Gå til innhold

Vold fra samboer! Hva nå?

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 32. Har hatt samboer i nesten to år nå. En gang tideligere har samboeren min (en kvinne) fiket til meg i ansiktet med flat hånd. Dette syntes jeg selvfølgelig ikke noe om. Jeg sa at skjer dette igjen er det slutt. For to uker siden kranglet vi. Hun kastet da så en flaske etter meg som knuste og så et glass. Så kom hun mot meg og slo mot meg med knyttet never. Jeg beskyttet ansiktet med armene mine. Hun sparket meg også i låret men ikke hardt. Etter dette anmeldte jeg det og gjorde det slutt. Men egentlig er jeg bare fortvilet. Er jo så glad i henne. Vurderer å trekke anmeldelsen, men vet ikke. Kan jo ikke akseptere vold. Selv bortforklarer hun det hele. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384598-vold-fra-samboer-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kastanjebrus

Jeg hadde stille og rolig gått ut av forholdet uten å anmelde.

Eller jeg hadde forlangt at partneren min skulle ha jobbet med sinnet sitt, men jeg hadde ikke anmeldt det.

Jeg fiket til min mann som jeg var sammen med i 25 år to ganger. Den ene gangen var jeg rasende nok til å kaste noe etter ham ja.

Men vi har to barn, jeg har aldri lagt hånd på dem, jeg er heller ikke voldelig av meg.

Du må nesten vurdere om dette er noe du tror kommer til å gjenta seg til stadighet. Da er det jo et stort problem.

''Selv bortforklarer hun det hele. Hva mener dere?''

Det er _litt_ avhengig av situasjonen som ledet til eksplosjonen.

At hun bortforklarer gir ikke en god prognose.

På meg virker det som du har handlet riktig. Du har satt en grense og stått ved den. Fortsett med det.

Selv om du som mann sikkert er sterkere enn henne og dermed mindre fysisk sårbar, kommer det på sikt lite godt ut av slike forhold. Vold er som regel ikke det eneste problemet.

Hva ville skjedd om du måtte bruke så mye fysisk makt at hun ble skadet? Hva om hun fant et farligere slagredskap/våpen?

Vil du virkelig være i et forhold med en kjæreste som hamrer løs på deg? Hva om dere fikk barn sammen?

I forhold der mannen er voldelig, blir ofte kvinnen hjelpesløs pga sin fysiske underlegenhet. I forhold der det er motsatt, kan ofte mannen oppleve et dilemma fordi han er fysisk sterkest og ikke skal legge hånd på den svakere part.

Uansett blir det stort sett bare verre av å utsette det uunngåelige bruddet.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...