Gjest mom35 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Fikk satt inn hormonspiral for ca. 2 1/2 mnd siden. Etter 3 uker fikk jeg mensen, men blødde så lite at jeg kunne klare meg med 1-2 bind om dagen... tynne bind. Før jeg begynte blødde jeg gjennom både tampong og bind og måtte skifte flere ganger om dagen. Så fikk jeg mensen igjen etter tre uker, også normal og varte under en uke, men nå fikk jeg mensen igjen etter ytterlige tre uker og denne gangen har det vart kjempelenge, snart i to uker nå, begynte med brun spottblødning, det varte noen dager og jeg tenkte nå var det over, men da tok det seg opp og nå er det mer som en vanlig mens. BLør ikke gjennom bind da, men merker jeg blør mer og at det har vart så lenge. Grunnen til at jeg begynte med spiral var at legen mente at det kunne stoppe eller minimere blødningen. Jeg leste på pakningen at man kan kjenne trådene, men jeg har korte fingre og klarer ikke kjenne... har fulgt med når jeg har vært på do og ikke sett noe som har falt ut.... men er jo litt bekymret. SKal til kontroll i desember. Bør jeg gå før, eller bør jeg se an litt? Det er kanskje vanlig å være litt hormonelt forstyrret nå i starten når en har byttet prevensjonsmiddel? Gikk på ceracette før. Da uteble mensen, men så tok jeg en tre mnd pause og begynte på igjen, og da fikk jeg kraftige menstruasjoner som varte i 6 uker hvor jeg blødde gjennom alt Legen sa det var pga jeg hadde hatt pause, hormonforstyrret pga det... og mente det ville stabilisere seg. Siste par mensene ble mer "normale", men jeg mistet den aldri slik jeg gjorde før da. Hadde vært fint om spiralen funket slik.... men det er kanskje litt forskjellig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384791-bl%C3%B8dning-etter-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mom35 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Noen med erfaring? Skal det være sånn i begynnelsen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384791-bl%C3%B8dning-etter-hormonspiral/#findComment-3402890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.