Gå til innhold

Hvem er den urimelige

Anbefalte innlegg

Gjest Hans svar

Ja men, hva slags fest skulle svigermor ha bedt til for at ts skulle vært fornøyd da? Hun vil jo ikke på fest hos dem, det beste hadde vært å ikke bli bedt. Eller nei, at festen ikke ble avholdt, fordi å være hjemme over tunet var visst også feil. Hun liker jo ikke å komme på kaffe heller. ALT var jo galt med denne festen, og alle andre fester. Og barnet kan ikke bli tatt hensyn til på noen annen måte enn at det blir lagt hjemme hos seg selv til riktig tid av MOR som må ligge ved siden av. Hvordan skal noen andre ta hensyn til dette slik at ts hadde blitt fornøyd?

Eneste løsningen her er å flytte så langt at man ikke blir bedt på fest av noen.

Jeg skjønner ikke så mye støtte hun får her, på meg virker hun veldig 'urimelig', hvis det er noe poeng å fordele urimeligheten. Hva har faren gjort feil? Han ønsker å delta på en fest, og ønsker at kona er med og later som hun koser seg (tar det som en selvfølge til og med, tenk det...). Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt. Hva ellers har han gjort feil, det skjønner ikke jeg.

Du har skjønt det.

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

25

• Somebodysfool

12

• Lillemus

8

• Mammantil3

6

Jeg ser jo at mange av svarene er som jeg forventet. Dette forumet er nok ikke et forum jeg leser noe fra. Ser likevel at det er noen som ser det fra min side.

Jeg mener at når man blir invitert på fest, så er det snakk om høfflighet og man bør stille. Spesielt når man bor så tett som vi gjør. Blir litt rart om vi skal sitte hjemme i vår stue når forldrene mine holder fest for naboer og venner og jeg tidligere alltid har stilt.

Min samboer har et litt anstrengt forhold til mamma. Hun klarer ikke alltid se gjennom fingrene på min mors oppførsel. Tidligere ble vi bedt ofte over på middag eller kaffe, men min samboer sliter hver gang med å gå.

Kommentaren min om å gå på festen nå på lørdag, var generelt ment. Om hun tok den personlig, så kommer det vel av at hun føler seg truffet.

Hadde hun virkelig ville på festen, burde vi fått det til på et vis. Jeg ser ikke noe problem med at jeg skåler i et glass champagne og tar et par øl for så å legge guttungen. Babycallen rekker fint over tunet, slik at han kunne fint sovet hjemme. Jeg kunne også tatt turen over tunet med gjevne mellomrom.

Festen endte jo som jeg hadde forventet. Hun gikk da maten var ferdig og kom ikke tilbake. Hva naboer og venner tenker om dette, vet jeg ikke, men mener det var uhøffelig overfor både mine foreldre og gjestene. Hun kan ikke forvente å bli bedt på fest når hun alltid går tidlig hjem.

Har lest hele tråden, men ikke skrevet noe før nå.

Må si at jeg forstår dere litt begge to. Jeg forstår at du ønsker å ha henne med på festen, og forstår at du gjerne skulle ønske at hun kom tilbake etter at hun hadde lagt gutten.

Jeg forstår at hun ønsker at den som legger barnet ikke skal ha drukket alkohol, og jeg forstår at barnet har hatt problemer med legging og at det ikke ville funket å legge ham på et rom hos svigermor. Jeg forstår også at hun synes det er tett å bo så nærme din mor.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor du ikke hadde ordnet med barnevakt til denne kvelden. Din kones syn på alkohol og barn var jo ikke noe nytt. Du visste at hun ikke er komfortabel med alkohol sammen med barnet (selv om det ikke var mye). Hvorfor har du ikke snakket med en ungdom i nærheten som kunne bli kjent med gutten og som gutten kunne være trygg hos? Da kunne dere begge to slappe av på festen. Skulle noe spesielt skje etter leggetid, kunne en av dere stikke over tunet og hjelpe barnevakten.

Vi har alltid ventet med alkohol til etterat barna har vært i seng. Det har vært små unntak på dette, men det er først nå de siste par årene, når de er skolebarn alle sammen. Vi ønsket ikke at ungene skulle lukte alkohol av oss og oppleve av mamma eller pappa kanksje oppførte seg litt annerledes rundt leggingen.

''

Jeg mener at når man blir invitert på fest, så er det snakk om høfflighet og man bør stille. Spesielt når man bor så tett som vi gjør. Blir litt rart om vi skal sitte hjemme i vår stue når forldrene mine holder fest for naboer og venner og jeg tidligere alltid har stilt.''

