Gå til innhold

Kramper i bryst/mage om natta

Anbefalte innlegg

Jeg har ved flere anledninger opplevd veldig skremmende anfall om natta, gjerne idet jeg sovner eller rett etterpå. 

- Jeg merker et voldsomt press/trykk i mage/brystkasse/hodet, og det liksom stiger inni meg. 
- Samtidig får jeg en høy pipelyd i hodet, og smerter i ørene. 
- Jeg får kraftige kramper i magen og oppover i brystet, og det føles som om hjertet mitt stopper i noen sekunder. 
- Dessuten er det vanskelig å puste. 

Jeg våkner av dette, og etter noen sekunder etter at jeg slår opp øynene, gir det seg. Jeg prøver da å sove igjen. Noen ganger skjer det bare en gang, men jeg kan også oppleve 2-3 slike anfall før jeg sovner skikkelig. 

I tillegg til dette har jeg følgende plager:

- Mister følelsen i armen om natta, uten av jeg ligger rart med den. Den sovner HELT, og det tar lang tid før jeg får følelse igjen.
- Veldig uregelmessig mensturasjon.
- Sterk kløe i underlivet (har ingen kjønnssykdom)
- Ekstraslag på hjertet
- Uvirkelighetsfølelse
- Hørselsforstyrrelser (hører musikk helt tydelig i hodet - i forbindelse med innsovning)
- Problemer med å fokusere blikket. Dobbeltsyn. Veldig insense synsinntrykk.
- Ekstreme humørsvigninger.
- Vondt i magen. Diare/forstoppelse.
- Dype, vonde kviser i hakepartiet.
- Hadde for litt siden allergisk reaksjon på en tatovering.

Jeg har slitt med panikkangst i et par år, og har hatt min andel panikkanfall, men dette er annerledes. Jeg er livredd for å legge meg, og frykter at jeg skal dø i søvne. Legene sier selvsagt at alt jeg opplever bare er angst... Men jeg klarer ikke forstå at disse anfallene kan være panikkanfall! Problemet er at jeg ikke vet om disse nattanfallene er ekte eller om det er veldig (VELDIG) virkelige drømmer. Har aldri hatt slike anfall i våken tilstand...

Er det noen som kjenner igjen min beskrivelse av anfallene og vet hva det kan være? Kan dette være angst? 

Jeg trenger hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384747-kramper-i-brystmage-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...