Gå til innhold

legeerklæring ted arbeidsuførhet

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret uføresøker

Jeg er 55 år og har søkt uføretrygd. I legeerklæringen punkt 3.5 lyder skjemateksten bl.annet: "Når er det hensiktsmessig . . . at nav kontoret ber om nye legeopplysnoinger" Her har min lege skrevet inn en data ett år fram i tid. Hva betyr dette? Er dette et punkt han må fylle ut? I punkt 3.2 anses jeg ferdig utredet. Punkt 3.3 ingen aktuell bahandlingsplan, alt ansees forsøkt. Prognose punkt 6 a=nei, b=varig, c= varig/kronisk d=varig. I arbeidsevnevurdering fra nav lokalt vurderes varig tilpasset innsats. Jeg har vært hos spesialister som konkluderer med kroniske plager og at alt er forsøkt og ingen vider tiltak er hensiktsmessig. Alt ser altså greit ut bortsett fra punkt 3.5 i legeerklæringen som bekymrer meg. Er dette en "kommafeil" i erklæringen nav kan henge seg opp i?

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Dette betyr sannsynligvis at hvis du blir tilkjent en såkalt tidsbegrenset uføretrygd så kan NAV be om nye opplysninger. En slik uføretrygd kan revurderes etter 1-5 år vanligvis og brukes vanligvis der det kan være en mulighet for at helsetilstanden endrer seg.

Gjest Høstløvet

Dette betyr sannsynligvis at hvis du blir tilkjent en såkalt tidsbegrenset uføretrygd så kan NAV be om nye opplysninger. En slik uføretrygd kan revurderes etter 1-5 år vanligvis og brukes vanligvis der det kan være en mulighet for at helsetilstanden endrer seg.

Hei!

Ordningen med tidsbegrenset uførestønad er avviklet og erstattet med AAP.

http://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8reytelser/Tidsbegrenset+uf%C3%B8rest%C3%B8nad/Tidsbegrenset+uf%C3%B8rest%C3%B8nad/Tidsbegrenset+uf%C3%B8retrygd+avvikles.221674.cms

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...