Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• PieLill

10

• Nileo

9

• Mandolaika

6

Mest aktive i denne tråden

Men jeg tror ikke han mente å såre deg. Jeg er av og til mann inne i hodet mitt, og jeg forstår ham. Han hadde nok ikke lyst tli å ta noen diskusjon med deg om dette i forkant, og kanskje synes han synd på eksen og har omsorg for henne.

Kjæresten min kunne ha gjort akkurat det samme. Og jeg vet f. eks. at han har vært på middag hos ekskjerringa flere ganger sammen med ungene når jeg har vært bortreist. Dette har han ikke fortalt av seg selv, men han har svart som sant er når jeg har spurt.

Han har også vært i mange selskaper og julefeiringer sammen med henne uten meg. Og jeg bryr meg ikke om det, fordi jeg ser og merker at han er dritlei av henne og er omtrent like tiltrukket av henne som av en hoggorm. Men han har mye dårlig samvittighet og er en snill og omsorgsfull gentlemann.

For min del kan de gjerne bli sittende fast i heisen sammen i et døgn. Jeg tror ikke det vil skje noe hanky panky mellom dem uansett setting.

Og det er ikke fordi jeg er naiv eller tror jeg selv er så skjønn at han ikke kan ha øye for andre. Poenget er at det er steindødt mellom dem.

Så jeg vil råde deg til å fokusere på helheten her og ikke den ene episoden.

''Men jeg tror ikke han mente å såre deg.''

Det hjelper ingen ting at han ikke "mente" å såre, når han likefullt valgte å gjøre noe som han må ha visst kom til å såre. (Om han da ikke er komplett innesnødd i en 15 år lang Fnnbullvinter.)

Først reiser han uten å fortelle. Så forteller han (om jeg husker riktig) med datter og ex til stedet slik at hun ikke har noen mulighet til å reagere. Snakker om utspekulert og om å ydmyke andre for egen bekvemmelighet.

Jeg kunne også satt et forhold i tenkeboksen av noe slikt.

mvh

Kanskje studentdatteren hadde et ønske om å se begge foreldrene samtidig, kanskje var det noe viktig de skulle snakke om? Det vet vi ikke. Den som ikke er komfortabel med det er kjæresten, og det største problemet er vel at hun ikke fikk vite om det på forhånd.

Jeg opplever det som helt naturlig at også voksne barn kan ha behov for å snakke med begge sine foreldre, og når hun bor et annet sted, er det sikkert situasjoner der det er naturlig.

Trolig har trådstarter og kjæresten ulike oppfatninger av hva som er naturlig/riktig å gjøre, det betyr ikke at den ene har feil. Men det er en "dødssynd" i et forhold og ikke være ærlige og åpne om det!

''Men det er en "dødssynd" i et forhold og ikke være ærlige og åpne om det!''

Enig. Og at han på toppen av det hele valgte å fortelle henne det med datter og ex til stedet tar kaka.

mvh

Annonse

'' Jeg kjenner mange skilte, men ingen som fortetter med å feire sammen etter flere år.''

Vi er nok litt kjerringa mot strømmen her. :o) De første årene etter skilsmissen feiret vi hver for oss, men etter et par julaftener uten ungene fikk jeg invitasjon til eksen og hans fru til julaften og siden har vi vekslet på. Annethvert år hos dem og annet hvert år hos oss. Det er så koselig så. :o) Spesielt er det godt å veksle på å være vertinne og å være besøkende og komme til dekket bord. *hehe*

Er det ikke litt rart etter du har delt et langt liv og vært kjereste med han og sitte å ha julaften med det nye kjæresteparet? Se hva hun får i gave fra han osv?

Er det ikke litt rart etter du har delt et langt liv og vært kjereste med han og sitte å ha julaften med det nye kjæresteparet? Se hva hun får i gave fra han osv?

Nå laget du et skikkelig kleint bilde, der nykjæresten drar opp det lekre gullsmykket og DEN lille gjennomsiktige trusa på julaften.

Og der sitter exkona som stort sett fikk kjøkkenmaskin og tøfler...

Awwwwww...... ;0P

''Er det ikke litt rart etter du har delt et langt liv og vært kjereste med han og sitte å ha julaften med det nye kjæresteparet? Se hva hun får i gave fra han osv?''

Nei, skulle det være det? De julene kjæresten min har vært hos sin familie (foreldre og søsken) har jeg jo savnet ham sårt selvfølgelig, men vi koser oss sammen vi andre - "One big, happy family" - det er oss! :o)

Bonusmora og jeg rotter oss gjerne sammen i samme sofa og erter eksen min / mannen hennes det vi klarer for diverse uvaner og slikt og koser oss fordervet. ;o)

Nå laget du et skikkelig kleint bilde, der nykjæresten drar opp det lekre gullsmykket og DEN lille gjennomsiktige trusa på julaften.

