Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei sann:)

Serdet har vært full aktivitet her...

Bare så det er helt klart: INGEN av oss to er trygdesnytere, vær litt foriktig med å beskylde folk for sånt.

Og nei, jeg "skyndte" meg ikke å spise fort, hva er det som foregår i hodet på noen av dere?

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• JogT

25

• Katt-ja

12

• PieLill

11

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

''Humøret hans... ja det kan svinge litt. La meg si det sånn at han er en meget dyp person''

Neida, han er ikke dyp. Han er sutrete, vrang og nærtagende, noe som er noe helt annet. Det er fullstendig utmattende å måtte forholde seg til sånne personer i dagliglivet, uansett hvilke gode egenskaper de måtte ha for øvrig.

Lykke til videre!

Tusen takk! :) Jeg er/var veldig glad i denne mannen, men jeg ser nå at vi ikke burde ha flyttet sammen.

Noe jeg egentlig sa i fra til han, men han mente at dette skulle bli bra. Vi skulle hjelpe hverandre med alt...

Ja ja

Du feilinformerer her. Statestikken sier at funksjonshemmede og kronisk syke folk som har jobb er mindre borte fra jobben enn friske mennesker. Men kan ikke stå på liste på arbeidskontoret dersom man er så syk at man ikke kan jobbe i samme grad som alle andre.

''Statestikken sier at funksjonshemmede og kronisk syke folk som har jobb er mindre borte fra jobben enn friske mennesker.''

De som er i jobb, ja.

Og de som ikke kan holde seg på jobb blir uføre. En funksjonshemning eller kronisk sykdom betyr ikke automatisk at man blir ustabil arbeidskraft.

Men ustabil arbeidskraft har minimale sjanser i vanlig arbeidsliv. Mange sykdommer kan føre til sterkt varierende yteevne.

mvh

Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen - og tydeligvis ikke er blitt bra. Vi vet vel heller ikke hva som var hans yrke, om det skulle være enkelt for ham å utføre dette eller omskolere seg til noe nytt.

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor dere blir så opprørte av at jeg tar fyren bittelitt i forsvar og tar forbehold om at alt ikke er så svart/hvitt som alle dere andre sier...

''Vel, jeg tror det finnes klarere kandidater for trygdesvindel enn en som har hatt 3 operasjoner i ryggen - og tydeligvis ikke er blitt bra. ''

Enig. De fleste med tre ryggoperasjoner ender opp med kroniske smerter - ofte i et vesentlig omfang.

''Humøret hans... ja det kan svinge litt. La meg si det sånn at han er en meget dyp person''

Neida, han er ikke dyp. Han er sutrete, vrang og nærtagende, noe som er noe helt annet. Det er fullstendig utmattende å måtte forholde seg til sånne personer i dagliglivet, uansett hvilke gode egenskaper de måtte ha for øvrig.

Lykke til videre!

''Neida, han er ikke dyp. Han er sutrete, vrang og nærtagende, noe som er noe helt annet. Det er fullstendig utmattende å måtte forholde seg til sånne personer i dagliglivet, uansett hvilke gode egenskaper de måtte ha for øvrig. ''

Det var eksakt mine tanker også, etter å ha lest hele innlegget.

''Statestikken sier at funksjonshemmede og kronisk syke folk som har jobb er mindre borte fra jobben enn friske mennesker.''

De som er i jobb, ja.

Og de som ikke kan holde seg på jobb blir uføre. En funksjonshemning eller kronisk sykdom betyr ikke automatisk at man blir ustabil arbeidskraft.

Men ustabil arbeidskraft har minimale sjanser i vanlig arbeidsliv. Mange sykdommer kan føre til sterkt varierende yteevne.

mvh

Problemet er jo at arbeidsgivere tror alle er ustabil arbeidskraft og derfor blir det svært vanskelig å få jobb også for dem som ikke er syke.

Annonse

Problemet er jo at arbeidsgivere tror alle er ustabil arbeidskraft og derfor blir det svært vanskelig å få jobb også for dem som ikke er syke.

Det er en del av problemet.

En annen del er byråkratiet arbeidsgivere straffes med for å ha syke arbeidstakere. De øker allergien mot potensielt syke arbeidstakere.

mvh

Hei sann:)

Serdet har vært full aktivitet her...

Bare så det er helt klart: INGEN av oss to er trygdesnytere, vær litt foriktig med å beskylde folk for sånt.

Og nei, jeg "skyndte" meg ikke å spise fort, hva er det som foregår i hodet på noen av dere?

''Og nei, jeg "skyndte" meg ikke å spise fort, hva er det som foregår i hodet på noen av dere?''

Vel, du skrev jo vitterlig selv at du hev i deg maten og skyndte deg å rydde vekk eller noe sånt, da... ;-)

''Og nei, jeg "skyndte" meg ikke å spise fort, hva er det som foregår i hodet på noen av dere?''

Vel, du skrev jo vitterlig selv at du hev i deg maten og skyndte deg å rydde vekk eller noe sånt, da... ;-)

Middagen blir ferdigDu får lese en gang til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...