Gjest Hilde fra Hvaler Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har refluks og betennelse i spiserøret, som jeg tar Nexium for. Etter inntak av medisin en periode er jeg nå litt bedre, men jeg har fremdeles en del symptomer. Diagnosen ble stilt i sommer. Nå har jeg merket noe rart. Jeg kjenner av og til at lukkemuskelen åpner seg og at mat kommer opp gjennom spiserøret. Det kommer ikke helt opp i halsen, men et stykke oppover. Dette fortoner seg som en "blopp" i brystet, og en følelse av at en boble stiger oppover innvendig. I grunnen en ganske underlig følelse. Jeg får også en følelse av at det er "noe" i spiserøret. Dette skjer ofte etter at jeg har lagt meg, selv om jeg er nøye på å ikke spise noe 3 timer før sengetid. Det rare er at når dette skjer, så hopper hjertet over et slag. Jeg har kjent på pulsen når disse "bloppene" kommer, og det er tydelig en rytmeforstyrrelse akkurat da. Noen ganger kan dette skje flere ganger på rad, men så fort oppstøtene er ferdige, er rytmen som tidligere. Jeg har også opplevd at jeg har fått hurtig puls (100) rett etter at jeg har spist og når jeg kjenner at magesekken har høyt trykk. Min hvilepuls er vanligvis på 60-70 slag i minuttet. Kan hjertebanken og refluksen ha noen sammenheng? Bør jeg bekymre meg for dette og be om ytterligere sjekk av hjertet? Jeg har lest på nettet om noe som heter vagusnerven, og mange på ulike forum med refluks rapporterer også om hjertebank ved halsbrann/refluks. Det hører med til historien at jeg har en svak bilyd på hjertet som legen mener ganske sikkert er mekanisk og som derfor ikke har blitt undersøkt mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385043-refluks-og-hjerterytme-noen-sammenheng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.