Gå til innhold

Forelsket, men jeg syns ikke han er tiltrekkende

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698

Jeg er nesten litt flau på mine egne vegne for at jeg føler det slik eller at jeg i det hele tatt kan være så "shallow". Jeg trodde virkelig litt bedre om meg selv nå når jeg har passert 30 men tydeligvis ikke.

Jeg har da møtt verdens herligste mann og for første gang i livet tror jeg virkelig når folk sier at man bare vet når det klikker og at ting fungerer. Jeg har vært singel i mange år og bedrevet tiden med et høytflyvende liv med mange kortvarige affærer med menn som absolutt ikke har egnet seg til noe langvaring (ala type mye penger, ikke til å stole på, andre damer samtidig etc). Ikke misforstå, jeg har absolutt ikke lett etter drømmemannen. Disse er da mennesker jeg har møtt via jobb og i jobbsammenheng, og jeg har vært like mye med i spillet som dem, og har egentlig ikke vært særlig interessert i noe seriøst.

Og så dukket X opp. Jeg falt vel pladask på under 1 min av hans fantastiske utstråling og uarrogante selvsikkerhet og trygghet. Vi har det helt fantastisk sammen og vi kan sitte og prate, le og gjøre alt og ingenting - og tiden flyr. Det å ligge i armkroken på en mann og bare kose er noe jeg egenrlig aldri har skjønt meg på eller fått noe ut av, så jeg var jo nærmest i sjokk når jeg oppdaget at jeg hadde ligget der en hel natt uten angstanfall/lyst til å stikke. Han er oppriktig interressert i meg og mitt, intelligent, omtenksom, ærlig – og rett og slett med et skikkelig godt hjerte. I tillegg til å være utrolig festlig og oppriktig, leser han meg nesten før meg selv og lar meg være meg selv med min selvstendighet oppi det hele (for meg er det helt uvant å møte en mann som er trygg nok på seg selv til å la meg være så selvstending som jeg er uten at han selv føler han blir mindre mann av den grunn).

Meeen, jeg vet rett og slett ikke om jeg synes han er veldig tiltrekkende. Greit, jeg trenger ikke å matte snu meg etter de på gata for at de skal være aktuelle, og som høyt utdannet selv setter jeg helt klart pris på personlighet fremfor utseendet – men det har nå liksom alltid vært sånn at de jeg har omgått på kjærlighetsfronten har vært Mr. dødspen. Når det er sagt, er sex med X helt fantastisk og bare han ser på meg blir jeg mo I knærne og klarer ikke å holde fingrene unna. Men herregud, da – jeg kan da vel ikke gå rundt å synes at en evt kjæreste ikke er kjekk!?!

Jeg sitter her og merker jeg er skikkelig forelsket, noe som er helt fantastisk i en alder av 30 - jeg er jo rett tilbake til tenårene med søvnproblemer, konstant godt humør etc. X har allerede gitt uttrykk for at han begynner å bli veldig glad i meg, og følelsene er gjensidige fra min side. Men hva i alle dager er dette, da? Er det mulig å være forelsket i noen man rett og slett ser alle fysiske “feilene” hos? Og hva med når sommerfuglene har lagt seg og hverdagen kommer?

Kjeft er sikkert på sin plass her for jeg vet at dette er veldig stygt av meg. Men til dere som har litt mer livs og samlivserfaring enn meg om dere har noen råd, egen erfaringer eller tanker og dele, setter jeg stor pris på det!

Fortsetter under...

Spør deg selv hva du egentlig er redd for. Hva andre skal si? De som er vant til å se deg med smørpene kjekkaser?

Det hjelper ikke med perfekt sixpack og perlerad hvis fyren er ute av stand til å skjønne hvordan du fungerer og hva du trenger.. ;0)

Og husk at ettersom årene går, så vil de aller fleste mennesker ligne mer og mer på hverandre. Uansett kjønn... http://www.google.com/search?q=old+people&rls=com.microsoft:en-US:%7Breferrer:source%3F%7D&oe=UTF-8&rlz=1I7DAIE&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=KvufUPp189ThBNylgcAI&biw=1344&bih=625&sei=LPufUKtgxdrhBKeZgJAC

