PieLill Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Å gå turer i fjell/skog&mark er vel ansett som nærmest en kur for vonde rygger, ikke så veldig rart at han gjør akkurat det, da... ''På kveldene spiller han WOW, fra ca 17.00 til 24.00 noe han gjør for å koble ut smertene, i følge han.'' Dette er definitivt ingen god behandling av dårlig rygg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3400991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvis han er uføretrygdet av ryggsmerter, så tåler ikke ryggen fjellturer? Det er vel bra for rygg nesten uansett, trodde jeg? Jeg vet om folk som er sykemeldt pga rygg hvor behandlingen har bestått i skogsturer...det blir vel noe av det samme. Men, dere har sikkert rett, han bør nok dumpes eller meldes til NAV for trygdesvindel siden han kan sitte i bil og gå tur i fjellet ''Men, dere har sikkert rett, han bør nok dumpes eller meldes til NAV for trygdesvindel siden han kan sitte i bil og gå tur i fjellet :p'' Ja, faktisk! Jeg vet at det er sunt for ryggen å gå tur i fjellet. Jeg av alle burde vite det, da jeg i perioder sliter ganske så mye med ryggen selv. Men det jeg mener er at når du klarer dette, samt og dra på bilturer, klarer du også å ha en eller annen jobb. De som har veldig vondt i ryggen, har problemer både med og gå og sitte. Har du det slik ofte og over lang tid, er sikkert uføretrygd riktig, men ser ikke ut til at dette gjelder "meningenmedlivetmannen" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3400992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Men, dere har sikkert rett, han bør nok dumpes eller meldes til NAV for trygdesvindel siden han kan sitte i bil og gå tur i fjellet :p'' Ja, faktisk! Jeg vet at det er sunt for ryggen å gå tur i fjellet. Jeg av alle burde vite det, da jeg i perioder sliter ganske så mye med ryggen selv. Men det jeg mener er at når du klarer dette, samt og dra på bilturer, klarer du også å ha en eller annen jobb. De som har veldig vondt i ryggen, har problemer både med og gå og sitte. Har du det slik ofte og over lang tid, er sikkert uføretrygd riktig, men ser ikke ut til at dette gjelder "meningenmedlivetmannen" Men det er jo sånn at mange av oss har uføretrygd fordi ingen vil ansette oss og det blir ikke regnet som trygdesvindel. Har man vært vekk fra arbeidslivet en stund pga sykdom så kan det være helt umulig å få ny jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3400995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Men det er jo sånn at mange av oss har uføretrygd fordi ingen vil ansette oss og det blir ikke regnet som trygdesvindel. Har man vært vekk fra arbeidslivet en stund pga sykdom så kan det være helt umulig å få ny jobb. Men Dorthe, du kan ikke sammenligne deg og denne mannen. Du er jo i en helt annen situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3400996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Men Dorthe, du kan ikke sammenligne deg og denne mannen. Du er jo i en helt annen situasjon. Men det er 80 000 andre også og ikke alle de er rullestolbrukere. De blir bare holdt unna arbeidsløshetsstatistikken for at den skal se penere ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Men det er 80 000 andre også og ikke alle de er rullestolbrukere. De blir bare holdt unna arbeidsløshetsstatistikken for at den skal se penere ut. ''De blir bare holdt unna arbeidsløshetsstatistikken for at den skal se penere ut'' Er det derfor vi må hente inn så mye arbeidskraft utenfor landets grenser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Men, dere har sikkert rett, han bør nok dumpes eller meldes til NAV for trygdesvindel siden han kan sitte i bil og gå tur i fjellet :p'' Ja, faktisk! Jeg vet at det er sunt for ryggen å gå tur i fjellet. Jeg av alle burde vite det, da jeg i perioder sliter ganske så mye med ryggen selv. Men det jeg mener er at når du klarer dette, samt og dra på bilturer, klarer du også å ha en eller annen jobb. De som har veldig vondt i ryggen, har problemer både med og gå og sitte. Har du det slik ofte og over lang tid, er sikkert uføretrygd riktig, men ser ikke ut til at dette gjelder "meningenmedlivetmannen" Folk blir ikke uføretrygdede fordi de er 100% medisinsk invalide og ikke kan utføre et timeverk, langt mindre et dagsverk. Uføretrygd gis når helsesitusjonen gjør det umulig å ha en jobb. For å ha en jobb, må man som regel kunne yte like mye hele tiden. Og ikke ha et høyt og hyppig sykefravær. Å ikke klare dette er ofte uforenelig med en plass i arbeidslivet. Myndighetenes mål om lavt sykefravær står i direkte motsetning til målet om høy yrkesdeltakelse blant personer med redusert helse. Byråkratiet omkring sykefravær gjør det ikke bedre. Så hva man enn kan si om denne mannen, synes jeg vi har et alt for tynt grunnlagt til å beskylde ham for trygdemisbruk. