Gjest Bergendame Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hei Mette Moen! Prøvd å bli gravid i over 1 år. Har eggløsning og normale hormonprøver men i følge gynækolog ,som jeg var hos denne uken ,så er livmorslimhinnen for tynn ( 4 mm, dag 15 i syklus). Skal bruke Progynova 2 mg x 2 og så komme tilbake om 3 måneder. Men nå lurer jeg på, om dette er vanlig terapi og om jeg får menstruasjon og eggløsnig, når jeg står på Progynova fast....skal ikke det tas en pause ?/tas zyklisk? Skulle bare begynne med en gang å ta tablettene, altså på dag 15 i syklus. Kan ikke finne noe litteratur om, at det er en vanlig mote å starte behandlingen ved "infertilitet". Ringte til gynækolog i dag for å spørre, om jeg skulle bruke tbl.i 3 måneder uten pause men fikk bare snakke med sekretæren som først sa, at jeg skulle bruke tbl.som det står på forpakningen...men det gjelder jo da kvinner i klimakteriet sa jeg. Så sa hun at jeg vel skulle bruke tbl.uten pause og at hun trodde jeg skulle få mensen og eggløsning selv om jeg brukte Progynova uten pause. ..skulle gjerne ha snakket med legen....derfor mitt spørssmål til deg. Skal jeg ta 2 mg progynova x 2 i 3 måneder for å bygge opp livmorslimhinnen og kan jeg jeg bli garvid i disse 3 måneder. Har lest, at Progynova både kan utsette eggløsningen og mensen...så jeg jeg lurer jo på hvordan jeg skal bli gravid da. Med vennlig hilsen I.D. (Er 36 år gammel) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385127-bruk-av-progynova-for-%C3%A5-%C3%B8ke-livmorslimhinnen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.