Og der sitter exkona som stort sett fikk kjøkkenmaskin og tøfler...

Awwwwww...... ;0P

''Nå laget du et skikkelig kleint bilde, der nykjæresten drar opp det lekre gullsmykket og DEN lille gjennomsiktige trusa på julaften. Og der sitter exkona som stort sett fikk kjøkkenmaskin og tøfler...''

Eksen min er veldig flink med gaver så det går helt fint - om han gir henne gjennomsiktig undertøy har han i alle fall vett nok til å gjemme det til soverommet når gjestene har gått. ;o)

''Men jeg tror ikke han mente å såre deg.''

Det hjelper ingen ting at han ikke "mente" å såre, når han likefullt valgte å gjøre noe som han må ha visst kom til å såre. (Om han da ikke er komplett innesnødd i en 15 år lang Fnnbullvinter.)

Først reiser han uten å fortelle. Så forteller han (om jeg husker riktig) med datter og ex til stedet slik at hun ikke har noen mulighet til å reagere. Snakker om utspekulert og om å ydmyke andre for egen bekvemmelighet.

Jeg kunne også satt et forhold i tenkeboksen av noe slikt.

mvh

''Så forteller han (om jeg husker riktig) med datter og ex til stede slik at hun ikke har noen mulighet til å reagere. Snakker om utspekulert og om å ydmyke andre for egen bekvemmelighet.''

Ja, men det gir jo mening. Han er naturligvis redd for kjærestens reaksjon, redd for bråk og krangel og redd for å miste henne.

Det du kaller utspekulert kaller jeg konfliktsky.

''Jeg kunne også satt et forhold i tenkeboksen av noe slikt. ''

Her er det viktig å se helheten, som tidligere nevnt. Jeg ville ikke ha reagert som du bare på grunn av denne episoden.

Og hva hadde skjedd hvis han hadde fortalt om sine planer på forhånd? Jeg tror hun ville ha satt foten ned. Hvis han da hadde insistert på å reise, kunne hun ha gjort det slutt.

Jeg tror han lot være å fortelle det for å unngå konfrontasjon.

Det vil alltid finnes et lojalitetsbånd til ens barns far eller mor, skilt eller ikke. Jeg synes det kan være en fin egenskap.

''Så forteller han (om jeg husker riktig) med datter og ex til stede slik at hun ikke har noen mulighet til å reagere. Snakker om utspekulert og om å ydmyke andre for egen bekvemmelighet.''

Ja, men det gir jo mening. Han er naturligvis redd for kjærestens reaksjon, redd for bråk og krangel og redd for å miste henne.

Det du kaller utspekulert kaller jeg konfliktsky.

''Jeg kunne også satt et forhold i tenkeboksen av noe slikt. ''

Her er det viktig å se helheten, som tidligere nevnt. Jeg ville ikke ha reagert som du bare på grunn av denne episoden.

Og hva hadde skjedd hvis han hadde fortalt om sine planer på forhånd? Jeg tror hun ville ha satt foten ned. Hvis han da hadde insistert på å reise, kunne hun ha gjort det slutt.

Jeg tror han lot være å fortelle det for å unngå konfrontasjon.

Det vil alltid finnes et lojalitetsbånd til ens barns far eller mor, skilt eller ikke. Jeg synes det kan være en fin egenskap.

''Han er naturligvis redd for kjærestens reaksjon, redd for bråk og krangel og redd for å miste henne.

Det du kaller utspekulert kaller jeg konfliktsky.''

Slikt blir som regel to sider av samme sak. Hvordan man enn snur og vrir og vender på det velger han å først føre kjæresten bak lyset og for så å ydmyke henne ved å fortelle hva som har skjedd med datter og ex til stedet.

(TS forteller annet sted i tråden at han fortalte henne dette med datter og ex til stedet.)

''Her er det viktig å se helheten, som tidligere nevnt. Jeg ville ikke ha reagert som du bare på grunn av denne episoden.''

Vi kjenner ikke helheten. TS sier hun har satt forholdet på vent. Jeg sa at noe slikt _kunne_ fått meg også til å sette forholdet på vent. Det betyr ikke at jeg ville gjort det uavhengig av omstendigheter.

''Og hva hadde skjedd hvis han hadde fortalt om sine planer på forhånd? Jeg tror hun ville ha satt foten ned. Hvis han da hadde insistert på å reise, kunne hun ha gjort det slutt.''

