Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 56 år som har plager med ryggen.Jeg har vært hoss 3 doktorer og fått 6 forskjellige medisiner.Jeg smerter i hoften og nedover høyre fot.Ingen medisiner virker på smerten...så jeg sliter med å sove hele natta pga smerter i foten.Har snakket med doktor om MR,men han vil ikke gjøre noe før jeg har gått 6-8 uker uten bedring.Jeg har snart gått i 4 uker med påvist Lumbago-Isjias.Hva annet kan jeg gjøre? Det er like før jeg gir helt opp.Hilsen en som begynner og bli svært frustrert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384899-ryggplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nylig en omgang med isjias, det hang vel i i rundt 5-6 uker kanskje. På det verste hadde jeg smerter når jeg gikk vanlig og å vri venstre fot (det satt på venstre side hos meg) utover kunne jeg bare glemme. Men isjias kan spontanhelbredes helt av seg selv, jeg leste det på nettet (det skyldes en lekkasje i putene mellom virvlene i korsryggen sto det på nettet) og jeg kan skrive under på det. Fra å være nesten invalid på lørdag var jeg plutselig som en fjellgeit på mandag-tirsdag! Det er nå ca. 3 uker siden og jeg har ikke kjent noe siden. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384899-ryggplager/#findComment-3403819
Del på andre sider

Frøya og Frøya

Jeg hadde nylig en omgang med isjias, det hang vel i i rundt 5-6 uker kanskje. På det verste hadde jeg smerter når jeg gikk vanlig og å vri venstre fot (det satt på venstre side hos meg) utover kunne jeg bare glemme. Men isjias kan spontanhelbredes helt av seg selv, jeg leste det på nettet (det skyldes en lekkasje i putene mellom virvlene i korsryggen sto det på nettet) og jeg kan skrive under på det. Fra å være nesten invalid på lørdag var jeg plutselig som en fjellgeit på mandag-tirsdag! Det er nå ca. 3 uker siden og jeg har ikke kjent noe siden. :o)

Ved ryggplager er det omtrent bare trening som hjelper. Ut og gå i ulendt terreng! Få en henvisning til fysioterapeut og få laget deg et treningsprogram for å styrke rygg og mage. De fleste har i dag tilgang på treningsenter. Der kan man og få veiledning på hvordan trene opp rygg og mage. Om det finnes terapi/varmebasseng i din kommune så kan du sikkert og få trene i basseng med fysioterapeut.

Dette er råd som kommer fra ryggklinikken i Bergen :-) Hjelper kanskje ikke akutt, men i det lange løp. Og det beste er at det forebygger mot flere plager i fremtiden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384899-ryggplager/#findComment-3405512
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...