Gjest infinity Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Hei! Vet at dette kan være et vanskelig spørsmål da det er generelt. Og dessuten er det jo bare og vente og se når det skjer, vet det, men vil likevel spørre. Jeg er nå i uke 37 med mitt andre barn, har ei datter på 4 fra før som ble tatt med keisersnitt i uke 35 etter vannavgang. Har de siste dagene hatt ubehag/menssmerter og konstante kynnere. Føler meg også VELDIG tung nedentil og det kan nesten kjennes ut som om jeg sitter på en "appelsin" noen ganger. Var i går på vanlig kontroll hos legen som ble overrasket over at babyen allerede nå har lagt seg så langt ned som h*n kan komme samt at h*n er fullstendig festet der nede. Har jo hele tiden blitt fortalt at hos meg som flergangsfødende, kommer ikke babyen til å legge seg helt ned og feste seg før fødselen så godt som er i gang..........kan du fortelle meg litt om det?!? Stemmer dette?!? Tror du jeg kommer til å føde snart, eller kan jeg likegod gå 14 dg over tiden?!? Ungen er forresten stor, ligger på 21 % + i avvik. Mye av grunnen til at jeg spør om dette er vel egentlig at jeg gruer meg SÅÅÅÅÅÅÅÅ veldig til fødselen, uten at jeg egentlig kan si noe om hvorfor, det er bare sånn. Har belaget meg på overtid denne gangen her og nå kom det liksom litt brått på meg! Håper du har tid til å svar meg men skjønner selvfølgelig om dere ikke har tid/anledning. Som jeg sa tidligere............det er bare en ting å gjøre...........nemlig vente og se! På forhånd takk for svar ihvertfall! Ha en fortsatt fin fin dag ) Klem fra Infinity 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38404-snart-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sanna Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Ikke gru deg til fødselen.Jeg gikk også rundt å grua meg i hele svangersskapet men fødselen gikk fort og var ikke så vondt som jeg hadde trodd.Men det kan vel variere fra person til person.LYKKE TIL 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38404-snart-f%C3%B8dsel/#findComment-145355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Om du skulle gå i fødsel nå snart eller om 3 uker, så tror jeg ikke det er akkurat her ditt hovedproblem ligger; tidsperspektivet. Det viktigste er at du må prøve å bli litt forberedt på det du skal gjennom. Har du ennå ikke vært i kontakt med jordmor og snakket ut om dine følelser og tanker om det å føde, så synes jeg helt klart at tiden er inne for det nå. Det er vanlig at sykehusene/fødestuene har et tilbud om omvisning og journalskrivning en stund før fødsel. Der har man også mulighet for å samtale med jordmor. Hvis du kontakter sykehuset ditt, kan du sikkert få en slik avtale. Ellers har din fastlege kanskje avtale med en jordmor. Forhør deg litt. For å svare litt mer konkret på ditt spørsmål, så høres det ut som om du kanskje står overfor en snarlig fødsel, uten at jeg kan si det sikkert. Forutsetningen er at livmorhalsen din også har begynt å modnes. Når hodet står så langt nede, og livmorhalsen evt. er moden, så skal det gjerne ikke så mye til før riene setter i gang. Det du beskriver som ubehag/menssmerter kommer gjerne i forb. med modning av livmorhalsen. Det ideelle hadde nok vært at du hadde fått tilbud om samtaler gjennom hele svangerskapet, så du hadde følt deg mer forberedt enn du tydeligvis er i dag. Det er likevel ikke for sent. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38404-snart-f%C3%B8dsel/#findComment-145546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.