Gå til innhold

Søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på snart 22 år som sliter med søvnproblemer. Har forsøkt å snakke med fastlege og psykolog men opplever at dette ikke tas på alvor. Har tidligere hatt depresjon, men er "friskmeldt". Har epilepsi og er laktoseintollerant. Bruker Lamictal og Levaxin for lavt stoffskifte.

Det startet tilfeldig i August for 2 år siden, hvor jeg forsov meg til jobb. Etter hvert ble det bare verre og verre og jeg sluttet i jobben, da jeg ikke lenger var pålitelig nok.

Flyttet til Harstad og begynte på skole, i håp om at det ville bedre seg, men det gjorde det ikke. Sluttet på skolen, og flyttet igjen til Haugesund for å starte i ny jobb. Dette gikk heller ikke noe særlig, så jeg flyttet hjem igjen. Siden har jeg vært fast hos psykolog og lege min. 1 gang i mnd.

Er ei jente som er veldig glad i å jobbe og stå på, som regel full av energi og mye livslyst. Søvnen har ødelagt mye av dette, og jeg er for tiden sykemeldt, trolig ut året ifølge psykolog.

Har selv lest om insomia, hypersomni, angst/depresjon, ME, narkolepsi, søvnapné osv.osv, og finner mye symptomer som er like.

Symptomene jeg har vært mye plaget med de siste årene er:

Hetetokter som plutselig kan snu seg helt om til å fryse, og omvendt

Uregelmessig avføring

Dårlig konsentrasjon

"kribling" i kroppen, spesielt sent på dagen/natten

Redusert hukommelse

Blir lett distrahert og mister fokus

Følelse av utmattelse/ å besvime

Ofte sliten

Like trøtt på dagen uansett mengder med søvn

Kvalme og oppkast

Hodepine, nå oftere og mer intens enn før

Svetter mye om natten

Sovner som regel ikke før veldig sent om natten og sover til langt ut på dagen. Slår av alarmer og klokker uten at jeg selv registrer det, og er vanskelig å vekke.

Har forsøkt sovetabletter, men til ingen nytte, og ser helst å unngå dem i det lengste.

Hva gjør jeg?

Håper på svar som kan hjelpe, begynner å bli smålig desperat..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383917-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått konstantert lavt stoffskifte og går på Levaxin, men ble ingen endring.

At du går på Levaxin behøver ikke bety at du er korrekt medisinert i forhold til ditt behov. Kanskje du er i behov av litt mer Levaxin for at ditt stoffskifte skal være optimalt og at det kan hjelpe. Det kan selvsagt være andre grunner til at du har det slik også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383917-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-3394390
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...