Gå til innhold

Hvorfor er det så mange damer som hater homser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss, det hadde jeg ikke trodd?

Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne som har problemer med homser, uansett i hvilken "form" de kommer i..... Det sies jo at homser er enhver kvinnes beste venn ;)

Nå har jeg mange venner i døvemiljøet da, og der kjenner alle personlig minst et par homser, så jeg oppfatter homofile som en 100 % akseptert gruppe i døvemiljøet.

Du er sikker på det ikke er du som tolker ting i verste mening da? Hvis jeg hadde inbilt meg at folk så stygt på meg, så hadde jeg sikkert tenkt at de gjorde det også?

Jøss, jeg trodde det var machomenn type homofob dere ble uglesett av, men blir jo ikke forbauset over at det finnes sneversynte homofobe kvinner der ute også. Ikke bry deg, du vil alltid kunne støte på de som mener de har rett til å definere andres gjøren og laden både når det kommer til seksualitet og andre ting ;-)

Annonse

En av mine beste venner er homo. Han er den hærligeste fyren (bortsett fra kjæresten min) som finnes og så og si alle elsker ham.

Kanskje det bare en stilen din de synes blir litt over the top?

Er du singel og bor i Oslo? Han trenger å pares med noen :P

Gjest Pattakaka

En av mine beste venner er homo. Han er den hærligeste fyren (bortsett fra kjæresten min) som finnes og så og si alle elsker ham.

Takk for hyggelig svar. Er singel ja og bor i Oslo. Jeg møter han kompisen din gjerne. Usikker på hvordan man gjør slikt her.

Gjest Hulderen

Hva er "lærhomse"? Jeg har ikke hørt uttrykket før. Går det bare på valg av klær, eller på livsstil?

Jeg vil tro det er mere klærne du går i kvinner reagerer på, enn at du er homofil. Min erfaring er at kvinner er mye mer fordomsfrie overfor homofile enn det menn er. Men om en person ser uniformert ut, så lurer man på hva han representerer, og blir skeptisk.

Om du går i lærbukser, lærskjorte (?) og lærjakke så er det nok derfor - det høres mildt sagt litt i overkant ut, det har neppe noe å gjøre med at du er homo. :o)

Når det er sagt - man skal jo kunne kle seg i det man vil så lenge det er av egen fri vilje, bortsett fra å gå naken på gata kanskje - uten at noen skal bry seg om det.

Vi hater aldeles ikke homser, men vi foretrekker ofte de som er litt fjollete og som deler våre interesser. En lærhomse ser også atskillig tøffere og mer aggressiv ut, og dere virker mer kjølige og ikke så kontaktsøkende som fjollehomsene. Ofte, ikke alltid, selvsagt. Det er kanskje noe av grunnen, hvis du da ikke bare innbiller deg at vi unngår deg.

Gjest Lærhomsen

He he. Takk for tilbud.

Nå er vel ikke dette et sjekkested og jeg er opptatt.

Annonse

Takk for hyggelig svar. Er singel ja og bor i Oslo. Jeg møter han kompisen din gjerne. Usikker på hvordan man gjør slikt her.

Hehe, det er ikke jeg heller. Men han er veldig sjenert og jeg tror han skal få styre kjærlighetslivet sitt selv uten innblanding fra meg ;P

Gjest Lærhomsen

Hva er "lærhomse"? Jeg har ikke hørt uttrykket før. Går det bare på valg av klær, eller på livsstil?

Jeg vil tro det er mere klærne du går i kvinner reagerer på, enn at du er homofil. Min erfaring er at kvinner er mye mer fordomsfrie overfor homofile enn det menn er. Men om en person ser uniformert ut, så lurer man på hva han representerer, og blir skeptisk.

Ikke hørt om oss nei. Vi har vært i gay paraden. Vi er ikke noe annet enn menn som liker å kle oss i lær. Ikke så mange av oss i det offentlige rom. Sikkert derfor dere damer reagerer. Vi har også en egen klubb, Scandinavian Leather Men. Der treffer vi likesinnede og hygger oss. Da lærte du noe nytt ;)

Gjest Hulderen

Ikke hørt om oss nei. Vi har vært i gay paraden. Vi er ikke noe annet enn menn som liker å kle oss i lær. Ikke så mange av oss i det offentlige rom. Sikkert derfor dere damer reagerer. Vi har også en egen klubb, Scandinavian Leather Men. Der treffer vi likesinnede og hygger oss. Da lærte du noe nytt ;)

Ja, da lærte jeg noe nytt. Det virker som om du syns det er rart jeg ikke har hørt om dere? Jeg har aldri sett på Gay-paraden, og vanker trolig i et helt annet miljø enn deg.

Om du er så høy på deg selv som du virker, så er det ikke rart at kvinner skygger banen. Litt ydmykhet skader ikke.

''Sikkert derfor dere damer reagerer.''

Du virker jo like forutinntatt ovenfor kvinner som du påstår kvinner er ovenfor homofile...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...