Gå til innhold

Frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte Geit

Hei. Jeg har i mange år vært plaget av forskjellige symptomer uten åpenbar sammenheng. Jeg har flere ganger vært til lege men føler alltid at jeg ikke blir tatt alvorlig og at ingen faktisk hører på hva jeg sier! Jeg lurer egentlig på om jeg her kan på noe input på hva det kan være som feiler meg og hvordan jeg best skal gå frem for å faktisk få hjelp når jeg hendvender meg hos lege.... Jeg er 24 år gammel. Det jeg opplever er: - følelse av tretthet. Jeg er student og har ofte store problemer med å holde meg våken i timene på tross av at jeg finner undervisningen interessant. Så snart jeg har en fridag kollapser jeg bare i sengen og orker ikke å gjøre noen ting. Jeg kan ofte kjenne at jeg har lyst til å komme meg ut å gjøre noe, men jeg orker simpelten ikke..... - hodeverk. i gjennomsnitt 1-2 dager i uken har jeg kraftig hodepine som føles som en pulserende smerte i begge tinninger og i panna. Noen ganger kan det kjennes ut som jeg har tannverk, men tannlegen finner ingenting galt. ca en gang i måneden har jeg så kraftig hodeverk at jeg føler meg kvalm og brekker meg. - "flyører" jeg har konstant følelsen av tette ører og press over neseryggen. Jeg blir automatisk gående å svelge/lage gjespebevegelser for å løsne trykket, men det hjelper ikke. Føles rett å slett ut som hele hodet er fylt av bomull. Jeg har prøvd reseptbelagte nesesprayer og øredråper uten effekt. - leddsmerter. Jeg har ofte smerter i knær, håndledd og rygg. trener styrke jevnlig og dette hjelper noe, men jeg kan alikevel noen ganger våkne om natten av smerter i knær. Dette har jeg hatt siden jeg var 10-12 år gammel og det er derfor tvilsomt slitasjeskade. - ustabilt humør. Jeg kan til tiden plutselig bryte ut i gråt uten at jeg skjønner hva i all verden jeg griner for... kan gå fra å ha det helt fint til å bare ville legge meg og aldri våkne fra det ene øyeblikket til det andre... - ikke-eksisterende sexlyst. Jeg har sett meg nødt til å