Gå til innhold

Trøtt og sliten, søvn hjelper ikke.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 22 år, som da jeg var 17 fikk påvist ME i liten grad.

Har siden dette, flyttet og byttet fastlege, hvor jeg selv har levert epikrise som ble laget på sykehuset i trondheim når jeg fikk diagnosen der.

Plages fremdeles med at jeg er mye sliten og trøtt, uansett hvor mye jeg sover, kunne jeg sovet mere.

Har prøvd å snakke med min lege om dette, men eneste jeg får ut av det er beskjed om å prøve å trene og resepter på sovemedisin. da jeg også har tidvis problemer med å få sove, uregelmessig søvnrytme.

Jeg trener også 2-3 dager i uken, så fremt jeg ikke er for utmattet etter jobb og det bedrer seg ikke.

Sovemedisin er jeg ikke interessert i å ta da jeg har prøv dette tidligere, og det hjelper mens jeg bruker det, men så fort jeg slutter så er det på samme viset igjen.

Jeg plages også med mye svimmelhet og kvalme.

Føler ikke fastlegen hører når jeg prøver å snakke med henne.

Vet ikke hva det kan være som forårsaker eller hva jeg kan gjøre med det?

Fortsetter under...

http://www.meforum.info

her er det mange som sliter med det samme. Sjekk også helsedirektoratrets sider om ME, der ligger det endel tips.

http://www.helsedirektoratet.no/helse-og-omsorgstjenester/cfs-me/mestring-og-lindring/Sider/default.aspx

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...