Gå til innhold

Ikke menstruasjon på et år!

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698

Bråvåknet her i morrest i panikk da jeg plutselig innså at jeg ikke har hatt mensen på et år. Jeg er 30 år og sunn og frisk. Ikke overvektig. Jeg var da til gynekolog for mange år siden ang dette når jeg fikk satt inn spiral og fikk beskjed om at produserte egg men at det var noe i veien med den mekanismen som gjorde at de løsnet (husker ikke hva han kalte det). Greit nok det, som 25åring og absolutt ikke lyst på barn tenkte jeg ikke mer på det.

Jeg tok da ut spiralen for et år siden og satt inn implantat i armen som da kun har hormoner som kun inneholder progrestron og null østrogen (får veldig bivirkner av østrogen). Har også tatt regelmessig celleprøver og passet på å teste meg for kjønnsykdommer.

Men så sitter jeg her da kl 08 en lørdags morgen og tror jeg er steril og det som måtte være. Er vel litt drøyt å bestille gynekologtime for å få litt klapp på skulderen, men er vel det så må til. Uansett, bidrag fra dere mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385182-ikke-menstruasjon-p%C3%A5-et-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg skjønner bruker du altså hormon-prevensjon i form av dette implantatet? Det er vel ikke utenkelig at det det er derfor du ikke har mens? Jeg hadde så og si ikke mens i det hele tatt jeg brukte hormonspiral og det er ikke helt uvanlig.

Om du fjerner implantatet kommer kanskje mensen tilbake etterhvert?

Snacky1365380698

Såvidt jeg skjønner bruker du altså hormon-prevensjon i form av dette implantatet? Det er vel ikke utenkelig at det det er derfor du ikke har mens? Jeg hadde så og si ikke mens i det hele tatt jeg brukte hormonspiral og det er ikke helt uvanlig.

Om du fjerner implantatet kommer kanskje mensen tilbake etterhvert?

Ja, du har nok helt rett, Lillemus! Noen ganger er det bare litt godt å høre andre si det :) Får ta det med legen neste gang jeg er innom.

Takk for svar og ha en strålende lørdag! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...