Gjest MillaMarina Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg blir alltid sammen med gutter som har problemer. Spilleavhengig,alkoholiker,hasjrøyker og pillemisbruker. De har jo vært snille og jeg har gjort mitt beste for å hjelpe dem. Har nok vært veldig naiv i troen på at alt skal ordne seg. Det er flere "ordentlige" gutter uten noen problemer som liker meg,men de blir aldri mer enn venner.Virker som jeg ikke kan bli tiltrukket av gutter jeg ikke kan "fikse". Mitt største ønske er å bli sammen med en som er snill,ærlig og omsorgsfull som jeg kan dele livet mitt med. Er det noen som har gode råd å dele? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Du må gå i deg selv for å finne ut hva som gjør at du tiltrekkes av "feil" type menn og forsøke å bryte dette mønsteret. Jeg vet om flere som har det på samme måten og har ofte tenkt at det kan stamme fra deres barndom. Er det slik at du f.eks. kunne ha skrevet frierbrev til en som satt i fengsel dømt for drap? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MillaMarina Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Du må gå i deg selv for å finne ut hva som gjør at du tiltrekkes av "feil" type menn og forsøke å bryte dette mønsteret. Jeg vet om flere som har det på samme måten og har ofte tenkt at det kan stamme fra deres barndom. Er det slik at du f.eks. kunne ha skrevet frierbrev til en som satt i fengsel dømt for drap? Tusen takk for svar Jeg hadde aldri gjort det nei. Jeg hadde det bra hjemme når jeg vokste opp,utenom mye krangling med mamma. Jeg ble mobbet mye på barneskolen både fysisk og psykisk og sluttet pga det å stole på noen. Sluttet også å gråte hvis noen plaget meg,kunne skru det på og av når jeg ville. Begge de tingene er bedre nå. Men tror de minnene jeg har fortrengt fra den tida har mye av skylda for min dårlige selvtillit. Går til psykolog nå for å renske opp i det som har skjedd og bli "ferdig" med det. Jeg tror kanskje noe av grunnen er at jeg føler jeg ikke fortjener noe bedre.Er ufør og ganske flau over det selv om jeg sikkert ikke skulle vært det. Fikk veldig bra karakterer på skolen men ble psykotisk og innlagt i seks måneder. Har blitt bedre de siste ti årene,men blir fortsatt fort sliten. Så har ikke orket å fullføre videregående selv om jeg har evner til det og mer. Så er kanskje fordi jeg føler meg mindreverdig at jeg blir sammen med gutter som har enda mer problemer enn jeg har selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 ''De har jo vært snille og jeg har gjort mitt beste for å hjelpe dem. Har nok vært veldig naiv i troen på at alt skal ordne seg. Det er flere "ordentlige" gutter uten noen problemer som liker meg,men de blir aldri mer enn venner.Virker som jeg ikke kan bli tiltrukket av gutter jeg ikke kan "fikse".'' Du definerer problemet godt. En god start kan være å gi seg selv absolutt kjærestekarantene til du har fått ryddet opp i dette. Du forsterker det negative mønsteret hver gang du gjenntar det. Både i forhold til hva du tiltrekkes av og manglende tiltrekning til 'normale' menn. Så kan du bli enig med deg selv om en del fakta, uavhengig av hva du føler. Som at reparasjonsforhold er dødfødt. Og at du ønsker deg en solid mann du kan ha en jevnbyrdig relasjone med, eller ingen mann i det hele tatt. Hold deg steinhardt til dette så du ikke ramler utpå igjen. Ting å tenke på: Hvilke miljø ferdes du i? Oppsøker du sammenhenger der du har stor sannsynlighet for å støte på 'restaureingsobjekter'? Bør du i så fall skifte miljø? Har du problemer med jevnbyrdige relasjoner? I et parforhold er jevnbyrdighet naturligvis det beste. Samtidig kan jevnbyrdighet være mer komplisert fordi rollene ikke blir så klart definerte. Man må også i større grad stole på at den andre vil ha en for ens egen del, ikke for hva man kan yte. I ikke jevnbyrdige relasjoner vet man bedre hvem det forventes hva av. Avhengighet