Gå til innhold

Forstoppelse.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Skjønner ikke helt at bare 5 på 24 timer er noe problem,men jeg stoler på mine venner dolerne.

''Skjønner ikke helt at bare 5 på 24 timer er noe problem,men jeg stoler på mine venner dolerne.''

Du tok dem vel i løpet av et adskillig kortere tidsrom enn 24 timer fra første til siste pille? Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403347
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Skjønner ikke helt at bare 5 på 24 timer er noe problem,men jeg stoler på mine venner dolerne.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/paralgin-forte-paralgin-major-paralgin-minor-weifa-562631

Poenget var jo at inntak av PF gir ofte forstoppelse:

Fra linken:

''Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, forstoppelse. Øvrige: Tretthet''

Dosering:

''Dosering: Doseringsintervall: 4-6 timer. Voksne: 1 tablett eller 1 stikkpille Paralgin forte om gangen, ev. 2 tabletter eller 1 stikkpille ''

Har lege foreskrevet annet bruk, så forholder du deg til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403373
Del på andre sider

Du kan gjerne ta 8 i døgnet bare du tar to av gangen og venter fire timer. Men treg i magen kan du bli av dem.

Gikk ikke på toalettet i hele går.Og ikke i dag før ca kl 22.00

Den beste følelsen jeg har hatt på lenge.(Vannlating går normalt)

Svimmelheten begynner også og avta og jeg har tatt ca 6 piller i går og 2 i dag.Nå tok jeg heller 2 Ibux 200 mg.

Merkelig at også søvnen blir forstyrret?

Har følt meg slapp og giddaløs i hele dag og måtte skru av tva ca 18.30,da jeg sikkert hadde sett på i minst 2 timer.Når man blir eldre blir søvn,hvile og stillhet ens beste venn.Har man ikke så store krav,kan kaffe/Te og kjeks/sjojkolade være dagens høydepungt (eller 2)

For å holde fettnivået så lavt som mulig har jeg helt sluttet med fløte,og bruker bare h-melk.Vurderer å blande 50% h-melk og 50% lettmelk rosa for å minste fettnivået,siden jeg nok aldri klarer helt å slutte med sjokolade,i allefall så lenge 200 gr melk er på tilbud til 20-30 kr.

Vurderer også å gå over fra 1,75 lite lettmelk rosa til grønn, men å beholde 1 liter h-melk så jeg har nok "kaffemelk".Når den grønne minker,blander jeg jo inn h-melk for å spe på.Om vinteren bruker jeg nok mer h-melk og fete matvarer enn om sommeren,da jeg bør holde på vekta på 134 kg da jeg omtrent aldri er syk.Har jeg vært ute i regnet trørker jeg håret og f¨år på meg raggasokker.Etter ca 1 time er jeg da varm igjen,og "krisler" det i halsen har jeg i allefall 2 stk skjerf.

Er da forbredt på vinteren,med både klær og ved.

Og jeg får en tannprotese oppe i løpet av november.

Mangler fremdeles 2-4 tenner nede,de er jeksler,men vanskelig å føle hvor stort mellomrommet er bare med tunga.

Dette var dagens "dagbok" om løst og fast jeg tenker på.

Håper på en smertefri torsdag uten forstoppelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403593
Del på andre sider

Svimmelheten begynner også og avta og jeg har tatt ca 6 piller i går og 2 i dag.Nå tok jeg heller 2 Ibux 200 mg.

Har følt meg slapp og giddaløs i hele dag og måtte skru av tva ca 18.30,da jeg sikkert hadde sett på i minst 2 timer.Når man blir eldre blir søvn,hvile og stillhet ens beste venn.Har man ikke så store krav,kan kaffe/Te og kjeks/sjojkolade være dagens høydepungt (eller 2)

For å holde fettnivået så lavt som mulig har jeg helt sluttet med fløte,og bruker bare h-melk.Vurderer å blande 50% h-melk og 50% lettmelk rosa for å minste fettnivået,siden jeg nok aldri klarer helt å slutte med sjokolade,i allefall så lenge 200 gr melk er på tilbud til 20-30 kr.

Vurderer også å gå over fra 1,75 lite lettmelk rosa til grønn, men å beholde 1 liter h-melk så jeg har nok "kaffemelk".Når den grønne minker,blander jeg jo inn h-melk for å spe på.Om vinteren bruker jeg nok mer h-melk og fete matvarer enn om sommeren,da jeg bør holde på vekta på 134 kg da jeg omtrent aldri er syk.Har jeg vært ute i regnet trørker jeg håret og f¨år på meg raggasokker.Etter ca 1 time er jeg da varm igjen,og "krisler" det i halsen har jeg i allefall 2 stk skjerf.

Mangler fremdeles 2-4 tenner nede,de er jeksler,men vanskelig å føle hvor stort mellomrommet er bare med tunga.

Jeg tror du skal holde deg borte fra Paralgin Forte. Det høres ut som du ikke tåler dem siden du blir svimmel og jeg tror faktisk Ibux hjelper vel så bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403600
Del på andre sider

Jeg tror du skal holde deg borte fra Paralgin Forte. Det høres ut som du ikke tåler dem siden du blir svimmel og jeg tror faktisk Ibux hjelper vel så bra.

Ikke mot tannverk etter 4 trukne tenner.Da er kun PF godt nok.Har enda 12 igjen til senere bruk.Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403644
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det var mange gode nyheter, merker meg særlig at du skal få tannprotese. Da skal du se du kommer deg mer ut og hvem vet hva det kan føre til :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3403648
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1350623578' post='4826211]

Kan være lurt å ta Ibux sammen med litt mat, den kan være litt hard for magen.

Ibux hjelper ofte på smerter i munnen. Håper du snart er smertefri. :o)

Jeg er smertefri.Merker jeg noe som helst om kvelden,tar jeg 1 ibux 200 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384858-forstoppelse/#findComment-3404723
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...