Gå til innhold

uutholdelige menstruasjonssmerter

Anbefalte innlegg

Jeg har grusomme menstruasjonssmerter hver måned. Jeg overdriver IKKE.

Jeg har hatt det siden jeg var 11-12, og har blitt immun mot paracet,ibux, naproxen osv. De demper ikke smertene lenger. Jeg holder ærlig talt ikke ut. Får tanker om å ta livet av meg, hver gang jeg får mensen. Så er det mulig å få operert ut livmoren og eggstokkene i mitt tilfelle, selv om jeg bare er 19 år?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38505-uutholdelige-menstruasjonssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!du skriver ingenting om du bruker p-piller eller ikke..... men jeg har hørt at p-piller kan virke dempende på menstruasjonssmerter - om ikke fjerne dem helt. (Jeg har selv sterke menstruasjonssmerter, og mine har blitt dempet MYE etter at jeg begynte på p-piller)

Spør legen din om det er noen p-piller som er kjent for å fjerne smerter bedre enn andre.

Ellers har jeg tidligere fått tips om å unngå melkeprodukter i dagene før menstruasjonen og bruke varmeflaske aktivt.

Snakk med legen om å begynne på p-pillen - kanskje det vil hjelpe deg??

Lykke til!

Hei!du skriver ingenting om du bruker p-piller eller ikke..... men jeg har hørt at p-piller kan virke dempende på menstruasjonssmerter - om ikke fjerne dem helt. (Jeg har selv sterke menstruasjonssmerter, og mine har blitt dempet MYE etter at jeg begynte på p-piller)

Spør legen din om det er noen p-piller som er kjent for å fjerne smerter bedre enn andre.

Ellers har jeg tidligere fått tips om å unngå melkeprodukter i dagene før menstruasjonen og bruke varmeflaske aktivt.

Snakk med legen om å begynne på p-pillen - kanskje det vil hjelpe deg??

Lykke til!

Jeg har blitt frarådet bruk av p-piller, grunnet faren for brystkreft. (Moren min døde av det).

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har slike voldsomme smerter kan det være endometriose (les i helseleksikon). Få henvisning til gynekolog. Der er mange måter man kan stoppe mensen på uten å måtte fjerne livmoren. Man vil ikke foreta en slik operasjon på en så ung kvinne. Det er mange muligheter for å få hjelp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...