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Men, dere har sikkert rett, han bør nok dumpes eller meldes til NAV for trygdesvindel siden han kan sitte i bil og gå tur i fjellet :p'' Ja, faktisk! Jeg vet at det er sunt for ryggen å gå tur i fjellet. Jeg av alle burde vite det, da jeg i perioder sliter ganske så mye med ryggen selv. Men det jeg mener er at når du klarer dette, samt og dra på bilturer, klarer du også å ha en eller annen jobb. De som har veldig vondt i ryggen, har problemer både med og gå og sitte. Har du det slik ofte og over lang tid, er sikkert uføretrygd riktig, men ser ikke ut til at dette gjelder "meningenmedlivetmannen" Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen - og tydeligvis ikke er blitt bra. Vi vet vel heller ikke hva som var hans yrke, om det skulle være enkelt for ham å utføre dette eller omskolere seg til noe nytt. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor dere blir så opprørte av at jeg tar fyren bittelitt i forsvar og tar forbehold om at alt ikke er så svart/hvitt som alle dere andre sier... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''De blir bare holdt unna arbeidsløshetsstatistikken for at den skal se penere ut'' Er det derfor vi må hente inn så mye arbeidskraft utenfor landets grenser? Ja, det er det. De vil heller ansette folk fra andre land. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen - og tydeligvis ikke er blitt bra. Vi vet vel heller ikke hva som var hans yrke, om det skulle være enkelt for ham å utføre dette eller omskolere seg til noe nytt. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor dere blir så opprørte av at jeg tar fyren bittelitt i forsvar og tar forbehold om at alt ikke er så svart/hvitt som alle dere andre sier... ''Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen'' Akkurat det alene sier ikke så mye. Hva han ellers er i stand til, sier mer. Broren min har operert ryggen (ryggen er en familiesvakhet). Tror aldri han har tenkt tanken på uføretrygd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen'' Akkurat det alene sier ikke så mye. Hva han ellers er i stand til, sier mer. Broren min har operert ryggen (ryggen er en familiesvakhet). Tror aldri han har tenkt tanken på uføretrygd. ...du utelot resten av setningen min da,om at han tydeligvis ikke var blitt bra... Men, bevares, det kan da hende han er en drittsekk av en snylter. Jeg vet jo ikke - heller ikke utfra ts's klagebrev (men det vet visst alle andre her ;-) ) Case closed herfra... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Folk blir ikke uføretrygdede fordi de er 100% medisinsk invalide og ikke kan utføre et timeverk, langt mindre et dagsverk. Uføretrygd gis når helsesitusjonen gjør det umulig å ha en jobb. For å ha en jobb, må man som regel kunne yte like mye hele tiden. Og ikke ha et høyt og hyppig sykefravær. Å ikke klare dette er ofte uforenelig med en plass i arbeidslivet. Myndighetenes mål om lavt sykefravær står i direkte motsetning til målet om høy yrkesdeltakelse blant personer med redusert helse. Byråkratiet omkring sykefravær gjør det ikke bedre. Så hva man enn kan si om denne mannen, synes jeg vi har et alt for tynt grunnlagt til å beskylde ham for trygdemisbruk. mvh Du feilinformerer her. Statestikken sier at funksjonshemmede og kronisk syke folk som har jobb er mindre borte fra jobben enn friske mennesker. Men kan ikke stå på liste på arbeidskontoret dersom man er så syk at man ikke kan jobbe i samme grad som alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ...du utelot resten av setningen min da,om at han