Gå til innhold

Konstant hodepine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det første så ville jeg holdt meg helt unna smertestillende en periode. Hyppig hodepine kan medføre hyppig bruk av smertestillende og hyppig bruk av smertestillende kan i seg selv gi mer hodepine.

Dersom du er stiv i nakke og skuldre, så kan det gi spenningshodepine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385146-konstant-hodepine/#findComment-3406548
Del på andre sider

Welcome to my world.

Kan det være tension head-ache? Pga stiv nakke, skuldre?

Ellers, ta en tur til legen og få tatt blodprøver for å sjekke om alt ellers er ok

Har du kommet i gang med behandling/andre løsninger som bedrer hodepinen?

Husker ikke om jeg sa det forrige gang vi diskuterte dette, men jeg har ganske god erfaring med å bruke badstu i kombinasjon med iskalde bad (fantes en lik mulighet på Bislet før, men vet ikke om det lenger er mulig) eller iskald dusj for å "sjokke" muskulaturen i perioder med høyt spenningsnivå i skuldre og nakke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385146-konstant-hodepine/#findComment-3406549
Del på andre sider

Annonse

Har du kommet i gang med behandling/andre løsninger som bedrer hodepinen?

Husker ikke om jeg sa det forrige gang vi diskuterte dette, men jeg har ganske god erfaring med å bruke badstu i kombinasjon med iskalde bad (fantes en lik mulighet på Bislet før, men vet ikke om det lenger er mulig) eller iskald dusj for å "sjokke" muskulaturen i perioder med høyt spenningsnivå i skuldre og nakke.

''Har du kommet i gang med behandling/andre løsninger som bedrer hodepinen?

Husker ikke om jeg sa det forrige gang vi diskuterte dette, men jeg har ganske god erfaring med å bruke badstu i kombinasjon med iskalde bad (fantes en lik mulighet på Bislet før, men vet ikke om det lenger er mulig) eller iskald dusj for å "sjokke" muskulaturen i perioder med høyt spenningsnivå i skuldre og nakke.''

Jo nå skal du høre.

Jeg var hos en manuell terapeut som har mange års erfaring, og så som skal være veldig flink.

Vel, alt jeg fikk beskjed om var å gå hjem og gjøre noen øvelser. Jeg skulle bruke den ene hånden til å bøye hodet til siden mens den andre hånden skulle jeg holde under toalettsetet slik at jeg fikk en ordentlig strekk, og dette skulle jeg gjøre hver gang jeg er på toalettet. Og vips så skulle jeg bli kvitt den konstante hodepinen jeg har hatt i 2 år.

Well my friend, så enkelt var det ikke. Jeg har jo fra før av gjort liknenede øvelser fordi jeg merker at det føles godt/vondt der og da, men det har jo ikke hjulpet noe.

Så da ble det ikke noe flere timer med han, noe han selv mente ikke var nødvendig.

Så neste prosjekt er nå naprapat, har time der neste uke.

Jeg skal prøve tipse ditt om badstu etterfulgt av iskald dusj :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385146-konstant-hodepine/#findComment-3406552
Del på andre sider

''Har du kommet i gang med behandling/andre løsninger som bedrer hodepinen?

Husker ikke om jeg sa det forrige gang vi diskuterte dette, men jeg har ganske god erfaring med å bruke badstu i kombinasjon med iskalde bad (fantes en lik mulighet på Bislet før, men vet ikke om det lenger er mulig) eller iskald dusj for å "sjokke" muskulaturen i perioder med høyt spenningsnivå i skuldre og nakke.''

Jo nå skal du høre.

Jeg var hos en manuell terapeut som har mange års erfaring, og så som skal være veldig flink.

Vel, alt jeg fikk beskjed om var å gå hjem og gjøre noen øvelser. Jeg skulle bruke den ene hånden til å bøye hodet til siden mens den andre hånden skulle jeg holde under toalettsetet slik at jeg fikk en ordentlig strekk, og dette skulle jeg gjøre hver gang jeg er på toalettet. Og vips så skulle jeg bli kvitt den konstante hodepinen jeg har hatt i 2 år.

Well my friend, så enkelt var det ikke. Jeg har jo fra før av gjort liknenede øvelser fordi jeg merker at det føles godt/vondt der og da, men det har jo ikke hjulpet noe.

Så da ble det ikke noe flere timer med han, noe han selv mente ikke var nødvendig.

Så neste prosjekt er nå naprapat, har time der neste uke.

Jeg skal prøve tipse ditt om badstu etterfulgt av iskald dusj :)

Uflaks at du kom borti i en av de terapeutene som har tro på enkle løsninger selv på langvarige vansker :-( Kanskje du blir vurdert litt lettvint fordi du er ung og velfungerende.

Skjønner at jeg har vært heldig med "støtteapparatet" mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385146-konstant-hodepine/#findComment-3406555
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...