Det er jeg enig i, så sant ikke dette skjer veldig ofte. Men som jeg skrev over - så er det aller viktigste at barnet er trygt og sammen med en trygg person.

'' Hadde hun virkelig ville på festen, burde vi fått det til på et vis. Jeg ser ikke noe problem med at jeg skåler i et glass champagne og tar et par øl for så å legge guttungen. Babycallen rekker fint over tunet, slik at han kunne fint sovet hjemme. Jeg kunne også tatt turen over tunet med gjevne mellomrom. ''

Der er vi uenige. Selv nå når eldstemann hos oss er 13, liker jeg ikke å komme og si godnatt til ham dersom jeg har drukket øl eller vin. Jeg gjør det imidlertid innimellom fordi han er så stor og fordi han ser at vi fint kan drikke litt uten å bli fulle, men han lukter det med en gang.

''Festen endte jo som jeg hadde forventet. Hun gikk da maten var ferdig og kom ikke tilbake. Hva naboer og venner tenker om dette, vet jeg ikke, men mener det var uhøffelig overfor både mine foreldre og gjestene. Hun kan ikke forvente å bli bedt på fest når hun alltid går tidlig hjem.''

Der tror jeg du tenker helt feil. De aller fleste synes det er helt naturlig at det er noen hos barnet om kvelden, og at det ikke er rart om hun blir hjemme etter leggingen.

En eller annen her skrev at du må huske på at det er kone og barn som er din viktigste prioritet nå. Og det er jeg enig i.

Når det er sagt, så synes jeg helt klart at kona di må kunne være med på besøk hos svigermor - både kaffebesøk og fester - men underforstått da at noen passer barnet.

Håper dere finner ut av det :-)

Ja men, hva slags fest skulle svigermor ha bedt til for at ts skulle vært fornøyd da? Hun vil jo ikke på fest hos dem, det beste hadde vært å ikke bli bedt. Eller nei, at festen ikke ble avholdt, fordi å være hjemme over tunet var visst også feil. Hun liker jo ikke å komme på kaffe heller. ALT var jo galt med denne festen, og alle andre fester. Og barnet kan ikke bli tatt hensyn til på noen annen måte enn at det blir lagt hjemme hos seg selv til riktig tid av MOR som må ligge ved siden av. Hvordan skal noen andre ta hensyn til dette slik at ts hadde blitt fornøyd?

Eneste løsningen her er å flytte så langt at man ikke blir bedt på fest av noen.

Jeg skjønner ikke så mye støtte hun får her, på meg virker hun veldig 'urimelig', hvis det er noe poeng å fordele urimeligheten. Hva har faren gjort feil? Han ønsker å delta på en fest, og ønsker at kona er med og later som hun koser seg (tar det som en selvfølge til og med, tenk det...). Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt. Hva ellers har han gjort feil, det skjønner ikke jeg.

''Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt. Hva ellers har han gjort feil, det skjønner ikke jeg.

''

Han tilbød seg ikke å være edru til barnet søv søtt. Han tilbød seg å legge barnet, men da etter å ha drukket litt alkohol. Jeg tror på ingen måte at denne faren hadde i tankene å legge barnet når han var beruset - men mor ønsker at den som legger barnet skulle være helt edru.

Han burde helt klart ha ornet barnebakt - men det gjør de nok til neste fest :.-)

''Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt. Hva ellers har han gjort feil, det skjønner ikke jeg.

''

Han tilbød seg ikke å være edru til barnet søv søtt. Han tilbød seg å legge barnet, men da etter å ha drukket litt alkohol. Jeg tror på ingen måte at denne faren hadde i tankene å legge barnet når han var beruset - men mor ønsker at den som legger barnet skulle være helt edru.

Han burde helt klart ha ornet barnebakt - men det gjør de nok til neste fest :.-)

''Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt''

Jeg tror Signa S mener at "han burde tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt". Så dere er enige om det også ;-)

Jeg ser jo at mange av svarene er som jeg forventet. Dette forumet er nok ikke et forum jeg leser noe fra. Ser likevel at det er noen som ser det fra min side.

Jeg mener at når man blir invitert på fest, så er det snakk om høfflighet og man bør stille. Spesielt når man bor så tett som vi gjør. Blir litt rart om vi skal sitte hjemme i vår stue når forldrene mine holder fest for naboer og venner og jeg tidligere alltid har stilt.