Mener du at det er bedre å bygge forholdet på løgn enn at det tar slutt pga en sak de ikke klarer å bli enige om?

''Jeg tror han lot være å fortelle det for å unngå konfrontasjon.''

Det er innlysende. Ofte fører en slik feighet til større konflikt og mer sårhet enn om man hadde tatt seg bryet med å være redelig fra starten av. Nå løper han kanskje større risiko for å miste henne enn om han hadde insistert på å dra samtidig med ex på en ærlig måte.

''Det vil alltid finnes et lojalitetsbånd til ens barns far eller mor, skilt eller ikke. Jeg synes det kan være en fin egenskap.''

Dette har ingen ting å gjøre med lojaliteten en far har til sitt voksne barn. Men lojaliteten han har til sin nåværende kjæreste.

Jeg kan komme på mange grunner til at skilte foreldre i nye forhold kan ønske å besøke barn sammen. Men jeg finner ingen unnskyldning for denne type falskhet og manipulasjon.

Til syvende og sist blir det opp til TS og vurdere helheten i dette. Jeg har ingen problemer med å forstå hennes umiddelbare reaksjon.

mvh

''Han er naturligvis redd for kjærestens reaksjon, redd for bråk og krangel og redd for å miste henne.

Det du kaller utspekulert kaller jeg konfliktsky.''

Slikt blir som regel to sider av samme sak. Hvordan man enn snur og vrir og vender på det velger han å først føre kjæresten bak lyset og for så å ydmyke henne ved å fortelle hva som har skjedd med datter og ex til stedet.

(TS forteller annet sted i tråden at han fortalte henne dette med datter og ex til stedet.)

''Her er det viktig å se helheten, som tidligere nevnt. Jeg ville ikke ha reagert som du bare på grunn av denne episoden.''

Vi kjenner ikke helheten. TS sier hun har satt forholdet på vent. Jeg sa at noe slikt _kunne_ fått meg også til å sette forholdet på vent. Det betyr ikke at jeg ville gjort det uavhengig av omstendigheter.

''Og hva hadde skjedd hvis han hadde fortalt om sine planer på forhånd? Jeg tror hun ville ha satt foten ned. Hvis han da hadde insistert på å reise, kunne hun ha gjort det slutt.''

Mener du at det er bedre å bygge forholdet på løgn enn at det tar slutt pga en sak de ikke klarer å bli enige om?

''Jeg tror han lot være å fortelle det for å unngå konfrontasjon.''

Det er innlysende. Ofte fører en slik feighet til større konflikt og mer sårhet enn om man hadde tatt seg bryet med å være redelig fra starten av. Nå løper han kanskje større risiko for å miste henne enn om han hadde insistert på å dra samtidig med ex på en ærlig måte.

''Det vil alltid finnes et lojalitetsbånd til ens barns far eller mor, skilt eller ikke. Jeg synes det kan være en fin egenskap.''

Dette har ingen ting å gjøre med lojaliteten en far har til sitt voksne barn. Men lojaliteten han har til sin nåværende kjæreste.

Jeg kan komme på mange grunner til at skilte foreldre i nye forhold kan ønske å besøke barn sammen. Men jeg finner ingen unnskyldning for denne type falskhet og manipulasjon.

Til syvende og sist blir det opp til TS og vurdere helheten i dette. Jeg har ingen problemer med å forstå hennes umiddelbare reaksjon.

mvh

Nå overdramatiserer du voldsomt.

Å la være å fortelle at ekskona skal være med på turen er da ikke å bygge forholdet på en løgn!

Det står ingen steder i innlegget at han har løyet om noe som helst.

Og jeg tipper at barna var glad for at begge foreldrene var med. Hvilket er poenget her. Dette handler ikke om kjæresten i det hele tatt.

Annonse

Nå overdramatiserer du voldsomt.

Å la være å fortelle at ekskona skal være med på turen er da ikke å bygge forholdet på en løgn!

Det står ingen steder i innlegget at han har løyet om noe som helst.

Og jeg tipper at barna var glad for at begge foreldrene var med. Hvilket er poenget her. Dette handler ikke om kjæresten i det hele tatt.

Helt uenig med deg. At han gjør ting bak ryggen hennes av ulike grunner er alvorlig.

Helt uenig med deg. At han gjør ting bak ryggen hennes av ulike grunner er alvorlig.

Enn om det var en gammel onkel som ble med på turen, og som han ikke informerte om? Hadde det vært like ille?

