Gå til innhold

Anmelder man "ufarlige" SMS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

6

• Dorthe

4

• laban

2

• Bella Dotte

2

Mest aktive i denne tråden

Hei, Togli..

Det er vel hyggelig med oppmerksomhet, men ikke av "feil" folk/ på innpåsliten måte.

Om han ikke gir seg nå så har "Lillemus" det enkleste og beste rådet. ( som vanlig ).

Å anmelde blir som å rope ulv, ulv i en saueflokk når en ser ei snømus.

Uansett, føl deg iallefall som "den rypa".

Om du skulle trenge litt nærhet og kos en kveld, kan jo det og være en måte å få slutt på det. Me mannfolk blir som dere alltid fornøyde etter et ligg, men det må jo være klart at det "ikke kan bli noe mer" om det er tilfelle. Kanskje han ikke er så verst...likevel...;-)

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, ikke nevn det engang!!! Har sett bilde av fyren :///

Jeg tror det lureste er å ignorere fullstendig. Jeg har et par stalkere jeg også, tre, hvis man regner meg moren min, og det er ikke noe hyggelig å føle seg beleiret/overvåket (hadde de enda vært kjekke/normale, men kjekke/normale menn gjør ikke sånt og de tar også et nei for et nei). De er også flinke til å inngi dårlig samvittighet. Ta fart og blås en lang marsj i dem. Håper det snart roer seg!

Hahaha, moren din også?? Hehe..jaja, jeg blir bare litt nervøs ved tanken på tenkomattehvis han oppsøker meg :P

Det var det jeg vurderte.. men ser ut som flere her mener jeg overreagerer ;) Liker bare ikke tanken på at "tenk om han oppsøker meg" etc :/

Jeg hadde truet ham jeg hvis han fortsatte. Jeg ble helt stressa den gangen han gærne fyren ringte meg og sendte meldinger 20 ganger i døgnet.

Jeg hadde truet ham jeg hvis han fortsatte. Jeg ble helt stressa den gangen han gærne fyren ringte meg og sendte meldinger 20 ganger i døgnet.

Da hadde jeg nok anmeldt for telefonterror.... Han her har ikke sendt så ofte, nei - og det hadde ikke plaga meg om jeg ikke ble bekymra for at han skulle oppsøke meg etc...

Annonse

Gjest Kolebra

Jeg ville meldt det til politiet uansett. Om du ikke kjenner han, kan du faktisk ikke vite om det er en gærning. Gi politiet nr hans og si at du opplever dette som svært ubehagelig. Antagelig vil ikke politiet gjøre noe som helst, men de har ihvertfall et godt spor å forholde seg til...om du skulle forvinne..:-/

Hvis du skal trekke inn "Erik", bør du skrive "Hun har bedt deg slutte".

Skjønner ikke hvorfor det skal være lurt i det hele tatt å blande inn en fiktiv Erik? For alt vi vet er stalkeren godt informert om toglis liv, og det vil bare virke dumt. Jeg ville ikke anmeldt en sms, og ville definitivt likt å greie sette en stopper på det i kraft av meg selv og tydelig grensesetting.

Skjønner ikke hvorfor det skal være lurt i det hele tatt å blande inn en fiktiv Erik? For alt vi vet er stalkeren godt informert om toglis liv, og det vil bare virke dumt. Jeg ville ikke anmeldt en sms, og ville definitivt likt å greie sette en stopper på det i kraft av meg selv og tydelig grensesetting.

Jeg ville også foretrukket å håndtere dette selv. Jeg ville bare påpeke at hvis man skal late som om det er en annen som skriver SMSen, bør man ikke skrive i jeg-form.

Gjest Hulderen

Det var det jeg vurderte.. men ser ut som flere her mener jeg overreagerer ;) Liker bare ikke tanken på at "tenk om han oppsøker meg" etc :/

''Det var det jeg vurderte.. men ser ut som flere her mener jeg overreagerer ;) Liker bare ikke tanken på at "tenk om han oppsøker meg" etc :/''

Jeg orker ikke å lese gjennom hele tråden din en gang til. Men jeg mener å huske at du ikke har bedt ham rett ut om å slutte å sende SMS? Så lenge du ikke har gjort det, er det overkill å politianmelde.

Punkt1: Be ham slutte

Punkt2: Fortsetter han, så tru med å politianmelde

Punkt3: Fortsetter han, så informer politiet

Annonse

Jeg ville også foretrukket å håndtere dette selv. Jeg ville bare påpeke at hvis man skal late som om det er en annen som skriver SMSen, bør man ikke skrive i jeg-form.

''hvis man skal late som om det er en annen som skriver SMSen, bør man ikke skrive i jeg-form'' Det er jeg veldig enig med deg i. Det vil jo virke - nettopp - veldig konstruert :)

Jeg ville meldt det til politiet uansett. Om du ikke kjenner han, kan du faktisk ikke vite om det er en gærning. Gi politiet nr hans og si at du opplever dette som svært ubehagelig. Antagelig vil ikke politiet gjøre noe som helst, men de har ihvertfall et godt spor å forholde seg til...om du skulle forvinne..:-/

Usj :/

Det er iallefall en jeg kjenner som vet hva han heter, så sånn sett greit ;)

Og så ville jeg selvfølgelig gitt beskjed om til vedkommende at jeg har gjort dette (enten jeg gjorde det eller ei), så kan du være sikrere på at han holder seg unna fordi han vet at politiet har han i "søkelyset".

Han har ikke gitt livstegn fra seg siden jeg svarte ham i klartekst at jeg ikke ville ha sms fra ham, så tror han har skjønt det :)

''Det var det jeg vurderte.. men ser ut som flere her mener jeg overreagerer ;) Liker bare ikke tanken på at "tenk om han oppsøker meg" etc :/''

Jeg orker ikke å lese gjennom hele tråden din en gang til. Men jeg mener å huske at du ikke har bedt ham rett ut om å slutte å sende SMS? Så lenge du ikke har gjort det, er det overkill å politianmelde.

Punkt1: Be ham slutte

Punkt2: Fortsetter han, så tru med å politianmelde

Punkt3: Fortsetter han, så informer politiet

Jo, jeg har bedt ham slutte å sende SMS - har vel svart ham tre ganger i løpet av de par ukene han har sendt melding. Etter siste SMS har jeg ikke hørt mer, så sikkert over nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...