Madelenemie Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hei! Jeg har noen spørsmål som er av en slik type at man ikke spør om det, fordi det medfører en måte å bruke språket på som man ikke føler seg komfortabel med. Det handler om noe jeg leste i avisen i går, og som overrasket meg. Jeg forstod da at det ikke er ulike behov som er min manns og mitt problem, men ulike preferanser. Jeg leste nemlig at NHD skrev at ved ulike behov for sex kan man få problemer, og tenkte "javel sånn er det altså", men så oppdaget jeg i går at det gjelder nok også om man er ulike i ønsker, altså noen liker å ha sex for å få orgasme også sove alene og godt etter på i fred og ro, for andre er ikke det nok, som om nærheten er viktigere enn poenget med sex, som er orgasmen. Nærhet kan man jo ha ellers, man kan jo holde ting litt adskilt. Jeg har ingen å spørre om det jeg lurer på, men kanskje om jeg kunne sendt noen en mail, da kanskje, hadde jeg spurt. Men jeg vet ikke, jeg føler med bare så rå og brutal og ufølsom, jeg kan bare ikke like sånn kosing. Jeg tror det hadde vært lettere å være gift med en mann som tenkte som meg med hva sex er og handler om, jeg forstår ikke logikken med å utsette. Jeg forsto det i går på avisartikkelen som at flere menn er som meg, men det kan jeg ikke skjønne, min mann vil at det skal vare, at han syns det er så hyggelig med småprat om merkelige ting, som jeg selvsagt svarer helt feil på. Jeg ødelegger all stemning, noen ganger stønner han, fordi han blir så oppgitt. Men hvis han stiller meg et spørsmål, så svarer jeg jo på det som jeg tenker/eller føler, jeg har aldri gått på teaterkurs og får ikke til slikt. Det er virkelig merkelig, er ikke målet med sex orgasme? Og er det ikke fysiologisk å bli trøtt og ville sove etterpå? Og sover ikke mennesker best alene, da mener jeg i fred i min del av sengen? Det er ingen avvisning i dette, jeg vil jo bare sove. Jeg tror mange menn kanskje ikke forstår at det er noe som heter G punkt og at sikkert mange kvinner foretrekker slike orgasmer. Nå har jeg sagt halvparten av det flaue. Alt annet kan man jo gjøre selv, man trenger ikke en mann til det, men akkurat slike orgasmer trenger man menn til. (ja nå er bomben sluppet, om noen skjønner hva jeg mener) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 ''Det er virkelig merkelig, er ikke målet med sex orgasme? Og er det ikke fysiologisk å bli trøtt og ville sove etterpå? Og sover ikke mennesker best alene, da mener jeg i fred i min del av sengen? Det er ingen avvisning i dette, jeg vil jo bare sove. Jeg tror mange menn kanskje ikke forstår at det er noe som heter G punkt og at sikkert mange kvinner foretrekker slike orgasmer.'' Ikke all sex er kun for å få orgasme, orgasme er ofte en del av det og noe man stort sett oppnår til slutt, men veien mot orgasme er like bra som å selve orgasmen, derfor stemmer ikke dette helt. Jeg tror at det sove etter sex er enda mer typisk for en mann enn for en kvinne, men jeg tror ikke at det er så store forskjellene på det tross alt. Jeg hadde ikke opplevd det som avvisning om partneren ville sove alene etterpå. Noen liker å sove alene for å sove godt, andre liker å sove tett inntil sin partner, på dette området gjelder det bare på tilpasse seg hverandre hvis behovet er forskjellig. Mange menn menn vet utmerket godt hva G-punkt er, men på dette området trenger menn hjelp av kvinnen for å stimulere på rett sted:-) Ellers er ikke sex så farlig å snakke om og det er lite å være flau over, det er jo helt naturlig:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 ''Det er virkelig merkelig, er ikke målet med sex orgasme? Og er det ikke fysiologisk å bli trøtt og ville sove