Gjest Stud. med. 25 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hei! Jeg er en 25 år gammel mann som studerer på medisin (5 år). Jeg har i høst slitt med noe som en infeksjon jeg ikke ser ut til å bli kvitt, og jeg lurer på om du kanskje kan hjelpe meg forstå hva som kan forårsake dette! Jeg skal prøve å legge frem det så presist som mulig: - Fikk beskjed av en partner jeg har hatt ubeskyttet samleie med at hun hadde testet positivt på klamydia. Jeg hadde også symptomer de siste dagene før hun ringte. - Gikk og fikk 1000mg azitromax hos legen (de hadde ikke muligheter for å utføre test der). -Gikk to uker og hadde fortsatt noe klar utflod, men smerten ved urinering forsvant. - Gikk så til en urolog som gav meg 7dager med 2x100mg doxycycline + 1000 mg floxaycline. Han tok to prøver med vattpinne for gonore og klamydia. Han utførte også USG av nyrer og testikklene som var normalt. - Gjennomførte kuren og har fortsatt symptomer små mengder klar utflod gjennomgående hele dagen når jeg presser på penis. Legen sa at prøvene for klamydia var negativ, men at det ble funnet Pseudomonna Putida + en organisme til (tror han sa gram negativ, men er ikke helt sikker) som fantes i større mengder, men dette var ikke helt klart hva var enda. - Han sa også at P Putida var sensitiv til floxacyclinen, så jeg skulle ta resten av de 4 dagene med tabletter jeg hadde hjemme og ringe han om to uker. Jeg har nå fullført disse 4 dagene med flox. og har nå fortsatt utflod og svie som er mer til stedet når jeg sitter og ligger (i urinrøret), men ikke når jeg urinerer. Hva kan dette være? Jeg er i god form ellers og har ingen sykdomshistorie bortsett fra ubeskyttede samleier. Burde jeg være redd for noe immunokomprimende når jeg får beskjeder om organismer som p. Putida? Og hva er det sjanse for at de andre organismen er? E. coli? Jeg vet jo at UVI i friske menn er veldig sjeldent! Utfloden er som sagt helt klar litt seig væske som kommer ut i ca en dråpe hvis jeg presser på penis. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385681-uvi-som-er-vanskelig-%C3%A5-bli-kvitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.