Gjest Gutt17år1995 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hei, jeg er en gutt på 17, og har et problem jeg har slitt en stund med. Jeg har siden nyttår hatt kroniske plager i både øvre og nedre del av ryggen, og på våren i år følte jeg ubehag i testiklene. Plagene startet muligens rundt april da jeg kjente en stikkende følelse i høyre testikkel. Det var ikke spesielt vondt, men det var ubehagelig og skapte mye bekymring. Plagene kom også i venstre testikkel, men ble ikke like sterke som i høyre. Uansett, jeg dro til lege samme uke, men han fant ingenting galt annet enn en litt øm sædleder. Han ga dermed diagnosen epididymitt, og en kur med doxycyclin HEXAL. Antibiotikaen tok jeg i 10 dager uten resutat, og jeg fikk istedet trimetoprim, men den kuren hjalp heller ikke. Jeg testet deretter negativt på blant annet klamydia og UVI på urinprøve. Deretter ble jeg henvist til urolog og ultralyd med time noen måneder senere. Noen uker etter dette begynte jeg å kjenne et ubehag i brystet. Det var ikke vondt eller stikkende, men som om noe trykket mot brystet konstant. En lege trodde dette var kostokondritt, mens en annen trodde det var ømme muskler. Uansett, dette er noe som har vedvart, og i likhet med testikkelplagene har jeg også hatt dette konstant til i dag. På ultralyden, som var i Juli, fant legen ingen kreft eller betennelse, men en veldig liten brokk, noe han sa var helt normalt. Urologen jeg var hos i midten av August, fortalte også at testiklene og sædlederne mine så fine ut, og bad meg om å ha tolmodighet, og heller kontakte lege igjen om tilstanden forverret seg. Så, ca. en måned senere ble alt mye verre. Jeg fikk enorme smerter i høyre sædleder etter å ha massert den på et punkt som kjentes vondt ut (omtrent 1 cm ovenfor testikkelen). Det føltes nesten ut som om noe hadde røket, og jeg ble derfor redd for om sædlederen min hadde gått, men dette har jeg senere blitt fortalt at ikke skjer. Smerten strålte opp til magen, og to lymfeknuter oppstod like utnfor det vonde punktet. Uansett, det var ubehagelig å gå, og svært vondt å løfte på testikkelen, og jeg bestemte meg derfor for å kontakte lege igjen. Jeg fikk en ny lege som sa at alt var fint og at jeg nok hadde vondt i bitestikkelen, selv om jeg forklarte at smertene satt ovenfor testikkelen. Han sa at det var ufarlig, selv om han bare hadde kjent litt på testiklene mine og hørt sykdomsforløpet. Uansett, han sa jeg ikke burde tenke på det, og at det ville gå over. Det ble bedre etter noen dager, og en liten stund føltes den "nye smerten" ut til å være borte. Men så prøvde jeg igjen å kjenne på det vonde punktet, og igjen var det veldig vondt. På toppen av dette begynte jeg samme uke å få ereksjonsproblemer, noe jeg aldri har hatt før, og begynte derfor å tenke på prostata sykdommer som prostatakreft og prostatitt. Har nå hatt ereksjonsproblemer i to uker og begynner å miste tolmodigheten. Alt dette har gått ut over livskvaliteten min, jeg har blitt svært deprimert og har blant annet hatt store vansker med å konsentrere meg på skolen, eller ha humør til å være med venner. Det jeg er mest redd for er å måtte leve med ubehaget og/eller ereksjonsproblemene ut livet. Spørsmålene mine er: Hva bør jeg gjøre? Kan ryggsmertene, brystsmertene, tesikkelplagene og ereksjonsproblemene ha en sammenheng? Kan jeg ha prostataproblemer som prostatakreft eller prostatitt? Og vil det bli bra igjen, og i såfall etter hvor lang tid? Andre mulige relevante info: Jeg har problemer med å tømme blæren helt, og må ofte på do, men dette har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Når jeg var mindre (0-11 år) hadde jeg problemer med sengevetting, og gikk derfor på minirin. Jeg har også den siste uken følt tendeser til svie ved vannlating. Bortsett fra dette har jeg stort sett vært frisk og holdt meg i grei form. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384471-plager-i-underlivet-gutt-17-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.