Gå til innhold

underlivsundersøkelse og p-piller

Anbefalte innlegg

Hei

Ønsker å begynne med p-piller pga store mensblødninger og smerter(bruker Naproxen som jeg ønsker å slutte med)

Ideelt sett ville jeg gjerne hatt p-piller jeg kunne "stoppe" mensen med.

Må man gjennom en underlivsundersøkelse før man kan få p-piller? Er litt nervøs siden jeg har en "mental sperre" på det området. Sliter til og med med å få inn tamponger pga at jeg spenner meg(antar jeg) slik at det gjør vondt.

Jeg er ikke seksuelt aktiv for tiden. Er 22 år gammel og ellers frisk og rask.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38440-underlivsunders%C3%B8kelse-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har store mensblødninger og smerter vil jeg råde deg til å få utført en undersøkelse før du starter med p-pille for å utelukke noe unormalt. Ellers er det ikke nødvendig for å starte med p-pille. Hvis du ber om en monofasisk pille med samme innhold i alle piller, vil du kunne hoppe fra brett til brett og unngå blødning. Snakk med din lege om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...