Min samboer har et litt anstrengt forhold til mamma. Hun klarer ikke alltid se gjennom fingrene på min mors oppførsel. Tidligere ble vi bedt ofte over på middag eller kaffe, men min samboer sliter hver gang med å gå.

Kommentaren min om å gå på festen nå på lørdag, var generelt ment. Om hun tok den personlig, så kommer det vel av at hun føler seg truffet.

Hadde hun virkelig ville på festen, burde vi fått det til på et vis. Jeg ser ikke noe problem med at jeg skåler i et glass champagne og tar et par øl for så å legge guttungen. Babycallen rekker fint over tunet, slik at han kunne fint sovet hjemme. Jeg kunne også tatt turen over tunet med gjevne mellomrom.

Festen endte jo som jeg hadde forventet. Hun gikk da maten var ferdig og kom ikke tilbake. Hva naboer og venner tenker om dette, vet jeg ikke, men mener det var uhøffelig overfor både mine foreldre og gjestene. Hun kan ikke forvente å bli bedt på fest når hun alltid går tidlig hjem.

''Hadde hun virkelig ville på festen, burde vi fått det til på et vis. Jeg ser ikke noe problem med at jeg skåler i et glass champagne og tar et par øl for så å legge guttungen. Babycallen rekker fint over tunet, slik at han kunne fint sovet hjemme.''

Vel, hun hadde vel ikke spesielt lyst, hadde hun vel? Er det ikke lov til å ikke ha lyst til å gå på fest?

Dessuten - jeg har aldri stolt nok på babycall (ang brann etc) til å gå fra huset mine unger sover i.

''Festen endte jo som jeg hadde forventet. Hun gikk da maten var ferdig og kom ikke tilbake. Hva naboer og venner tenker om dette, vet jeg ikke, men mener det var uhøffelig overfor både mine foreldre og gjestene.''

Det er da helt normalt å gå hjem og legge sine små barn, og ikke komme tilbake....hadde vært rarere om hun kom tilbake.

''Hun kan ikke forvente å bli bedt på fest når hun alltid går tidlig hjem.''

Klager hun over at hun ikke blir bedt på nok fester?

Jeg oppfatter det sin 'hun' var misfornøyd med å bli kritisert for at hun gikk hjem tidlig fra en ikke tilrettelagt fest hun ikke var invitert til, men kommandert til å delta på.

Enten må man legge tilrette for småbarnsforeldre, eller så må man akseptere at de innretter seg etter sine barn og går tidlig om nødvendig.

Jeg oppfatter ikke en grunnleggende misnøye med at det ikke var tilrettelagt for småbarn på festen, men at hun ble forventet å delta som om hun ikke hadde toåringen med de behov akkurat dette barnet har for øyeblikket.

mvh

Annonse

Gjest Hans svar

Jeg oppfatter det sin 'hun' var misfornøyd med å bli kritisert for at hun gikk hjem tidlig fra en ikke tilrettelagt fest hun ikke var invitert til, men kommandert til å delta på.

Enten må man legge tilrette for småbarnsforeldre, eller så må man akseptere at de innretter seg etter sine barn og går tidlig om nødvendig.

Jeg oppfatter ikke en grunnleggende misnøye med at det ikke var tilrettelagt for småbarn på festen, men at hun ble forventet å delta som om hun ikke hadde toåringen med de behov akkurat dette barnet har for øyeblikket.

mvh

Om man vil få til en ting, får man det til. Ved å alltid dra hjem og legge guttungen, viser hun tydelig at hun ikke ønsker å være der. For meg virker det som om hun bruker guttungen som en unnskyldning.

''Hadde hun virkelig ville på festen, burde vi fått det til på et vis. Jeg ser ikke noe problem med at jeg skåler i et glass champagne og tar et par øl for så å legge guttungen. Babycallen rekker fint over tunet, slik at han kunne fint sovet hjemme.''

Vel, hun hadde vel ikke spesielt lyst, hadde hun vel? Er det ikke lov til å ikke ha lyst til å gå på fest?

Dessuten - jeg har aldri stolt nok på babycall (ang brann etc) til å gå fra huset mine unger sover i.

''Festen endte jo som jeg hadde forventet. Hun gikk da maten var ferdig og kom ikke tilbake. Hva naboer og venner tenker om dette, vet jeg ikke, men mener det var uhøffelig overfor både mine foreldre og gjestene.''

Det er da helt normalt å gå hjem og legge sine små barn, og ikke komme tilbake....hadde vært rarere om hun kom tilbake.