Vel da er det bare å tro på at skjønnheten kommer innenfra slik det hevdes :) Han gjør deg mo i knærne, du er forelsket og sexen er tipp-topp i tillegg til andre egenskaper du nevner. Det er tydelig at du finner ham attraktiv på mange vis. Nyt og drit i resten, som trolig bare er en overfladisk greie du har fått for deg :) Du har uansett, slik jeg ser det, ingen mulighet for å komme deg ut av dette bare fordi han ikke er kjekk nok :)

Så herlig da!!!! Tenk å finne en man har topp kjemi med, enten han ser kjekk ut eller ikke :)

Utseendet varer ikke evig hos noen av oss, så jeg vil så absolutt si at de som finner en partner basert på kjemi og følelser har vunnet partnerlotteriet ;)

Annonse

Snacky1365380698

Vel da er det bare å tro på at skjønnheten kommer innenfra slik det hevdes :) Han gjør deg mo i knærne, du er forelsket og sexen er tipp-topp i tillegg til andre egenskaper du nevner. Det er tydelig at du finner ham attraktiv på mange vis. Nyt og drit i resten, som trolig bare er en overfladisk greie du har fått for deg :) Du har uansett, slik jeg ser det, ingen mulighet for å komme deg ut av dette bare fordi han ikke er kjekk nok :)

Ja, du har rett - en overfladisk greie jeg har fått for meg, og tror jeg får stor problemer med å komme meg unna dette! ;)

Snacky1365380698

Så herlig da!!!! Tenk å finne en man har topp kjemi med, enten han ser kjekk ut eller ikke :)

Utseendet varer ikke evig hos noen av oss, så jeg vil så absolutt si at de som finner en partner basert på kjemi og følelser har vunnet partnerlotteriet ;)

:=)

Snacky1365380698

Slik kan det være når lynet slår ned. Han? Han er da ikke noe kjekk? Men hjertet og forelskelsen går sin egne veier.

Etter en stund vil du synes han er verdens kjekkeste. Sann mine ord.

Har en liten mistanke om det, selv. Nå har vi ikke kjent hverandre så lenge så satser på at min overfladiske tankegang slipper taket her etterhvert!

Snacky1365380698

Spør deg selv hva du egentlig er redd for. Hva andre skal si? De som er vant til å se deg med smørpene kjekkaser?

Det hjelper ikke med perfekt sixpack og perlerad hvis fyren er ute av stand til å skjønne hvordan du fungerer og hva du trenger.. ;0)

Og husk at ettersom årene går, så vil de aller fleste mennesker ligne mer og mer på hverandre. Uansett kjønn... http://www.google.com/search?q=old+people&rls=com.microsoft:en-US:%7Breferrer:source%3F%7D&oe=UTF-8&rlz=1I7DAIE&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=KvufUPp189ThBNylgcAI&biw=1344&bih=625&sei=LPufUKtgxdrhBKeZgJAC

Liker absolutt ikke å innrømme det, men du traff nok ganske godt der... Helt utrolig at jeg bryr meg om slike ting! Har allerede begynt med litt personlig holdingsarbeid, her ;)

Gjest germimate

*liker*

Annonse

Snacky1365380698

Hva i all verden er problemet hvis du er forelsket? Hvorfor lage noe problem ut av det og analysere for mye?

Som Togli sier - mulig det ligger i genene ;) Men ja, du har så rett. Pleier å være veldig flink til å gi f*** i det meste så er vel bare å sette i gang her også.

Takker :)

Stusser over overskriften. Ettersom du tenner på ham synes du jo han er tiltrekkende - bokstavelig talt. Du synes bare ikke han er billedpen. Men hva gjør det, egentlig??

Selv har jeg aldri falt for de typisk billedpene (synes ofte de ser litt kjedelige og lite tiltrekkende ut), så jeg har ikke erfaring med problemstillingen.

Nooe pent er det dog stort sett ved alle, og om en er forelsket legger en selvfølgelig spesielt merke til akkurat dét :-).

Sitter og leser og tenker først at det er bra jeg ikke er alene om å ha det sånn. Så plutselig kommer tanken. Hva?! Er det min type hun dater?? Han er akkurat sånn du beskriver. Finnes det flere? Er min kjære utro? Vet det høres paranoid ut, og det er det sikkert og. Men seriøst ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...