Gjest Spent på svaret Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er 44 år og opplever egentlig at menstruasjonen er mer regelmessig og eggløsningstestene entydig positive nå enn da jeg aldersmessig kunne forvente å være fertil. Vi har egentlig barneønske, men forventer ikke å lykkes på egenhånd. Har vært spontant gravid flere ganger, og mistet, men har ikke vært i nærheten av positiv test ved prøverør. Vi har likevel flere embryo på frys. Dersom vi skal bruke de, vil jeg at det skal være i naturlig, ustimulert syklus. Derfor 1 Kan jeg regne med at jeg faktisk har eggløsning ved positiv eggløsningstest? 2 Dersom det eventuelt ikke er sikkert at jeg har eggløsning ved positiv test, vil likevel livmorsslimhinnen være oppbygd og hormonnivået ellers være som om jeg hadde eggløsning, slik at det er en viss sjanse for graviditet om embryo blir satt inn i den aktuelle syklus? Velger å spørre deg om dette, da klinikken vi har på frys hos ikke er i Norge og kommunikasjonen derfor ikke er den enkleste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384515-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Man kan ha eggløsning og likevel være ufruktbar. Egget kan modnes og løsne, men ikke være godt nok til befruktning. Hvis du har regelmessige menstruasjonssyklus (25-35 dagers intervall), kan du regne med at det er eggløsning. Og så har du dessuten positiv eggløsningstest. Hvis det ikke er eggløsning, dannes hormonet progesteron ikke og livmorslimhinnen utvikler seg ikke til å kunne ta imot det befruktede egget. Hvis du vil ha en grundig sjekk før reise til utlandet, så anbefaler jeg konsultasjon hos privat gynekolog, evt. klinikk for barnløshet som Aleris eller Volvat i Oslo. De kan sjekke at du danner progesteron ved blodprøve dag ca 21, og de kan med ultralyd måle tykkelse av livmorslimhinnen. Hvis du har hatt mange aborter med dine egne egg, burde du overveie eggdonasjon. Det er ikke tillatt i Norge, men kanskje ved den utenlandske klinikk. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384515-eggl%C3%B8sning/#findComment-3399470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.