Gjest Mage/tarmproblemer Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hei! Jeg forstår ingenting jeg:( Jeg kan gå opptil en uke før jeg går på do, og når jeg har vært på do så kommer det gjerne en dag etterpå der jeg har veldig løs avføring for så å gå tilbake til forstoppelse i en uke. Men både i perioder der jeg har løs og når jeg har hard avføring lekker jeg. Siden jeg er dobbelt inkontinent må jeg bruke bleier. Jeg synes det er flaut pga at når det kommer avføring i bleien ukontrollert så lukter det forferdelig. Bare det kommer en liten flekk i bleien lukter jeg det. Jeg er lei av å veksle mellom intens forstoppelse og diare. Jeg har liksom nesten aldri normal avføring. Jeg synes det er grusomt når jeg har forstoppelse i en uke, da har jeg skikkelig vondt i magen, mye luft og skikkelig ubehag. Jeg har prøvd lactulose i en lengre periode, men det hjelper ikke meg. Har også mye vondt i magen utenom forstoppelser. Sure oppstøt kan jeg også ha. Når jeg har hard avføring kan avføringen min være ujevn i fargen, altså noen steder svart og noen steder brun. Når jeg har løs avføring er det mye skum og slim og ser nesten ut som ølfarge eller noen ganger grønn. Jeg kan si at det ligger i arv på morsiden med betennelser i mageregionen som fører til uregelmessig mage. Kan det være at jeg har arvet det? Både min mor og bestemor har det. Finnes det undersøkelser/behandling mot disse plagene? Det frister rett og slett å ta en stomioperasjon for å slippe alt dette ubehaget. Har noen av dere tips til hva jeg kan gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/384962-forstoppelse-men-alikevel-lekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.