Gå til innhold

Frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest Gitte Geit

Hei. Jeg har i mange år vært plaget av forskjellige symptomer uten åpenbar sammenheng. Jeg har flere ganger vært til lege men føler alltid at jeg ikke blir tatt alvorlig og at ingen faktisk hører på hva jeg sier! Jeg lurer egentlig på om jeg her kan på noe input på hva det kan være som feiler meg og hvordan jeg best skal gå frem for å faktisk få hjelp når jeg hendvender meg hos lege.... Jeg er 24 år gammel. Det jeg opplever er: - følelse av tretthet. Jeg er student og har ofte store problemer med å holde meg våken i timene på tross av at jeg finner undervisningen interessant. Så snart jeg har en fridag kollapser jeg bare i sengen og orker ikke å gjøre noen ting. Jeg kan ofte kjenne at jeg har lyst til å komme meg ut å gjøre noe, men jeg orker simpelten ikke..... - hodeverk. i gjennomsnitt 1-2 dager i uken har jeg kraftig hodepine som føles som en pulserende smerte i begge tinninger og i panna. Noen ganger kan det kjennes ut som jeg har tannverk, men tannlegen finner ingenting galt. ca en gang i måneden har jeg så kraftig hodeverk at jeg føler meg kvalm og brekker meg. - "flyører" jeg har konstant følelsen av tette ører og press over neseryggen. Jeg blir automatisk gående å svelge/lage gjespebevegelser for å løsne trykket, men det hjelper ikke. Føles rett å slett ut som hele hodet er fylt av bomull. Jeg har prøvd reseptbelagte nesesprayer og øredråper uten effekt. - leddsmerter. Jeg har ofte smerter i knær, håndledd og rygg. trener styrke jevnlig og dette hjelper noe, men jeg kan alikevel noen ganger våkne om natten av smerter i knær. Dette har jeg hatt siden jeg var 10-12 år gammel og det er derfor tvilsomt slitasjeskade. - ustabilt humør. Jeg kan til tiden plutselig bryte ut i gråt uten at jeg skjønner hva i all verden jeg griner for... kan gå fra å ha det helt fint til å bare ville legge meg og aldri våkne fra det ene øyeblikket til det andre... - ikke-eksisterende sexlyst. Jeg har sett meg nødt til å velge vekk noe form for kjærlighetsliv da jeg rett og slett ikke opplever noe form for interesse for å ha noen form for seksuelt forhold. Dette kan i perioder hvor jeg føler meg "klarere" bli bedre. Men mesteparten av tiden er det et "ikke-tema" dette er de tingene jeg merker noe til på en daglig basis. Jeg opplever noen ganger også flimmer foran øynene, svimmelhet og manglende matlyst. Er det noen sammenheng mellom disse symptomene som jeg og mine fastleger ikke legger merke til? Føler at hele ungdomstida mi bare forsvinner uten at jeg orker å leve i den.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385103-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Vi fastleger er trenet til å lete etter sykdom og vi er nok best når det er få og tydelige symptomer. Det kan hende at dine plager har flere årsaker og da må man søke litt bredt. Jeg vil anbefale at du sjekker stoffskiftet (kan gi tretthet og manglende overskudd), likeså ernæringsstatus inkludert blodprøver mht vitamin B12, folat, vitamin D og jern. Din månedlige kraftige hodepine med brekninger kan være migrene. Det finnes noen legemidler (triptaner) som kun virker på migrene som det kan være verdt å prøve. Dotter i ørene og tannværk kan være bihuler og rtg eller CT vil kunne være en aktuell undersøkelse. Dine leddsmerter kan undersøkes med å ta revmaprøver og senkning. Håper at dette var til hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385103-frustrert/#findComment-3407019
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...