etterpå? Og sover ikke mennesker best alene, da mener jeg i fred i min del av sengen? Det er ingen avvisning i dette, jeg vil jo bare sove. Jeg tror mange menn kanskje ikke forstår at det er noe som heter G punkt og at sikkert mange kvinner foretrekker slike orgasmer.'' Ikke all sex er kun for å få orgasme, orgasme er ofte en del av det og noe man stort sett oppnår til slutt, men veien mot orgasme er like bra som å selve orgasmen, derfor stemmer ikke dette helt. Jeg tror at det sove etter sex er enda mer typisk for en mann enn for en kvinne, men jeg tror ikke at det er så store forskjellene på det tross alt. Jeg hadde ikke opplevd det som avvisning om partneren ville sove alene etterpå. Noen liker å sove alene for å sove godt, andre liker å sove tett inntil sin partner, på dette området gjelder det bare på tilpasse seg hverandre hvis behovet er forskjellig. Mange menn menn vet utmerket godt hva G-punkt er, men på dette området trenger menn hjelp av kvinnen for å stimulere på rett sted:-) Ellers er ikke sex så farlig å snakke om og det er lite å være flau over, det er jo helt naturlig:-) Hei! Ja det er sant, det er jo naturlig. Men jeg hater den kosingen, jeg prøver tilpasse meg den, men jeg har kun et mål/en tanke i hodet, og da vil jeg det, også sove tungt og i fred. Snakke kan man gjøre ved alle andre anledninger, jeg misliker prat og til og med der man skal gi ufornuftige, fiktive svar?! Det er hyggelig med "jeg elsker deg" osv..men ikke spørsmål som høres helt merkelige ut i mine ører, og som burde vært besvart for mange år siden! Derfor burde jeg sikkert vært gift med en raskere mann som hadde samme oppfatning av sex som meg, og som ikke snakket og prater ord inni mellom..., og som ikke fikk meg til å føle meg så brutal og primitiv. Jeg liker å høre at jeg er søt og alt slikt, det er ikke det dette går på, men spørsmålene som er stilt før og som min mann vet svaret på, hvorfor stiller han dem igjen? tror han jeg har endret oppfatning?Har han glemt svaret? og hver gang sårer jeg ved å svare brutalt og for direkte... Takk for ditt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Ja det er sant, det er jo naturlig. Men jeg hater den kosingen, jeg prøver tilpasse meg den, men jeg har kun et mål/en tanke i hodet, og da vil jeg det, også sove tungt og i fred. Snakke kan man gjøre ved alle andre anledninger, jeg misliker prat og til og med der man skal gi ufornuftige, fiktive svar?! Det er hyggelig med "jeg elsker deg" osv..men ikke spørsmål som høres helt merkelige ut i mine ører, og som burde vært besvart for mange år siden! Derfor burde jeg sikkert vært gift med en raskere mann som hadde samme oppfatning av sex som meg, og som ikke snakket og prater ord inni mellom..., og som ikke fikk meg til å føle meg så brutal og primitiv. Jeg liker å høre at jeg er søt og alt slikt, det er ikke det dette går på, men spørsmålene som er stilt før og som min mann vet svaret på, hvorfor stiller han dem igjen? tror han jeg har endret oppfatning?Har han glemt svaret? og hver gang sårer jeg ved å svare brutalt og for direkte... Takk for ditt svar. Du trenger stadig gjentatt bekreftelse på at det ER asperger du har. På samme måte trenger han bekreftelse på sine tanker, selv om han vet, selv om du har sagt det til ham mange ganger. Så bær over med ham neste gang, og prøv å svare litt hyggelig, eller søtt, som han liker. