Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg er ei jente pa 18 som lurer pa om jeg er gravid. jeg begynner virkelig og bli urolig, for jeg har ikke hatt mensen pa snart to maneder. Men det er mye som tyder mot, men jeg vet ikke om jeg skal ta alt med ro pga. det. Jeg foler at det begynner a bli pa hoy tid a vite, for jeg har regnet ut at hvis jeg er gravid er jeg omtrent 10 uker pa vei, og du abortloven tillater bare abort inntil 12 uke.

Faktorene som far meg til a tvile er at jeg na bor i Spania, sa alt er nytt og anneledes. Etter det jeg her hort innvirker nye tilvarelser, livsstil og forandringer inn pa menstruasjonen. Sa kanskje det bare er derfor jeg ikke har hatt mensen? Jeg og kjaresten min hadde sex helgen for jeg dro, som er omtrent to maneder siden na. Vi brukte kondom. Jeg hadde menser uka etter, sa skulle ikke det som matte ha forvillet seg inn der ha blitt "vasket ut"?

Jeg lurer virkelig, og onsker svar, for jeg bekymrer meg utrolig mye. Jeg onsker ikke barn, sa hvis jeg er gravid vil jeg gjerne ta abort. Hvordan gjore det i Spania??

Haper pa raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38500-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror bestemt ikke du er gravid når du har hatt mensen etter siste samleie. Det er ganske vanlig at mensen stopper opp når en jente kommer i nye omgivelser. Men få tatt en graviditetstest, du kan sikkert kjøpe den på apoteket. Så kan du slå deg helt til ro. Mensen kommer sikkert tilbake, om ikke annet når du kommer hjem. Husk at du kan bli gravid før mensen kommer tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38500-gravid/#findComment-146101
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...