer og mineraler da de er i sterkt vekst og det skal mye til å få i seg for store mengder gjennom mat. Det er en utfordring å få i barn nok grønnsaker og da kan en beriket smothie eller bruk av "greens" som er tørkede grønnsaker være en god ide. Jeg synes du trygt kan fortsette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383838-barn-og-supermat/#findComment-3392434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.