''Det er da helt normalt å gå hjem og legge sine små barn, og ikke komme tilbake....hadde vært rarere om hun kom tilbake.''

Helt enig - jeg hadde virkelig reagert om hun kom tilbake og lot ungen ligge alene!

Om man vil få til en ting, får man det til. Ved å alltid dra hjem og legge guttungen, viser hun tydelig at hun ikke ønsker å være der. For meg virker det som om hun bruker guttungen som en unnskyldning.

''Om man vil få til en ting, får man det til. Ved å alltid dra hjem og legge guttungen, viser hun tydelig at hun ikke ønsker å være der. For meg virker det som om hun bruker guttungen som en unnskyldning.''

Hva skulle hun gjort da? Latt 2-åringen være på festen? Det hadde blitt svært lite hyggelig for alle parter... Og siden dere ikke makter å få tak i en passende barnevakt og du nekter å holde deg edru så vil nok festene fortsette sånn fremover.

Tror begge bør gi og ta litt skyld her.

Hva med å få tak i en barnevakt som kan hjelpe til neste gang? Barnevakten kan fikse kveldsmat og passe to-åringen til leggetid. Så kan gjerne mor legge, men komme tilbake til festen etter at ungen sover.

Svigermor kan skjerpe seg på middagstidspunktet så det ikke blir midt i leggetiden.

Far kan skjerpe seg på det å ha lojaliteten på rett plass.

Mor kan skjerpe seg på å ikke bli sur fordi hun er bedt på fest, men prøve å være løsningsorientert mtp legging og barnevakt.

Her bor vi også rett over tunet for hverandre, og jeg har mange ganger gått fra middag hos svigermor, med ungene, for å legge dem. Far har ofte blitt igjen litt til, det er jo hans familie. Samme når det er tilstelning hos min familie- da har far ofte reist hjem med ungene (litt lenger vei, men bare 5-30 min i bil)

''Han burde sørget for barnevakt, og for at ungen kunne legges på enklere vis enn i dag, og tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt''

Jeg tror Signa S mener at "han burde tilbudt seg å være edru til barnet sov søtt". Så dere er enige om det også ;-)

Ja, ser det nå ;-)

Gjest Hun svarer

Først og fremst var det synd at vi klarte å ødelegge en fin søndag. Så er jeg faktisk imponert over at mann faktisk har svart her inne. :-) Har ikke sansen for krangler i full offentlighet, og heller ikke når for eksempel legger ut krangelen sin på facebook og liknende.

Helt enige ble vi nok ikke i går, og det stemmer at det ligger mer bak, slik at det ikke bare var en dum krangel om en filleting i går.

Synes det er bra at både jeg og mann har fått både positive og negative tilbakemeldinger på vårt syn. Kan være viktig at vi begge lærer oss å tenke oss litt bedre om og se det fra begge kanter.

Når det gjelder barnevakt i forhold til festen, har det til nå vært svigermor som har blitt brukt til dette. Jeg har ymtet frempå om at vi bør ha noen andre også, men samtidig ønsker jeg ikke såre svigermor med å ta inn andre barnevakter. Det er ikke så ofte vi er ute og trenger barnevakt.

Ellers når det gjelder det å dra hjem med barnet og ikke komme tilbake, føles det for meg mest normalt at siden festen er hos hans foreldre og med venner han har kjent i mange år. Hadde vi snudd rundt på det og festen hadde vært med mine venner, hadde jeg satt pris på det om han dro hjem og jeg ble igjen.

Og som nevnt tidligere, forventet jeg ikke at festen skulle legges til rette for oss. Og om mann ville dratt alene, hadde det også vært helt greit. Det var heller ikke noe galt i at han ble igjen.

Det var ordene i forkant som ødela for meg.

Vi får lese alle svar igjen, prøve å se på dem med nøytrale øyne og prøve å prate bedre om hvorfor en filleting blir et stort fjell for oss.

Hun svarer.

Som nevnt til en annen, så har vi desverre gitt toåringen en uvane. Grunnet en skade etter fødsel, var det en periode hvor vi så oss nødt til å ligge ved siden av ham til han sovnet. Viss ikke risikerte vi å måtte bytte på senga opptil flere ganger grunne oppkast, eller redselen for at han skulle kveles i dette oppkastet.