kan føles som et tryggere lim i forholdet. Er det noe som skremmer deg i forhold til å være kjæreste med en allminnelig oppegående mann? Hva tror du en mann som ønsker en likeverdig partner vil se i deg? Hvordan kan du gi av deg selv på andre måter enn å redde noen opp av et mørkt hull? Hva gir deg følelsen av å være viktig og betydningsfull for andre? Kan du få utløp for din trang til å hjelpe i på andre og sunnere måter enn å finne kjærester som må reddes. (Og som ikke lar seg redde ved å bli kjæreste med dem.) Hva ønsker du at en hverdag med en kjæreste skal inneholde? Å se at noe trenger å endres, er første skritt for å få det gjort. Får du først smaken på sunne, jevnbyrdige forhold med en mann som har orden på livet sitt, vil du neppe noen gang ønske å gå tilbake. mvh mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Tusen takk for svar Jeg hadde aldri gjort det nei. Jeg hadde det bra hjemme når jeg vokste opp,utenom mye krangling med mamma. Jeg ble mobbet mye på barneskolen både fysisk og psykisk og sluttet pga det å stole på noen. Sluttet også å gråte hvis noen plaget meg,kunne skru det på og av når jeg ville. Begge de tingene er bedre nå. Men tror de minnene jeg har fortrengt fra den tida har mye av skylda for min dårlige selvtillit. Går til psykolog nå for å renske opp i det som har skjedd og bli "ferdig" med det. Jeg tror kanskje noe av grunnen er at jeg føler jeg ikke fortjener noe bedre.Er ufør og ganske flau over det selv om jeg sikkert ikke skulle vært det. Fikk veldig bra karakterer på skolen men ble psykotisk og innlagt i seks måneder. Har blitt bedre de siste ti årene,men blir fortsatt fort sliten. Så har ikke orket å fullføre videregående selv om jeg har evner til det og mer. Så er kanskje fordi jeg føler meg mindreverdig at jeg blir sammen med gutter som har enda mer problemer enn jeg har selv. Jeg tror du vil oppnå en stor bedring av å gå til en psykolog som kan hjelpe deg med å oppnå bedre selvtillit og til å styrke ditt selvbilde. Jeg tror derfor det kan være lurt om du forblir singel inntil du har fått behandling en stund? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MillaMarina Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg tror du vil oppnå en stor bedring av å gå til en psykolog som kan hjelpe deg med å oppnå bedre selvtillit og til å styrke ditt selvbilde. Jeg tror derfor det kan være lurt om du forblir singel inntil du har fått behandling en stund? Er det som er planen ja. Orker ikke flere håpløse kjærester. Håper det hjelper å snakke med psykologen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Kan du ikke gjøre motsatt? Bryte ned en kjernekar og drive ham fra vettet og lede ham inn i tvilsomme miljøer? Neivel. Jeg tror du vet hva du må gjøre. Det er ikke noe framtid i sånne trøblete menn. Du har nok mye å vinne på å heller prøve å snu tankegangen din. Det bør vel være mulig å finne en bra fyr med noen litt rampete trekk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MillaMarina Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Kan du ikke gjøre motsatt? Bryte ned en kjernekar og drive ham fra vettet og lede ham inn i tvilsomme miljøer? Neivel. Jeg tror du vet hva du må gjøre. Det er ikke noe framtid i sånne trøblete menn. Du har nok mye å vinne på å heller prøve å snu tankegangen din. Det bør vel være mulig å finne en bra fyr med noen litt rampete trekk? Skal det når jeg har vært hos psykologen og ordna opp i endel. Tror jeg trenger det først... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3392964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Er det som er planen ja. Orker ikke flere håpløse kjærester. Håper det hjelper å snakke med psykologen. God plan. Ha en fin helg! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383927-lei-kj%C3%A6rester-med-problemer/#findComment-3393158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.