Gjest rockjames Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hei. Jeg har noen smerter i ansiktet,bla. et punkt under øyet,,i panna,tinninga og en eller flere tenner i overkjeven(ubestemmelig hvor).Litt hodepine,stiv og vond nakke.Når jeg trykker på et punkt i nakken,blir det vondt i en tannerve.Det kjennes ut som jeg har feber,men har det ikke.Smertene/trykket er noe verre når jeg går og bøyer meg,men ikke veldig mye verre heller.Jeg har smerter bak øynene og i kinnet.Er dette bihulebenennelse,eller er det en tann som forårsaker dette? Jeh har dype fyllinger. Jeg har slitt med bihuleproblemer av og på i ca tre år nå.Det varer i ukesvis ,pause i et par uker,så er det på'n igjen. Var til lege,og på bakgrunn av det jeg fortalte sa han at det var bihulebetennelse(uten å undersøke meg).Jeg fikk nesespray og penicillin,men jeg syns ikke det hjalp noe.Jeg har vært utallige ganger til tannlege(da tannsmerter føles verst å "overse"),oftest uten at han finner noe galt. Jeg blir så sliten av dette,uopplagt,mangler energi,er irritabel/humørsyk og trøtt.Aldri helt uthvilt, enten jeg sover 5 eller 10 timer.Mine plager er uavhengig av årstid og tid på døgnet. Jeg bruker nesehorn,prøvd damp og nesespray,uten at det har hjulpet veldig,men litt.Jeg føler ikke at nesen er helt tett heller,men det er alltid mye slim/snørr-gult eller blankt. Kan jo nevne at jeg har hadt tett nese så lenge jeg kan huske,derfor alltid pustet med munnen. En annen ting jeg kan nevne er at jeg tåler dårlig å se direkte på sterkt lys. Kan man få slike plager pga en tann evt betennelse i en?Eller er det mer "lokalt" ? Har jo lest at man kan få tannpine ved bihulebetennelse,men hvor vondt i tenner kan man da få? Er det noe å ta feil av,liksom...? Vet ikke helt om det er tannlegen eller legen jeg skal bestille time til...ventetiden er uansett lang,derfor hadde jeg blitt glad for å høre hva du mener dette kan være. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384233-bihulebettennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.