Vi holder nå på med avvenning fra dette, men det er lettest å få til hjemme under kjente omgivelser. Og for egen del, føles det under en slik situasjon bedre å gjøre dette hjemme,enn å ligge på et fremmed rom og høre på festen som foregår to dører bortenfor. For meg handler det her om å være alene, men ikke ensom i stedet for å være ensom sammen med andre.

Skjønner at dere er mer avhengige av gode rutiner rundt legging dersom dere forsøker å endre et mønster nå ja. Kanskje dere skal ta en prat om hvordan dere skal løse dette sånn at 2-åringen blir mer fleksibel? For oss var det iallefall et gode at han kunne sovne hos andre og bli løftet hjem, siden vi da kunne dra sammen på ting og ikke bare en og en.

Vi hadde dessuten en annen policy enn dere (deg?) mht alkohol, og lurer litt på om det kan være dine egne dårlige erfainger som danner grunnlaget for ditt syn her? Dine unger kommer jo ikke til å vokse opp me den utryggheten du har gjort selv om de er tilstede der alkohol nytes til maten (uten at det blir fyllefest) sant.

Håper ellers at dere har blitt enige igjen! ;-)

Annonse

Først og fremst var det synd at vi klarte å ødelegge en fin søndag. Så er jeg faktisk imponert over at mann faktisk har svart her inne. :-) Har ikke sansen for krangler i full offentlighet, og heller ikke når for eksempel legger ut krangelen sin på facebook og liknende.

Helt enige ble vi nok ikke i går, og det stemmer at det ligger mer bak, slik at det ikke bare var en dum krangel om en filleting i går.

Synes det er bra at både jeg og mann har fått både positive og negative tilbakemeldinger på vårt syn. Kan være viktig at vi begge lærer oss å tenke oss litt bedre om og se det fra begge kanter.

Når det gjelder barnevakt i forhold til festen, har det til nå vært svigermor som har blitt brukt til dette. Jeg har ymtet frempå om at vi bør ha noen andre også, men samtidig ønsker jeg ikke såre svigermor med å ta inn andre barnevakter. Det er ikke så ofte vi er ute og trenger barnevakt.

Ellers når det gjelder det å dra hjem med barnet og ikke komme tilbake, føles det for meg mest normalt at siden festen er hos hans foreldre og med venner han har kjent i mange år. Hadde vi snudd rundt på det og festen hadde vært med mine venner, hadde jeg satt pris på det om han dro hjem og jeg ble igjen.

Og som nevnt tidligere, forventet jeg ikke at festen skulle legges til rette for oss. Og om mann ville dratt alene, hadde det også vært helt greit. Det var heller ikke noe galt i at han ble igjen.

Vi får lese alle svar igjen, prøve å se på dem med nøytrale øyne og prøve å prate bedre om hvorfor en filleting blir et stort fjell for oss.

Du sårer vel ikke svigermor ved å bli kjent med en alternativ barnevakt? På den måten kan dere både lette presset på henne (slik at hun ikke alltid er nødt til å si ja til å være barnevakt) og ha mulighet til å komme til henne uten altfor mange forviklinger.

Hvis hun blir såret over det, burde sønnen hennes kunne oppklare saken meget enkelt

synes

''Når det gjelder barnevakt i forhold til festen, har det til nå vært svigermor som har blitt brukt til dette. Jeg har ymtet frempå om at vi bør ha noen andre også, men samtidig ønsker jeg ikke såre svigermor med å ta inn andre barnevakter. Det er ikke så ofte vi er ute og trenger barnevakt.''

Jeg er en av dem som skrev om barnevakt. Kjempefint at svigermor synes det er ok å være barnevakt - men legg det frem på en måte slik at det fremstår som positivt at det finnes en backup-barnevakt hvis plutselig svigermor er opptatt eller blir syk når dere trenger barnevakt - eller dere skal på samme arrangment.

Og i innkjøringsfasen for ny barnevakt, så kan dere jo bevlige dere et par ekstra-luksus-kvelder (som dere ikke nødvendigvis trenger), på kino eller går en tur sammen eller gå og spise - slik at ny barnevakt kan bli kjent med gutten :-)

Er sikker på at dere finner ut av det. Er enig at det var bra at begge parter skrev her og leste svarene. Lykke til!

