Gå til innhold

Kjærester med totalt ulike døgnrytmer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen barn, men ønsker seg en dag.

Hvis de aldri står opp eller legger seg samtidig, så synes jeg dette høres litt utfordrende ut altså.

Hvis "alt" annet er bra, så kanskje.

Jeg tror kanskje jeg ville følt meg litt ensom i et slikt forhold. Det er veldig koselig å stå opp og legge seg noenlunde samtidig.

Jeg var gift med en som sovna på sofaen hver kveld klokka 21, og bare satt og gjespa når klokka runda midnatt hver gang vi var på fest :P

Hvis andre ting hadde fungert, så hadde vi antagelig vært gift fortsatt - men jeg kan skjønne slike ting kan bli et irritasjonsmoment... Man bør møtes litt på halvveien, men det er sikkert langt vanskeligere for den "trøtte" å møtes på halvveien ;)

På min første hele festehelg etter separasjonen var jeg våken til klokka seks på morgenen begge nettene/morgenene - hadde litt å ta igjen :P

Ja, har erfaring. Han sov mens jeg var på jobb, og når jeg kom hjem var han full av energi og lot meg ikke få fred. Om natta likte han å se på filmer/tv/spille musikk. Det fungerer altså dårlig hvis minst den ene trenger søvn.

Annonse

Hei!

Da må B-menneske bli mer A-menneske, den biologiske klokken vår er innstilt på en sunn døgnrytme der man sover om natten og er våken fra det lysner.

Jeg tror det der med B-mennesker er en unnskyldning for å late seg, tror ikke steinaldermenneske feks forholdt seg til slikt.

Og det er da ikke lenge siden vi bodde i huler og da var vi alle A-mennesker, veldig kjedelig å være B-menneske uten strøm.

Uvaner må man snu til sunne vaner.

Hei!

Da må B-menneske bli mer A-menneske, den biologiske klokken vår er innstilt på en sunn døgnrytme der man sover om natten og er våken fra det lysner.

Jeg tror det der med B-mennesker er en unnskyldning for å late seg, tror ikke steinaldermenneske feks forholdt seg til slikt.

Og det er da ikke lenge siden vi bodde i huler og da var vi alle A-mennesker, veldig kjedelig å være B-menneske uten strøm.

I tillegg:

Iskalde avrivninger

Hendene over dynen

Havrekjeks til frokost

TV-spill kun på lørdager

;-)

Hei!

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/119832/

Hei!

''Jeg tror det der med B-mennesker er en unnskyldning for å late seg''

Da må du lese forskningen som er gjort på dette området Madelenemie, for det er ikke slik. Det er biologisk.

Jeg anbefaler boken "Internal Time" av den tyske forskeren Till Roenneberg:

http://www.brainpickings.org/index.php/2012/05/11/internal-time-till-roenneber/

''Jeg tror det der med B-mennesker er en unnskyldning for å late seg''

Da må du lese forskningen som er gjort på dette området Madelenemie, for det er ikke slik. Det er biologisk.

Jeg anbefaler boken "Internal Time" av den tyske forskeren Till Roenneberg:

http://www.brainpickings.org/index.php/2012/05/11/internal-time-till-roenneber/

Hei!

Okey,

Men hvordan var det å være B menneske når man ikke hadde elektrisk lys?

Tror du ikke at de fleste av oss sovnet når mørket senket seg når vi bodde i huler? :-)

Og stod opp når hanen sa "kykeliky" :-)

Jeg er så takknemlig mot mine naboer, ja at de takler det så fint enten jeg har glemt lukke vinduet i hønsehuset, eller da røykvarsleren gikk, og som en nabo sa "den hanen må bare være her" han ble så glad da han våknet til hanegal.

Det er sånne ord jeg liker, da smiler jeg og langt inne fra hjertet.

Hei!

Merkelig den var for gammel.. altså programmet, men jeg skal se på det etter middagen, når jeg får tid :-)

Antar det er noe til B menneskets favør :-) jeg har en skarp følelse for det usagte :-)

Annonse

Hei!

Merkelig den var for gammel.. altså programmet, men jeg skal se på det etter middagen, når jeg får tid :-)

Antar det er noe til B menneskets favør :-) jeg har en skarp følelse for det usagte :-)

Rart, jeg fikk den opp med en gang. Det var norges fremste ekspert på søvn, en professor ved UiB som var intervjuet om B-mennesker.

Forresten, sendte du meg mail tidligere i uken? Sjekker den mailkontoen ganskje skjeldent, men kunne ikke se noen fra deg da jeg sjekket den isted :)

Hei!

:-)

Du har forstått det.

Hva er forresten iskalde avrivninger?

''iskalde avrivninger''

En slags dusj, tror jeg, muligens frottering med kalde våte håndklær. Man pleide å foreskrive slikt ved usømmelige tanker, i gamle dager. Uff, jeg håpet du ikke skulle spørre ;-)

''iskalde avrivninger''

En slags dusj, tror jeg, muligens frottering med kalde våte håndklær. Man pleide å foreskrive slikt ved usømmelige tanker, i gamle dager. Uff, jeg håpet du ikke skulle spørre ;-)

''iskalde avrivninger''

= iskald dusj

Hei!

Okey,

Tror du ikke at de fleste av oss sovnet når mørket senket seg når vi bodde i huler? :-)

Jeg er så takknemlig mot mine naboer, ja at de takler det så fint enten jeg har glemt lukke vinduet i hønsehuset, eller da røykvarsleren gikk, og som en nabo sa "den hanen må bare være her" han ble så glad da han våknet til hanegal.

''Tror du ikke at de fleste av oss sovnet når mørket senket seg når vi bodde i huler? :-) Og stod opp når hanen sa "kykeliky" :-)'' Jeg tror nok at det var individuelle variasjoner også da :) Noen av forfedrene våre var nok introverte, mens andre var ekstroverte, noen steinalderkvinner slet sikkert med å få barn allerede i 30-årsalderen, mens andre kunne få barn mye lenger, og noen likte å sove også etter at hanen hadde galt. Jeg ville faktisk blitt mer overrasket om det viste seg at det ikke var individuelle forskjeller den gang - som nå.

''Tror du ikke at de fleste av oss sovnet når mørket senket seg når vi bodde i huler? :-) Og stod opp når hanen sa "kykeliky" :-)'' Jeg tror nok at det var individuelle variasjoner også da :) Noen av forfedrene våre var nok introverte, mens andre var ekstroverte, noen steinalderkvinner slet sikkert med å få barn allerede i 30-årsalderen, mens andre kunne få barn mye lenger, og noen likte å sove også etter at hanen hadde galt. Jeg ville faktisk blitt mer overrasket om det viste seg at det ikke var individuelle forskjeller den gang - som nå.

''noen steinalderkvinner slet sikkert med å få barn allerede i 30-årsalderen, mens andre kunne få barn mye lenger''

Nå var vel den antatte levealderen i steinalderen rundt 30 år så de som ikke hadde fått sine barn innen da fikk neppe noen...

Hei!

Okey,

''Men hvordan var det å være B menneske når man ikke hadde elektrisk lys?''

Om sommeren er det lyst store deler av døgnet.

''noen steinalderkvinner slet sikkert med å få barn allerede i 30-årsalderen, mens andre kunne få barn mye lenger''

Nå var vel den antatte levealderen i steinalderen rundt 30 år så de som ikke hadde fått sine barn innen da fikk neppe noen...

Kunne nok trukket fra 10 år ja, men poenget var det med variasjon da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...