Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg opplever nå et veldig merkelig dilemma. Jeg er selv 48 år, skilt for 5 år siden og har 2 barn som er studenter. Samarbeidet med min x-mann vedrørende barna har vært veldig vanskelig, spesielt på grunn av at hans nye samboer ikke har tolerert at han har hatt kontakt med meg overhodet, ekstremt etter mitt skjønn. Jeg har i et drøyt år hatt et forhold til en mann som også er skilt med 2 barn, hvorav den yngste på 13 år bor delt hos mor og far. Til tross for et ganske stygt brudd har de klart å beholde vennskapet, samarbeidet og hatt god dialog, noe jeg egentlig synes er fantastisk. De feier jul, bursdager og har familiemiddager sammen. MEN når når kjæresten min og minstemann i helgen skulle på besøk til studentdatteren sin fikk jeg i ettertid vite at hans x-kone også var med. Weekenden var planlagt og hotell bestilt på forhånd uten at et ord ble nevnt for meg. Dette har jeg instinktivt hatt en sterk reaksjon på, toleransegrensen min ble antagelig passert, og jeg har nå satt forholdet "på vent" Hva mener andre om et slikt scenario ? Hvor langt kan man rimeligvis forvente at nye partnere skal strekke seg ?

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• PieLill

10

• Nileo

9

• Mandolaika

6

Mest aktive i denne tråden

De skulle besøke datteren sin, greit nok, men jeg ville tatt det for gitt at du enten ble spurt om du syntes dette var ok, eller at du i det minste ble fortalt det.

Jeg hadde også reagert. Ikke nødvendigvis på at de gjorde dette, men på at du ikke fikk vite det.

Fant du det ut selv, eller ble du fortalt det etterpå?

De skulle besøke datteren sin, greit nok, men jeg ville tatt det for gitt at du enten ble spurt om du syntes dette var ok, eller at du i det minste ble fortalt det.

Jeg hadde også reagert. Ikke nødvendigvis på at de gjorde dette, men på at du ikke fikk vite det.

Fant du det ut selv, eller ble du fortalt det etterpå?

Jeg ble fortalt det etterpå med barn tid stede, så jeg måtte "holde maska" til jeg kunne gå hjem. Etterpå har jeg sagt at det er blitt for drøyt for meg, og jeg trenger en pause. Jeg forventer ikke å stå øverst på pallen og tar selvsagt et stort skritt til side når det er barn inne i bildet (selv om de er 13 og 21 år). Men nå protesterer det veldig inni meg altså, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Har et veldig godt forhold til barna hans, og vil ikke være en bitch som skal ødelegge familien, men jeg må også ta vare på og beskytte meg selv. Jeg hadde for øvrig ingen rolle med hensyn til bruddet.

Jeg ble fortalt det etterpå med barn tid stede, så jeg måtte "holde maska" til jeg kunne gå hjem. Etterpå har jeg sagt at det er blitt for drøyt for meg, og jeg trenger en pause. Jeg forventer ikke å stå øverst på pallen og tar selvsagt et stort skritt til side når det er barn inne i bildet (selv om de er 13 og 21 år). Men nå protesterer det veldig inni meg altså, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Har et veldig godt forhold til barna hans, og vil ikke være en bitch som skal ødelegge familien, men jeg må også ta vare på og beskytte meg selv. Jeg hadde for øvrig ingen rolle med hensyn til bruddet.

Jeg forstår deg godt. Det hadde vært noe helt annet om de hadde gitt deg beskjed på forhånd. De hadde vel selvsagt hvert sitt rom på hotellet?

Gjest ei gammel røy

Jeg også reagert dersom kjæresten reiste på helgetur med sin ex uten å avklare det med meg på forhånd. Enig i at en med barn inne bildet bør strekke seg langt for et smidig samarbeid, men da skal det spilles med åpne kort!

Hva sier kjæresten din til dette - og på din reaksjson?

Annonse

''Hva mener andre om et slikt scenario ?''

At de prøver å finne tilbake til hverandre kanskje?

Ja ikke sant, og jeg har ikke ikke noe stort ønske om å være pauseunderholdning, Men så har det seg slik at x-kona faktisk har ny kjæreste..... så...

Gjest Nickløsheletida

Ja ikke sant, og jeg har ikke ikke noe stort ønske om å være pauseunderholdning, Men så har det seg slik at x-kona faktisk har ny kjæreste..... så...

Jeg vet ikke jeg, men for meg virker det som de fortsatt har behov for å være familie. Hva sier han selv da?

Nei, det er ikke sikkert, men hvordan kan du være så sikker?

