Gå til innhold

Kvalme/oppkast

Anbefalte innlegg

Gjest Abba1221

Hei! Jeg er ei jente på 21 år. Årsaken til at jeg spør deg nå er at jeg har vært hos legen min tidligere med det samme problemet, men han har ikke funnet noe på de prøvene jeg tok da. Jeg har nemlig slitt med at jeg av og til (minst 2 ganger pr. mnd) får "anfall" med magevondt og påfølgende oppkast. Først får jeg svært vondt i magen, deretter kommer oppkast. Alt i alt varer dette bare noen få min. hver gang (mellom 5 og 10 min). Jeg har et normalt forhold til kroppen min, og har en god psykisk helse. Når jeg nevner disse plagene for noen opplever jeg at de kanskje mener det er psykisk, men det er jeg helt sikker på at det ikke er... Disse anfallene kommer som "lyn fra klar himmel", og oftest etter at jeg har lagt meg. Dette har ført til at jeg alltid har vaskebøtta klar ved siden av sengen... For noen mnd. siden opplevde jeg at avføringen min var blodig og slimete, men tok ikke kontakt med noen ang. dette da det kun skjedde 1 gang, og det ikke har vært lignende tilfeller senere. I starten når jeg opplevde regelmessig kvalme tenkte jeg selvfølgelig på graviditet, men jeg har regelmessig mens og ingen andre symptomer (i tillegg har jeg hatt disse plagene såppass lenge at det ikke er sannsynelig at dette er tilfellet). Når jeg har vondt i magen bruker smertene å være verst rundt navleområdet og ned, med mest trykk på venstre side. Jeg spiser også regelmessig og variert, og har en normal vekt. Opplevere også sure oppstøt/halsbrann regelmessig....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385346-kvalmeoppkast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Kombinasjonen magevondt, kvalme og oppkast samt halsbrann kan tyde på at du har en magekatarr. Årsaken kan være en bakterie som finnes i magen som heter Helicobacter pylori som du kan testes for hos legen. Plagene kan også lindres ved at du bruker reseptfrie medisiner som reduserer syredannelsen i magen og forsøker å finne ut av om det er noen matvarer som du ikke tåler, dvs om plagene forverres rett etter inntak av disse matvarene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385346-kvalmeoppkast/#findComment-3410256
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...