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Ja det er sant, det er jo naturlig. Men jeg hater den kosingen, jeg prøver tilpasse meg den, men jeg har kun et mål/en tanke i hodet, og da vil jeg det, også sove tungt og i fred. Snakke kan man gjøre ved alle andre anledninger, jeg misliker prat og til og med der man skal gi ufornuftige, fiktive svar?! Det er hyggelig med "jeg elsker deg" osv..men ikke spørsmål som høres helt merkelige ut i mine ører, og som burde vært besvart for mange år siden! Derfor burde jeg sikkert vært gift med en raskere mann som hadde samme oppfatning av sex som meg, og som ikke snakket og prater ord inni mellom..., og som ikke fikk meg til å føle meg så brutal og primitiv. Jeg liker å høre at jeg er søt og alt slikt, det er ikke det dette går på, men spørsmålene som er stilt før og som min mann vet svaret på, hvorfor stiller han dem igjen? tror han jeg har endret oppfatning?Har han glemt svaret? og hver gang sårer jeg ved å svare brutalt og for direkte... Takk for ditt svar. Mange menn som kun ønsker å ha sex og være ferdig med det, men på det området er vi også forskjellige. Det viktigste er å tilpasse seg hverandre, kanskje møtes litt på halvvegen? Hvis det er sexsnakk under samleie så gjør han nok det for å kåte seg opp, da kan det være han spør opp igjen for å få ett svar som tenner han. Men det var kanskje ikke slik snakk du tenkte på? '' og som ikke fikk meg til å føle meg så brutal og primitiv.på?'' Sex kan jo være ganske primitivt av og til og det er ikke noe galt i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Du trenger stadig gjentatt bekreftelse på at det ER asperger du har. På samme måte trenger han bekreftelse på sine tanker, selv om han vet, selv om du har sagt det til ham mange ganger. Så bær over med ham neste gang, og prøv å svare litt hyggelig, eller søtt, som han liker. ;0) Hei! Ja vel jeg får tenke på det. Det er jo sant det du skriver. Jeg bare vet ikke hva han vil jeg skal svare på de der spørsmålene som jeg svarer galt på!!! Jeg vet jo ikke hvilket svar som er bra?? Jeg sier jo nå "jeg elsker deg" nesten hver dag samt jeg mener det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Ja vel jeg får tenke på det. Det er jo sant det du skriver. Jeg bare vet ikke hva han vil jeg skal svare på de der spørsmålene som jeg svarer galt på!!! Jeg vet jo ikke hvilket svar som er bra?? Jeg sier jo nå "jeg elsker deg" nesten hver dag samt jeg mener det. Da spør du ham "Hva vil du helst høre når du spør om dette, som du har spurt om mange ganger. Og som jeg har svart på før. Jeg skjønner at svaret mitt gjør deg opprørt, og jeg ønsker å gi deg det du ønsker, men du må hjelpe meg på vei her.". ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Mange menn som kun ønsker å ha sex og være ferdig med det, men på det området er vi også forskjellige. Det viktigste er å tilpasse seg hverandre, kanskje møtes litt på halvvegen? Hvis det er sexsnakk under samleie så gjør han nok det for å kåte seg opp, da kan det være han spør opp igjen for å få ett svar som tenner han. Men det var kanskje ikke slik snakk du tenkte på? '' og som ikke fikk meg til å føle meg så brutal og primitiv.på?'' Sex kan jo være ganske primitivt av og til og det er ikke noe galt i det. Hei! Jo det er nettopp den type spørsmål. Jeg vet ikke svaret på dem, jeg vet bare jeg svarer helt feil! Ja så burde jeg nok ideelt sett vært gift med et menneske som har samme ønsker som meg, men ja jeg prøver det møte min mann på halvveien, men de der spørsmålene frustrerer meg! Det skal du vite, jeg vet ikke hvilket svar han vil ha, jeg svarer jo ærlig, men det vil han ikke, han vil jeg skal lyve, noe som er vanskelig for meg, derfor ville jeg likt å ha sex uten prat og uten kosing, man kunne så pratet før og etter. Hvor mange menn i % vil ha sex uten prat, sånn ca? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Da spør du ham "Hva vil du helst høre når du spør om dette, som du har spurt om mange ganger. Og som jeg har svart på før. Jeg skjønner at svaret mitt gjør deg opprørt, og jeg ønsker å gi deg det du ønsker, men du må hjelpe meg på vei her.". ;0) Hei! Ja okey, jeg skal tenke på dette da. Lett er det ikke. Jeg misliker løgn og skuespill. Jeg vet ikke om jeg får dette til, men jeg kan jo spørre han. Men nå snakker han jo uansett ikke til meg, jeg må nok be om unnskyldning etter noen dager, akkurat nå irriterer det meg. Jeg skal lage stek nå og rake i hagen, takk for ditt svar. I mangel av en far og en mor er det fint å ha dere her inne,. Jeg elsker min mann, men det er jo ikke nok, når så mye står på ord og hva man burde sagt og aldri sier osv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Har dere ikke greid å finne fram til en ordning som fungerer for begge i løpet av alle årene dere har vært gift? Har ikke dere to så godt som voksne barn? Det er ganske lang tid til å finne ut av ting. Noen ganger forstår jeg ikke hva du egentlig spør om. Hvordan har disse tingene fungert til nå? Har du gjort ting du ikke liker i alle år, er det det du mener? Jeg er visst ikke helt med her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Jo det er nettopp den type spørsmål. Jeg vet ikke svaret på dem, jeg vet bare jeg svarer helt feil! Ja så burde jeg nok ideelt sett vært gift med et menneske som har samme ønsker som meg, men ja jeg prøver det møte min mann på halvveien, men de der spørsmålene frustrerer meg! Det skal du vite, jeg vet ikke hvilket svar han vil ha, jeg svarer jo ærlig, men det vil han ikke, han vil jeg skal lyve, noe som er vanskelig for meg, derfor ville jeg likt å ha sex uten prat og uten kosing, man kunne så pratet før og etter. Hvor mange menn i % vil ha sex uten prat, sånn ca? Han vil at du skal grisesnakke under sex, altså ikke høre din mening om saken, men at du prater dirty, det tenner han og da har det ikke noe med om du er ærlig eller ikke. Det er dirty snakk han vil ha. Jeg vet ikke prosentfordelingen om hvem som kun vil ha sex uten å snakke, men jeg vil vel tro at det også er ganske mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Har dere ikke greid å finne fram til en ordning som fungerer for begge i løpet av alle årene dere har vært gift? Har ikke dere to så godt som voksne barn? Det er ganske lang tid til å finne ut av ting. Noen ganger forstår jeg ikke hva du egentlig spør om. Hvordan har disse tingene fungert til nå? Har du gjort ting du ikke liker i alle år, er det det du mener? Jeg er visst ikke helt med her. Hei! Nei vi har ikke klart det Og nei vi har langt fra voksne barn, vi har enda småbarn :-) Hvis du ikke skjønner hva jeg skriver om trenger du ikke tenke på det, andre skjønner det jo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Han vil at du skal grisesnakke under sex, altså ikke høre din mening om saken, men at du prater dirty, det tenner han og da har det ikke noe med om du er ærlig eller ikke. Det er dirty snakk han vil ha. Jeg vet ikke prosentfordelingen om hvem som kun vil ha sex uten å snakke, men jeg vil vel tro at det også er ganske mange. Hei! Takk for informasjon. Det kan jeg ikke få til, så da er det avklart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3407210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hei! Ja vel jeg får tenke på det. Det er jo sant det du skriver. Jeg bare vet ikke hva han vil jeg skal svare på de der spørsmålene som jeg svarer galt på!!! Jeg vet jo ikke hvilket svar som er bra?? Jeg sier jo nå "jeg elsker deg" nesten hver dag samt jeg mener det. Hva er spørsmålene han stiller da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385186-kanskje-menn-ikke-vet/#findComment-3408124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.