tydeligvis ikke var blitt bra... Men, bevares, det kan da hende han er en drittsekk av en snylter. Jeg vet jo ikke - heller ikke utfra ts's klagebrev (men det vet visst alle andre her ;-) ) Case closed herfra... ''du utelot resten av setningen min da,om at han tydeligvis ikke var blitt bra.'' Men det samme gjelder broren min. Sist jeg så han, kom han gående krokbøyd og slik har faren min også vært i perioder så lenge jeg kan huske. Han ble aldri uføretrygdet han heller. Selv kan jeg har perioder hvor jeg har vansker med å komme opp buss-sete på vei til jobb, fordi jeg har så store smerter nederst i ryggen. Men jeg drar på jobb og legger jakken min bak i korsryggen, slik at jeg sitter best mulig. I disse periodene kan det til og med være vondt og sitte på do. Skal ikke fremstille meg selv som et unikum, men noen har bare litt slappe holdninger, mener jeg. Selvsagt kunne ikke dette gått, hvis jeg hadde en fysisk krevende jobb, men da prøver man å finne en annen jobb først og fremst, mener jeg. Spesielt hvis man er ung og har enda mange år forran seg i arbeidslivet. Jeg ser litt annerledes på det for de som er godt oppe i åra og som har hatt et langt arbeidsliv bak seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stein i glasshus? Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''du utelot resten av setningen min da,om at han tydeligvis ikke var blitt bra.'' Men det samme gjelder broren min. Sist jeg så han, kom han gående krokbøyd og slik har faren min også vært i perioder så lenge jeg kan huske. Han ble aldri uføretrygdet han heller. Selv kan jeg har perioder hvor jeg har vansker med å komme opp buss-sete på vei til jobb, fordi jeg har så store smerter nederst i ryggen. Men jeg drar på jobb og legger jakken min bak i korsryggen, slik at jeg sitter best mulig. I disse periodene kan det til og med være vondt og sitte på do. Skal ikke fremstille meg selv som et unikum, men noen har bare litt slappe holdninger, mener jeg. Selvsagt kunne ikke dette gått, hvis jeg hadde en fysisk krevende jobb, men da prøver man å finne en annen jobb først og fremst, mener jeg. Spesielt hvis man er ung og har enda mange år forran seg i arbeidslivet. Jeg ser litt annerledes på det for de som er godt oppe i åra og som har hatt et langt arbeidsliv bak seg. ''Selv kan jeg har perioder hvor jeg har vansker med å komme opp buss-sete på vei til jobb, fordi jeg har så store smerter nederst i ryggen. Men jeg drar på jobb og legger jakken min bak i korsryggen, slik at jeg sitter best mulig. I disse periodene kan det til og med være vondt og sitte på do'' Er det nå jeg skal informere om at jeg hadde tre operasjoner på samme sted som deg i fjor høst, med tilsammen 7 dager sykemelding ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Selv kan jeg har perioder hvor jeg har vansker med å komme opp buss-sete på vei til jobb, fordi jeg har så store smerter nederst i ryggen. Men jeg drar på jobb og legger jakken min bak i korsryggen, slik at jeg sitter best mulig. I disse periodene kan det til og med være vondt og sitte på do'' Er det nå jeg skal informere om at jeg hadde tre operasjoner på samme sted som deg i fjor høst, med tilsammen 7 dager sykemelding ;-) ''Er det nå jeg skal informere om at jeg hadde tre operasjoner på samme sted som deg i fjor høst, med tilsammen 7 dager sykemelding ;-)'' Det var da litt av en sammenligning. Broren min var på beina rett etter ryggoperasjonen (selv om den ikke hjalp så mye på lenger sikt) og hadde bare noen dager sykemelding han også. Jeg hadde store knusningsskader i skinnbein og leggbein og grein bare jeg skulle prøve og komme meg over fra senga til rullestolen. Sammenlingningen din var i grunnen ganske stygg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Er det nå jeg skal informere om at jeg hadde tre operasjoner på samme sted som deg i fjor høst, med tilsammen 7 dager sykemelding ;-)'' Det var da litt av en sammenligning. Broren min var på beina rett etter ryggoperasjonen (selv om den ikke hjalp så mye på lenger sikt) og hadde bare noen dager sykemelding han også. Jeg hadde store knusningsskader i skinnbein og leggbein og grein bare jeg skulle prøve og komme meg over fra senga til rullestolen. Sammenlingningen din var i grunnen ganske stygg. ...sånn bare for å presisere, den siste meldingen der var altså ikke fra meg... :-) (Jeg synes det blir litt teit å sammenligne sånn enkelttilfeller uansett) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Humøret hans... ja det kan svinge litt. La meg si det sånn at han er en meget dyp person'' Neida, han er ikke dyp. Han er sutrete, vrang og nærtagende, noe som er noe helt annet. Det er fullstendig utmattende å måtte forholde seg til sånne personer i dagliglivet, uansett hvilke gode egenskaper de måtte ha for øvrig. