epa Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Kjæresten min er etter vår og legens utregning i uke8. Hun har brukt Clearblue et par ganger og fått positivt resultat (riktignok noen med svak strek). Etter det første rutinebesøket hos lege konstaterte legen v/ underlivsundersøkelse at hun var gravid. Kontrollapparatet på legekontoret viste imidlertild negativt svar. Dette overprøvde legen, og sa at han var 100% sikker på at apparatet tok feil. Småfrustrert prøvde hun CL igjen, denne gang med negativt svar (2 ganger). Hvorfor? Er det mulig å være gravid med negativ test? Hun har flere symptomer på at hun fortsatt er gravid (ømme bryster, krampe i leggene, skjerpet luktesans ...) Vi er frustrerte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edel Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Jeg vet ikke om det går an å være gravid med negativ test. Jeg mener, når man først har en positiv test og så en negativ. Selv hadde jeg også mange gravid-symptomer for et par uker siden. Hadde en test som jeg trodde var positiv (såkalt usynlig strek, men mannen min så den også). Et par dager etterpå hadde jeg en negativ test. Jeg har ennå ikke fått mensen, men alle gravidsymptomene er borte - er veldig trett da. Så hva som har skjedd - vet ikke? Har hørt om missed abortion dvs at fosteret dør, men man får ikke blødning med en gang. Men en gang må den vel komme? Selv har jeg jo ikke fått mensen etter fødselen for 10,5 måneder siden, og jeg stolte ikke helt på den usynlige streken heller, så jeg tror ikke jeg var gravid jeg... Tips: Ta en UL, dersom dere er i uke 8, skal dere kunne se hjertet slå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/#findComment-145507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epa Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 Jeg vet ikke om det går an å være gravid med negativ test. Jeg mener, når man først har en positiv test og så en negativ. Selv hadde jeg også mange gravid-symptomer for et par uker siden. Hadde en test som jeg trodde var positiv (såkalt usynlig strek, men mannen min så den også). Et par dager etterpå hadde jeg en negativ test. Jeg har ennå ikke fått mensen, men alle gravidsymptomene er borte - er veldig trett da. Så hva som har skjedd - vet ikke? Har hørt om missed abortion dvs at fosteret dør, men man får ikke blødning med en gang. Men en gang må den vel komme? Selv har jeg jo ikke fått mensen etter fødselen for 10,5 måneder siden, og jeg stolte ikke helt på den usynlige streken heller, så jeg tror ikke jeg var gravid jeg... Tips: Ta en UL, dersom dere er i uke 8, skal dere kunne se hjertet slå takker for tipset! det er rekvirert ultralyd for oss, så vi håper det går fort! :-) har du blitt gravid etter dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/#findComment-145518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Det høres meget underlig ut at både testen tatt på legekontoret og den dere tok hjemme skulle være negative og at dere likvel fikk beskjed om at din kjæreste var 100% sikkert gravid. Ble det foretatt vaginal ultralyd eller kjente legen bare på livmoren og livmorhalsen med hender og fingre. De forandringene som skjer tidlig i svangerskapet, vil nok en øvet lege kunne gjenkjenne raskt, men det lille fosteret kan ha gått til grunne uten at man kan kjenne dette med hendene. I uke 8 burde man kunne se det lille fosterhjertet slå, så hvis det blir utført en ultralyd, kan man med sikkerhet si om det er liv. Det går også an å sjekke hCG-nivået i blodet med to dagers mellomrom for å se om det er den forventede stigningen av dette hormonet som blir produsert fra tidlig i svangerskapet, og som øker på i mengde helt fram til etter uke 10. Det er hCG som også gir utslag på gravitestene, og de moderne testene regnes for å være nesten 100 % sikre. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/#findComment-145542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epa Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 Det høres meget underlig ut at både testen tatt på legekontoret og den dere tok hjemme skulle være negative og at dere likvel fikk beskjed om at din kjæreste var 100% sikkert gravid. Ble det foretatt vaginal ultralyd eller kjente legen bare på livmoren og livmorhalsen med hender og fingre. De forandringene som skjer tidlig i svangerskapet, vil nok en øvet lege kunne gjenkjenne raskt, men det lille fosteret kan ha gått til grunne uten at man kan kjenne dette med hendene. I uke 8 burde man kunne se det lille fosterhjertet slå, så hvis det blir utført en ultralyd, kan man med sikkerhet si om det er liv. Det går også an å sjekke hCG-nivået i blodet med to dagers mellomrom for å se om det er den forventede stigningen av dette hormonet som blir produsert fra tidlig i svangerskapet, og som øker på i mengde helt fram til etter uke 10. Det er hCG som også gir utslag på gravitestene, og de moderne testene regnes for å være nesten 100 % sikre. Lykke til. Men hvor fort forsvinner symptomene etter at fosteret har gått til grunne? 2 dager? Kjæresten min har klare symptomer (melkeprod., ømme bryster, leggkramper, trett ...) Hun har født 2 gutter tidligere, så hun kjenner igjen bildet ganske klart. Det har nå gått 1 uke siden de negative testene. Når bør en evt. utskraping finne sted? Er det kø på slike inngrep, eller går det fort, med tanke på evt. betennelser i livmor etc.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/#findComment-145578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edel Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 takker for tipset! det er rekvirert ultralyd for oss, så vi håper det går fort! :-) har du blitt gravid etter dette? Hei, beklager at jeg svarer så sent! Ser på svar til meg på min side..... Ja nå er jeg ihvertfall gravid!! Fikk to blå på fredag! Tror jeg er ca 4-5 uker på vei... Hvordan går det med dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38442-graviditetstest/#findComment-151356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.