Antakelig ikke. Dermed handler dette om sjalusi. Kjæresten er sjalu på ekskona. Så kan hun spørre seg om det er grunn til det, og ut fra det hun forteller er det ikke det.

Hun tror heller ikke at det er noe mellom dem eller at det har skjedd noe.

Jeg kunne godt ha fortalt samme historie. Dette er sånt som kan skje når man trekkes mellom hensyn til barn, eks og ny kjæreste, og når man ikke liker konfrontasjoner.

At folk av ulike årsaker lar være å fortelle dette eller hint er ikke noe nytt. Det tror jeg ærlig talt at det er mange som gjør.

Like før min eks skulle flytte til sin nye kjæreste, var vi ute og spiste sammen og hadde det veldig hyggelig sammen, bare vi to. Dette er jeg temmelig sikker på at han aldri har fortalt henne. Er det også å gå bak ryggen?

Enn om det var en gammel onkel som ble med på turen, og som han ikke informerte om? Hadde det vært like ille?

Antakelig ikke. Dermed handler dette om sjalusi. Kjæresten er sjalu på ekskona. Så kan hun spørre seg om det er grunn til det, og ut fra det hun forteller er det ikke det.

Hun tror heller ikke at det er noe mellom dem eller at det har skjedd noe.

Jeg kunne godt ha fortalt samme historie. Dette er sånt som kan skje når man trekkes mellom hensyn til barn, eks og ny kjæreste, og når man ikke liker konfrontasjoner.

At folk av ulike årsaker lar være å fortelle dette eller hint er ikke noe nytt. Det tror jeg ærlig talt at det er mange som gjør.

Like før min eks skulle flytte til sin nye kjæreste, var vi ute og spiste sammen og hadde det veldig hyggelig sammen, bare vi to. Dette er jeg temmelig sikker på at han aldri har fortalt henne. Er det også å gå bak ryggen?

Ja!!

Ja!!

Hun som nå er kona hans liker ikke at vi har kontakt i det hele tatt.

Og nå lever de så vidt jeg vet lykkelig sammen, og hun får aldri vite at han mimret en hel kveld med sin eks gjennom 20 år.

Hvorfor uroe henne unødvendig?

Hun som nå er kona hans liker ikke at vi har kontakt i det hele tatt.

Og nå lever de så vidt jeg vet lykkelig sammen, og hun får aldri vite at han mimret en hel kveld med sin eks gjennom 20 år.

Hvorfor uroe henne unødvendig?

Uroe unødvendig??

Det var vel unødvendig av dere å "mimre" bak hennes rygg, selv om hun er uvitende om det den dag i dag.

Hadde DU likt det?

Nei, slike ting får en være åpen om.

Uroe unødvendig??

Det var vel unødvendig av dere å "mimre" bak hennes rygg, selv om hun er uvitende om det den dag i dag.

Hadde DU likt det?

Nei, slike ting får en være åpen om.

''Hadde DU likt det?''

Javisst, det hadde jeg ikke hatt noen problemer med.

Kjæresten min er mye sammen med eksen sin uten meg, han spiser av og til middag der sammen med en eller flere av ungene, de er i familieselskaper sammen osv.

Like etter skilsmissen betalte han også noen regninger for henne.

Og hun er ofte besøk hos hans familie, med eller uten barna.

Jeg har ikke problemer med noe av dette.

Og de snakker mye sammen på telefon, dvs. det er hun som ringer. Helt greit det også, jeg synes det er fint at han er en støtte for henne, hun sliter fortsatt selv om det har gått mange år siden de ble skilt.

Han forsto også godt at jeg koste meg på mimrekvelden med eksen, de to kommer godt overens og kjente også hverandre fra før.

''Hadde DU likt det?''

Javisst, det hadde jeg ikke hatt noen problemer med.

Kjæresten min er mye sammen med eksen sin uten meg, han spiser av og til middag der sammen med en eller flere av ungene, de er i familieselskaper sammen osv.

Like etter skilsmissen betalte han også noen regninger for henne.

Og hun er ofte besøk hos hans familie, med eller uten barna.

Jeg har ikke problemer med noe av dette.

Og de snakker mye sammen på telefon, dvs. det er hun som ringer. Helt greit det også, jeg synes det er fint at han er en støtte for henne, hun sliter fortsatt selv om det har gått mange år siden de ble skilt.

Han forsto også godt at jeg koste meg på mimrekvelden med eksen, de to kommer godt overens og kjente også hverandre fra før.

Dette handler om å gå bak ryggen til kjæresten sin, og det er ikke greit under noen omstendigheter.

Du _vet_ at han treffer sin eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...