Mecka Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hei Jeg valgte å prøve p-sprøyte da mensen var ekstremt uregelmessig når jeg hadde vanlig spiral. Legen min anbefalte meg p-sprøyte for da forsvant mensen og sprøyten varer i 3 mnd. Rett etter at jeg satte første sprøyten 28 september kom mensen og den varte i 1 uke ca. Hadde et par dager opphold men med brunlig utflod. Så kom mensen på nytt igjen og varte i 1 uke. Så begynte den å gi seg, men ikke helt. Jeg ble anbefalt å sette en ny sprøyte og det gjorde jeg på tirsdag 23 oktober. Har igjen hatt et par dager med kun brunlig utflod og i dag startet mensen på nytt igjen. Jeg blir snart gal hvis det ikke stopper opp snart!!! Vil det snart stoppe og kan noen gi meg oppløftende råd om å holde ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385193-p-spr%C3%B8yte-og-mensen-p%C3%A5-snart-4-ukagal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Brukte selv p-sprøyte for en del år tilbake. Uregelmessig og langvarig mensen var bare forbokstaven. 2-4 uker mensen var ikke uvanlig og var jeg heldig så hadde jeg en uke "fri" før det var pån igjen. Det var ett sant helvete!!! Kunne få mensen helt plutselig, og mye, absolutt når som helst, med alt det medfører. Dette varte 2-3 år. Prøvde andre typer prevensjon, men problemene som startet med p-sprøyta ga seg ikke. Slutta å bruke (all) prevensjon på samme tid som jeg opererte bort en veldig liten polypp på livmora. Siden har alt vært helt på stell. Umulig å si hva som egentlig gjorde at det løste seg... Mine tips er: 1) HOLD UT 2) Bli henvist til gynekolog. 3) Noter ned alle dager du har mensen. Dette er utrolig viktig (kanskje avgjørende, det var når jeg viste oversikten over hvor mye jeg blødde, legen skjønte hvor stort problem det faktisk var). Ta med til legen/gynekolog når du skal dit. lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385193-p-spr%C3%B8yte-og-mensen-p%C3%A5-snart-4-ukagal/#findComment-3407037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.