''Når det gjelder barnevakt i forhold til festen, har det til nå vært svigermor som har blitt brukt til dette. Jeg har ymtet frempå om at vi bør ha noen andre også, men samtidig ønsker jeg ikke såre svigermor med å ta inn andre barnevakter. Det er ikke så ofte vi er ute og trenger barnevakt'' Her tror jeg du tenker feil. Det vrker som både mann og svigermor er (mer) lei seg over at du ikke stiller på "fulltid" i sosiale lag enn at svigermor ikke har monopol på barnepass ;-)

Her i området pleide vi å sitte i hagene med babycall da ungene var små. Er nok ikke så veldig uvanlig det heller ;-)

Jeg syns det er tåpelig å ikke starte festen kl 20.00 sli at dere kunne lagt ungen først. Din mor har vel et gjesterom el et sted barnet kan sove uforstyrret? Å flytte tidspunktet ville hjulpet mye.

Syns din kone er hysterisk med tanke på alkohol og barn. Jeg syns ikke barn skal se sine foreldre fulle, men å se mor og far drikke alkohol uten å bli fulle er helt ok.

Ellers har vel din kone bestemt seg for at dete er noe hun ikke har lyst til, så ja, hun er urimelig og vanskelig.

Gjest Hun svarer

Skjønner at dere er mer avhengige av gode rutiner rundt legging dersom dere forsøker å endre et mønster nå ja. Kanskje dere skal ta en prat om hvordan dere skal løse dette sånn at 2-åringen blir mer fleksibel? For oss var det iallefall et gode at han kunne sovne hos andre og bli løftet hjem, siden vi da kunne dra sammen på ting og ikke bare en og en.

Vi hadde dessuten en annen policy enn dere (deg?) mht alkohol, og lurer litt på om det kan være dine egne dårlige erfainger som danner grunnlaget for ditt syn her? Dine unger kommer jo ikke til å vokse opp me den utryggheten du har gjort selv om de er tilstede der alkohol nytes til maten (uten at det blir fyllefest) sant.

Håper ellers at dere har blitt enige igjen! ;-)

Vi har fått til fester, turer og overnatting på andre steder tidligere, så der ser jeg at han mener jeg bruker guttungen som unnskyldning for å ikke dra, eller dra hjem tidlig og bli hjemme.

Forskjellen på de andre situasjonene og nå i helga, er at da har det vært snakk om fester sammen med andre som har barn, eller invitasjoner til middager osv hvor det blir lagt opp til at vi kommer med barn og dette bestemmer tidspunktet for når man spiser osv.

Vi har tidligere også blitt invitert til svigermor hvor tidspunktet for spising blir lagt opp til de andre gjestene. Og det er helt greit for meg. Samtidig føles det både ensomt og trist ut for min del å avbryte et måltid for å legge en unge til rett tidspunkt, eller sitte å spise restemat etterpå. eller gå sulten resten av kvelden fordi jeg ikke vil sitte alene og spise restematen. Så ja, her er jeg sær. Og muligens litt vrang. Men jeg er lei av å føle meg liten, utenfor og tilsidesatt.

Når det gjelder mitt syn på alkohol, er det så klart farget av egne opplevelser, men samtidig stammer det i hva som føles sikkert. Hva om det skjer noe, samt at jeg finner det viktig at ungene har en trygg påle som tar seg av dem når de andre forandrer seg.

Jeg vet at man ikke blir full av et glass vin, ei øl eller et glass champagne. Men det skal ikke mye til for at stemninga rundt bordet blir litt forandret. Latteren sitter litt lettere, stemmene blir litt høyere og historiene litt anderledes. For enkelte barn er dette bare morro, for andre kan dette virke skremmende. Og om jeg ser på meg selv, så blir jeg faktisk svimmel etter bare et glass vin, selv om jeg langt fra er full.

Helt personlig, kunne jeg ønske at mann drakk litt mindre. Ikke fordi jeg føler han er noen faresone, men fordi jeg ikke mener at ferie betyr øl, eller gjeser og middag betyr øl, eller hytta betyr øl. Men denne diskusjonen har vi hatt og jeg må respektere hans syn. Derfor blir det til at jeg er den som lar være å drikke når ungen er med oss.

Her i området pleide vi å sitte i hagene med babycall da ungene var små. Er nok ikke så veldig uvanlig det heller ;-)

''Her i området pleide vi å sitte i hagene med babycall da ungene var små. Er nok ikke så veldig uvanlig det heller ;-)''

Jeg synes det er noe helt annet å sitte i sin egen hage midt på lyse dagen hvor man er rett utenfor huset, enn å være i nabohuset, om kvelden, i mørket og hvor det i tillegg er såpass mye lyd at man sannsynligvis (?) ikke hører noe særlig av det som skjer utenfor, bortsett fra på barnets rom via babycallen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...