De er jo skilt da, etter et stygt brudd, og har greid å beholde vennskapet. De skulle bare besøke tenåringsdatteren, like naturlig at de gjør dette sammen som at de feirer jul, bursdager og har familiemiddager da vel? Jeg reagerer egentlig bare på at Nileo ikke fikk vite det. Det kan være fordi de ser så naturlig på det at de ikke tenkte på å informere om det også?

Jeg forstår deg godt. Det hadde vært noe helt annet om de hadde gitt deg beskjed på forhånd. De hadde vel selvsagt hvert sitt rom på hotellet?

Det er et viktig poeng i forhold til min reaksjon at det ble holdt skjult for meg. Selv om de sov hver for seg skjønte han nok at jeg kom til å sette foten ned om han hadde orientert meg om planene. "lettere å få tilgivelse enn tillatelse"

Det er et viktig poeng i forhold til min reaksjon at det ble holdt skjult for meg. Selv om de sov hver for seg skjønte han nok at jeg kom til å sette foten ned om han hadde orientert meg om planene. "lettere å få tilgivelse enn tillatelse"

''"lettere å få tilgivelse enn tillatelse"''

For min egen del stemmer det dårlig. Jeg setter mye mer pris på å få beskjed/bli spurt, enn at ting skjules og så finner jeg det ut etterpå.

Annonse

Mange menn er en smule konfliktsky. Kanskje fryktet han bråk og krangel om han hadde fortalt det på forhånd.

Jeg tror ikke du skal legge så stor vekt på dette hvis forholdet mellom dere ellers er bra.

Ingenting av det du skriver tyder på at han vil tilbake til eksen.

Jeg vet ikke jeg, men for meg virker det som de fortsatt har behov for å være familie. Hva sier han selv da?

Det er vel nettopp det de har, og jeg av alle burde jo akseptere det !!

Å harmonere dette behovet med å pleie forhold til nye partnere er trolig et bortimot umulig case

Med mindre det ligger noe mer bak her som du ikke forteller noe så synes jeg vel det var i overkant forhastet å sette hele forholdet på vent. I alle fall før du har fått snakket skikkelig med mannen og fått en god forklaring på hvorfor han ikke sa noe til deg om dette på forhånd.

Dette er grunnen til at jeg alltid underetter kjæresten om jeg må treffe eksen i en eller annen sammenheng ang. ungene. Jeg vil ikke at han skal ha noen som helst grunn til å tro at det er noe mer enn vennskap mellom eksen og meg og han har heller ingen grunn til å tro det. :o) Vi feirer jul (og noen bursdager) sammen hele bølingen vi da, ekser og nye partnere og ungene og alle sammen. :o)

Råtten ting å få vite om i etterkant.

Jeg hadde ikke tolerert det.

Jeg også reagert dersom kjæresten reiste på helgetur med sin ex uten å avklare det med meg på forhånd. Enig i at en med barn inne bildet bør strekke seg langt for et smidig samarbeid, men da skal det spilles med åpne kort!

Hva sier kjæresten din til dette - og på din reaksjson?

Han er glad i meg, og respekterer at jeg trenger en tenkepause. Tror ikke i det hele tatt at han forstår at han er i ferd med å miste meg .

Med mindre det ligger noe mer bak her som du ikke forteller noe så synes jeg vel det var i overkant forhastet å sette hele forholdet på vent. I alle fall før du har fått snakket skikkelig med mannen og fått en god forklaring på hvorfor han ikke sa noe til deg om dette på forhånd.

Dette er grunnen til at jeg alltid underetter kjæresten om jeg må treffe eksen i en eller annen sammenheng ang. ungene. Jeg vil ikke at han skal ha noen som helst grunn til å tro at det er noe mer enn vennskap mellom eksen og meg og han har heller ingen grunn til å tro det. :o) Vi feirer jul (og noen bursdager) sammen hele bølingen vi da, ekser og nye partnere og ungene og alle sammen. :o)

Tror ikke det er helt vanlig at hele bølingen, ekser, kjærester osv . kan fungere sammen slik dere gjør, men jeg kjenner faktisk noen :)

Jeg klarer jo ikke selv å tolke reaksjonen min, bevaremegvel.... det er derfor jeg spør her .

Tror ikke det er helt vanlig at hele bølingen, ekser, kjærester osv . kan fungere sammen slik dere gjør, men jeg kjenner faktisk noen :)

Jeg klarer jo ikke selv å tolke reaksjonen min, bevaremegvel.... det er derfor jeg spør her .

''Jeg klarer jo ikke selv å tolke reaksjonen min, bevaremegvel.... det er derfor jeg spør her .''

Det skjønner jeg godt, jeg hadde slitt selv i samme situasjon. Har han kommet med noen forklaring på hvorfor du ikke fikk vite det på forhånd da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...