Gå til innhold

Yasmin og sjokolade

Anbefalte innlegg

hanni1365379972

Hei. Jeg begynte på p-pillene Yasmin for et par uker siden. Jeg har i mange år vært veldig glad i sjokolade, og har til tider erstattet måltider med sjokolade eller annet godteri. Jeg har ofte ikke klart å gå forbi sjokoladeavdelingen i butikken uten å raske med meg noe. (Sikker mange jenter som kjenner seg igjen) Men etter at jeg skiftet p-piller har jeg nesten ikke hatt lyst på sjokolade. Kan det ha noe med stoffene i disse pillene å gjøre? For all del - jeg er bare fornøyd med at jeg ikke spiser så mye sjokolade for tiden - men jeg er bare nysgjerrig. Tidligere har jeg brukt Trionetta, Triordinol, Synfase og Microgynon. Er det noen forskjeller på Yasmin og disse pillene som skulle tilsi at dette kan være en bieffekt. Jeg vet at både Yasmin og Microgynon er monofasepiller - til forskjell fra de andre jeg har brukt. Men jeg spiste masse sjokolade da jeg brukte Microgynon....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38562-yasmin-og-sjokolade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Alle p-piller inneholder samme østrogen, men forskjellige tilleggshormoner (betegnes gestagen). Gestagenet i Trionetta, Trinordiol og Microgynon er likt, men forskjellig fra Synfase. Et tredje gestagen inngår i Yasmin. Det kan ikke utelukkes at det endrer appetitt, men jeg har ikke hørt om denne 'bivirkning' før. Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38562-yasmin-og-sjokolade/#findComment-146523
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...