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ...sånn bare for å presisere, den siste meldingen der var altså ikke fra meg... :-) (Jeg synes det blir litt teit å sammenligne sånn enkelttilfeller uansett) .''..sånn bare for å presisere, den siste meldingen der var altså ikke fra meg... :-)'' Nei nei, det trodde jeg aldri ! :-) Du er ikke sånn , du er ei fornuftig dame :-) Hvis "stein i glasshus" hadde samme skader som meg, må jeg bare ta av meg hatten selvfølgelig. Da er jeg imponert, for da er jeg en veldig pysete person i forhold. Men jeg har operert på samme sted i år også med 6 dagers sykemeldig og da begynte jeg å føle etter 4-5 dagen at den var for lang, men det kunne jeg ikke vite da den ble skrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 .''..sånn bare for å presisere, den siste meldingen der var altså ikke fra meg... :-)'' Nei nei, det trodde jeg aldri ! :-) Du er ikke sånn , du er ei fornuftig dame :-) Hvis "stein i glasshus" hadde samme skader som meg, må jeg bare ta av meg hatten selvfølgelig. Da er jeg imponert, for da er jeg en veldig pysete person i forhold. Men jeg har operert på samme sted i år også med 6 dagers sykemeldig og da begynte jeg å føle etter 4-5 dagen at den var for lang, men det kunne jeg ikke vite da den ble skrevet. Og en annen ting. Grunnen til at jeg svarer som jeg gjør, er at hele mannen gir meg en dårlig følelse. En mann som stadig babler om meningen med livet, påstår han er synske evner osv i tillegg til uføretrygden og alt det andre som skrives, forteller meg bare at denne mannen er en mann ihverfall jeg ville ha holdt meg langt unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 ''Selv kan jeg har perioder hvor jeg har vansker med å komme opp buss-sete på vei til jobb, fordi jeg har så store smerter nederst i ryggen. Men jeg drar på jobb og legger jakken min bak i korsryggen, slik at jeg sitter best mulig. I disse periodene kan det til og med være vondt og sitte på do'' Er det nå jeg skal informere om at jeg hadde tre operasjoner på samme sted som deg i fjor høst, med tilsammen 7 dager sykemelding ;-) Her fant jeg ei på min alder som har skrevet til Lommelegen. Hun har en lignende skade og beskriver samme type plager. Hvis du har vært gjennom det samme og var sykemeldt bare i 7 dager, er jeg mektig imponert. Jeg var delvis tilbake i jobb etter 3 måneder og i full jobb etter 4 måneder. ''jeg pådro meg en stygg distal crusfraktur i juni-09. operert med plate og skruer på laterale malleol, samt en overbroende distal LCP på tibia. Har hatt betydelige plager hele veien, med hevelse, verking, stivhet. For to uker siden ble osteosyntesematerialet fjernet som Dagkirurgi. Under inngrepet stakk legen hull på en stor overfladisk vene som ble omstukket.Problemet mitt no er at jeg verker fortsatt, begge knokene er hoven,har problemer med å gå opp og ned bakker, river og drar i foten.Må sitte med foten høyt daglig, og ligge med foten på pute om natten. Det er ikke avtalt videre kontroll.Har vært delvis sykemeldt hele veien, og har no søkt om midlertidig uførepensjon i 50% stilling. Har privat ulykkesforsikring,og har meldt skaden. Er det mulig at det ikke var stålplatene og skruene som forårsaket plagene mine? Kan bruddene i seg selv være årsaken til mine plager? Dersom varig skade, hvordan går jeg frem da? Kan jeg få fastlegen til å henvise meg til spesialisten som opererte meg? Når evnt vil det være mulig å si noe om varig grad av invaliditet?. Kvinne, 46 år'' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384637-n%C3%A5-er-jeg-jammen-sliten/page/2/#findComment-3401060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.