Gå til innhold

Irritert tarm?

Anbefalte innlegg

Jeg var i et uhell på en buss som kjørte i et hull i vegen, med resultat at jeg fikk en "flyver" og landet på setet igjen i bussen. Kjente en kraftig stikking i mageregionen og nedover, samme smerte som når testiklene blir klemt. Jeg har siden slitt med smerter fra ryggen rundt venstre side, noe som ser ut til å være tykktarmen. Når de verste smertene kommer, gjør det så vondt at jeg kaldsvetter. Fysisk aktivitet forverrer dette. Øl er spesielt FY. Løs avføring er mer vanlig enn fast. Store luftplager har jeg også, og det virker som om det er luftplagene som gjør smertene verst. Jeg har nå slitt med dette i snart 3 år. Det eneste som hjelper og lindrer er å holde meg i ro, noe som er skadelig på andre måter. Min fastlege avfeier dette som irritert tarm da jeg ikke har noe blodig avføring, vekttap mm, og det er ikke noe å gjøre med det. Han ber meg å gå mye..noe som gjør veeeldig vondt til tider. Jeg ønsker å høre en annen leges mening om dette da min lege heller ikke har gjort noen undersøkelser, og finner det unødvendig og er mer til ubehag å gjøre ytterligere undersøkelser. Finnes det evt noen behandlingsformer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384411-irritert-tarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Hvis dine plager oppstod etter uhellet på bussen kan det være lurt å få en skikkelig undersøkelse av ryggen hos en kiropraktor eller manuell terapeut. Da kan du få undersøkt om det skjedde noe med ryggen din den gangen. Ellers kan noen med mye luftplager ha nytte av tilskudd med probiotika for å regulere tarmfloraen, lufthemmende midler som Imogas eller Minifom. Det finnes også erfaring for at å kutte ned på gjærprodukter og karbohydrater hjelper enkelte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384411-irritert-tarm/#findComment-3398798
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...