Gjest Mvh jente 21 år Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Jeg har de siste 3 ukene slitt med smerter i underlivet. Det starter ca. 1-2 dager etter samleie, da jeg merket smertene. Det kjentes ut som en eggløsning, så det var det første jeg tenkte det kunne være. Men smertene ga seg ikke, jeg fikk mensen noen dager etter dette, så tenkte det da kunne ha vært mensensmerter, selvom jeg normalt pleier å få mensensmerter dagen jeg får mensen. Jeg hadde da mensensmerter som normalt i de to første dagene, de 4-5 neste dagene med mens hadde jeg ikke smerter. Etter jeg var ferdig med mens kom igjen smertene tilbake. Smertene har vært varierende, fra følelse av stikking til brenning og sviing det har føltes ut som det har vært smerter i eggleder eller eggstokk, og har variert fra smerter på en side til smerter på begge sider, men smertene har også vært i hele nedre del av underlivet. Jeg dro til gynekologen noen dager senere og forklarte symtomene jeg hadde (jeg har ikke vært hos gynekolog tidligere). Tok blant annet da tester for klamydia, graviditet og urinveisinfeksjon. Jeg tok også ultralyd, der det viste seg å være væske bak livmoren, som gynekologen mente skyltes en cyste som hadde sprekt og sa at alt annet så fint ut på ultralyden. Etter jeg var hos gynekologen har det dukket opp noen flere symtomer; jeg vært veldig klam og varm bare i den ene siden av lysken, og følt smerter i lysken. Jeg har også følt en plutselig varme stråle ned mot lårene. Gynekologen ringte meg noen dager etter timen og jeg fikk jeg bedskjed om at graviditetstesten var negativ og at klamydiatesten var negativ, men at hun hadde funnet spor av blod og bakterier i urinen (hud-bakterier) tror jeg hun sa. Det virket ikke som hun var helt sikker på hva det var, men trodde det kunne være urinveisinfeksjon. Jeg har ikke merket sviing eller hyppig vannlatning som er de vanligste syptomene på urinveisinfeksjon. Så jeg er derfor litt usikker på om det kan være dette. Jeg har nå gått på pencelin de siste to dagene, jeg føler ikke til nå at dette har hjulpet noe særlig, derfor lurer jeg på om det kan være noe annet? Har lest litt på nettet og lurer på om det kanskje kan være endometriose? Selvom gynekologen ikke nevnte dette. Kan dette være en mulighet, om ikke hva annet kan det være? Og hvordan kan jeg da evt. sjekke hva det kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385216-underlivssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.